اخبار داغ

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان مطرح کرد؛

به کارگیری دانش اپیدمیولوژیک مهمترین راهکاری مقابله با طغیان بیماری‌های دامی

به کارگیری دانش اپیدمیولوژیک مهمترین راهکاری مقابله با طغیان بیماری‌های دامی
حسین رشیدی گفت: انجام مطالعه اپیدمیولوژیک بیماری های دامی می تواند در تصمیم گیری مدیران و سیاست گذاران کنترل بیماری های ملی جهت برنامه ریزی هدفمند در راستای بهبود یا حفظ سلامت حیوانات و رفاه آنها، موثر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، اولین نشست تیم بررسی و مطالعات اپیدمیولوژیک بیماری های دامی صبح امروز با حضور مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، معاون سلامت، مسئول امور پژوهشی و کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان و شبکه های دامپزشکی شهرستان های کرمان و بردسیر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در آغاز این نشست هدف از تشکیل این کارگروه را  بررسی وضعیت اپیدمیولوژیک بیماری های دامی در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل دانست و اظهار کرد: انجام مطالعه اپیدمیولوژیک بیماری های دامی می تواند در تصمیم گیری مدیران و سیاست گذاران کنترل بیماری های ملی جهت برنامه ریزی هدفمند در راستای بهبود یا حفظ سلامت حیوانات و رفاه آنها، موثر باشد.

,

وی افزود: در هر زمینه و تخصصی مهارت خاص آن مورد نیاز است، ابتدایی ترین توانمندی در مبحث مبارزه با بیماری ها و کنترل طغیان یک بیماری، دارا بودن دانش اپیدمیولوژیک آن بیماری به صورت مهارت پایه ای و اصولی است.

,

داشتن مهارت و توانمندی مهم ترین گام در مبارزه با بیماری ها

, داشتن مهارت و توانمندی مهم ترین گام در مبارزه با بیماری ها,

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان مطرح کرد: نگاه اپیدمیولوژیک به مسائل مربوط به بهداشت و مدیریت بیماری های دامی مشکلات این حوزه را برطرف می کند، مبارزه با بیماری ها موضوع پیچیده و تخصصی است که لزوم داشتن مهارت لازم و توانمندی های ویژه در این زمینه برای روسا، نیروهای حوزه بهداشت و مدیریت بیماری های دامی لازم  است.

,

رشیدی یادآور شد: همکاری و تعامل فعال سایر اعضای کارگروه با یکدیگر به منظور ارائه تحلیل درست بر مبنای داده های ثبت شده در سامانه GIS  بیماری های دامی در کشور مورد انتظار تک تک افراد است.

,

وی عنوان کرد: از آنجا که دانش اپیدمیولوژیک سخت و مبتنی بر آمار و احتمالات است، اشراف کامل به این دانش مستلزم مطالعه و انجام تمرین های عملی توسط اعضای تیم است.

,

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: با توجه به موارد ذکر شده، لزوم وجود تیمی توانمند در این حوزه و همکاری بین بخشی با سایر متخصصین در ایجاد هسته اولیه بررسی بیماری های دامی استان و بروز واکنش اصولی حایز اهمیت ویژه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه