اخبار داغ

همزمان با شیوع کرونا رقم خورد؛

مداخله ائتلاف عربستان سعودی و فروپاشی سیستم بهداشتی یمن

مداخله ائتلاف عربستان سعودی و فروپاشی سیستم بهداشتی یمن
سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل متحد گفت که امدادگران گزارش دادند که به دلیل فقدان اکسیژن پزشکی یا تجهیزات محافظت شخصی کافی مردم را نمی پذیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ سازمان ملل متحد با درخواست کمک های فوری گفت که شیوع کروناویروس جدید در سراسر یمن سیستم بهداشتی این کشور را به فروپاشی رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

"جِنس لیرک" سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل متحد طی نشست خبری در ژنو گفت: "آژانس های امدادی در یمن بر این مبنا فعالیت می کنند که این شیوع در سراسر کشور صورت می گیرد. از بسیاری از این آژانس ها شنیدیم که در حال حاضر یمن در آستانه نابودی قرار دارد."

, جِنس لیرک,
, ,

وی افزود: "این موقعیت بسیار نگران کننده است، آنها از فروپاشی سیستم بهداشت و درمان می گویند. امدادگران گزارش دادند که به دلیل فقدان اکسیژن پزشکی یا تجهیزات محافظت شخصی کافی مردم را نمی پذیرند."

,

لیرک ادامه داد که یک پرواز حامل امدادگران بین المللی در عدن به زمین نشست، اما اتباع یمنی بیشتر کارها را در محل انجام داده اند.

,

او اظهار داشت که مرکز اصلی درمان کروناویروس در جنوب یمن که توسط پزشکان بدون مرز (MSF) و مؤسسه خیریه پزشکی اداره می شود تنها طی 2 هفته حداقل 68 کشته ثبت کرده است.

,
, ,

پزشکان بدون مرز گفتند: "این رقم نشان داد که فاجعه ای گسترده تر در شهر در حال وقوع است."

,

یمن جنگ زده که با جمعیتی دارای سوء تغذیه پایین ترین سطح ایمنی در برابر بیماری را در جهان دارد، با مداخله ائتلاف عربستان سعودی به 2 قسمت تقسیم شده است.

,

بر اساس گزارش مقامات یمنی به سازمان بهداشت جهانی (WHO)، 184 مورد عفونت و 30 مورد فوتی وجود داشته است.

,

لیرک گفت: "شیوع واقعی این بیماری به مراتب بیشتر است. سازمان ملل متحد تخمین می زند که 2 میلیارد دلار برای حفظ برنامه های امدادرسانی به یمن تا پایان سال 2020 نیاز دارد."

,

وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی و عربستان سعودی یک کنفرانس تعهد مجازی 10 روزه را برگزار می کنند افزود: "بسیار مهم است که جامعه جهانی هم اکنون در کنفرانس تعهد روز 2 ماه ژوئن گامی بردارد، زیرا ما به سمت پرتگاه مالی می رویم."

,

سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشری سازمان ملل ادامه داد: "اگر طی روزهای آتی پولی به دست نیاوریم، برنامه هایی که برای حفظ جان مردم و مقابله با کووید19 هستند تعطیل خواهند شد و جهان بدون وجود سیستم مراقبت های پزشکی در این کشور شاهد فاجعه ای بزرگ خواهد بود. من فکر نمی کنم که جهان مایل به دیدن این اتفاق باشد."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه