اخبار داغ

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

آزادسازی خرمشهر فتح بسیار تاریخی و مهم بود

آزادسازی خرمشهر فتح بسیار تاریخی و مهم بود
سردار جهانبخش کرمی،فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: آزادسازی خرمشهر فتح بسیار تاریخی و مهم بود و به همین دلیل حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:" خرمشهر را خدا آزاد کرد".
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: صدام و ارتش بعث عراق با پشتیبانی کشورهای غرب، آمریکایی و بلوک شرق به نیابت جنگ جهانی در جغرافیای کوچک را علیه نظام اسلامی آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی افزود: با پشتیبانی جبهه استکبار صدام جنگ را آغاز و اعلام کرد که ظرف 10 روز در میدان آزادی سخنرانی می‌کند و قرار بود اگر در کمترین زمان عراق نتواند ایران را اشغال کند، آمریکا وارد جنگ می‌شود.
,
 
,
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه با ترسیم چنین وضعیتی و برای رسیدن به اهداف شوم، هجمه و جنگ علیه نظام اسلامی آغاز شد، افزود: اما با عنایت خداوند متعال و ایثار و جهاد نیروهای نظامی و مردمی، عراق نتوانست به اهداف خود نائل شود.
,
 
,
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر و نقش نیروهای زنجانی در عملیات بیت‌المقدس، اظهار داشت: مقاومت جانانه‌ای از سوی مردم خرمشهر برای آزاد سازی آن انجام شد و با وجود اینکه عراقی‌ها یک گردان برای تصرف خرمشهر و آبادان پیش‌بینی کرده بودند، اما مجبور به استفاده از همه توان و تجهیزات خود شدند.
,
 
,
سردار کرمی ادامه داد: مدافعان، رزمندگان، نیروهای مردمی با ایمان، اعتقاد و روحیه جهاد و شهادت 34 روز در مقابل ارتش عراق مقاومت کردند تا خرمشهر آزاد شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه مقاومت مردم خرمشهر مبنای مقاومت هشت سال دفاع مقدس است، افزود: علیرغم ایثار و فداکاری مردم این خطه خرمشهر پس از 34 روز مقاومت و حماسه سقوط کرد بیش از 500 روز در اشغال دشمن بود.
,
 
,
این مسئول گفت: رزمندگان اسلام برای آزاد سازی خرمشهر در منطقه عملیاتی بیت‌المقدس که اهرم فشار بوده و دو قدرت را در مقابل هم قرار می‌داد، وارد جنگ با نیروهای عراقی شدند.
,
 
,
این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان اسلام برای گرفتن ابتکار سیاسی و نظامی در این منطقه پیچیده و با وجود اینکه تجربه عملیات خاکی و آبی نداشتند، وارد عرصه جنگ با نیروهای بعثی شدند.
,
 
,
سردار کرمی با بیان اینکه منطقه عملیاتی بیت‌المقدس دارای موانع طبیعی بسیار پیچیده‌ای بود که عبور از آن را سخت کرده بود، افزود: نیروهای عراقی نیز با همه سلاح، تجهیزات و امکانات در این منطقه حضور داشتند و نزدیک به 60 هزار نیروی مخصوص از ارتش عراق در این منطقه عملیاتی پیش‌بینی شده بود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی تصمیم به حفظ خرمشهر گرفته و رزمندگان اسلام نیز می‌خواستند این خطه از سرزمین اسلامی را بازپس گیری کنند.
,
 
,
این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان داشت: ایمان، اعتقاد، باورهای دینی و روحیه جهاد و شهادت موجب شد تا رزمندگان اسلام موانع دشمن را پشت سرگذاشته و با وحدت بین ارتش و سپاه و عنایت خداوند متعال خرمشهر آزاد شد.
,
 
,
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه مطالبه همه مردم آزاد سازی خرمشهر بود، افزود: امام هم فرمودند:"خرمشهر باید آزاد شود" که رزمندگان اسلام برای لبیک گویی به رهبر خود عاشورایی جنگیده و خرمشهر را آزاد کردند.
,
 
,
سردار کرمی با اشاره به آغاز مرحله اول عملیات بیت‌المقدس با نام مبارک "یا علی بن ابیطالب" در روز نهم اردیبهشت سال 61 ، افزود: رزمندگان دلاور در شب اول با عبور از رودخانه 25 کیلومتر پیشروی کرده و وارد جاده اهواز – خرمشهر شدند.
,
 
,
وی افزود: مرحله دوم این عملیات 16 اردیبهشت ماه ساعت 11:30 با هدف رسیدن به مرزهای بین‌المللی در این منطقه آغاز شد و در این مرحله رزمندگان اسلام پیشروی کرده و 5 هزار کیلومتر از سرزمین ایران را آزاد کرده و بیش از 9 هزار نفر را اسیر گرفتند.
,
 
,
این مسئول ادامه داد: مرحله سوم عملیات در 19 اردیبهشت آغاز شد و با وجود اینکه عراقی‌ها با همه توان تلاش می‌کردند تا مناطق از دست رفته را بازپس بگیرند، محاصره خرمشهر تنگتر و رزمندگان اسلام گام دیگری به آزاد سازی خرمشهر نزدیک شدند.
,
 
,
فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بیان داشت: مرحله چهارم این عملیات ساعت 10:21 دقیقه یکم خرداد آغاز شد و رزمندگان اسلام با پیشروی به پلیس راه خرمشهر رسیده و مسیر نیروهای عراقی را به گونه‌ای مسدود کردند که گردان به گردان و یگان به یگان تسلیم رزمندگان اسلام شدند.
,
 
,
سردار کرمی گفت: ساعت 10 سوم خرداد رزمندگان وارد خرمشهر شده و صحنه‌های بسیار زیبای تاریخی با آزاد سازی خرمشهر ترسیم شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه در این عملیات  19 هزار از نیروهای بعثی تسلیم رزمندگان اسلام شدند، افزود: رزمندگان اسلام با ورود به خرمشهر سجده شکر به جای آورده و نماز خواندند.
,
 
,
این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر فتح بسیار تاریخی و مهم بود و به همین دلیل حضرت امام خمینی (ره) فرمودند:" خرمشهر را خدا آزاد کرد". 
,
 
,
سردار کرمی ادامه داد: پس از آزادسازی خرمشهر لحن دنیا با نظام اسلامی عوض شد و جمهوری اسلامی در اوج قدرت سیاسی و نظامی قرار گرفت چرا که آزاد سازی خرمشهر شکست تاریخی برای صدام و همه ابرقدرت‌های جهان بود.
,
 
,
وی با اشاره به نقش رزمندگان زنجان در عملیات بیت‌المقدس، افزود: 6 گردان از رزمندگان زنجان در این عملیات خط شکن بودند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه