اخبار داغ

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه در مجلس اعلام کرد

اعلام نظر شورای نگهبان درباره مناطق آزاد مازندران تا چند روز آینده

اعلام نظر شورای نگهبان درباره مناطق آزاد مازندران تا چند روز آینده
عبدالله رضیان با بیان اینکه خبر رد شورای نگهبان در خصوص مناطق آزاد، مربوط به مناطق آزاد 8 گانه قبلی مورد تصویب مجلس است. گفت: هنوز مهلت 10 روزه شورای نگهبان به پایان نرسیده است و نتیجه نهایی آن اعلام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، پیگیری برای تبدیل بنادر سه گانه امیرآباد، نوشهر و بابلسر به مناطق آزاد، قدمتی بس چندین دهه‌ای دارد که با همه کش و قوس‌ها و حواشی پر فراز و نشیبش، چندی پیش در نیمه اردیبهشت‌ماه، به تصویب مجلسی‌ها رسید.

هر چند رقم خوردن این اتفاق خوشایند در مسیر طولانی رسیدن به خط پایان، تازه آغاز کار بود، اما از همان لحظات نخستین، بازار به نام زدن این افتخار از سوی مسئولان و نمایندگان استانی، داغ  شد.

در ادامه، با کامل‌تر شدن اخبار، مشخص شد که طرح مناطق آزاد سه گانه تازه پس از تصویب مجلسی‌ها به خان هفتم یعنی تایید شورای نگهبان رسیده است و مرگ و زندگی این آروزی دیرینه، در دست این شورا است.

این روزها بازار حواشی و اخبار از چون و چند ماجرا بیشتر و بیشتر شد و اخباری مبنی بر رد تایید شورای نگهبان و رسیدن پرونده مناطق آزاد به مجمع تشخیص مصلحت نظام، در کنار بی خبری از صحت و سقم ماجرا، اذهان عمومی را پریشان کرده است و نبود جزییاتی از این موضوع در رسانه‌ها، بر گسترش بیشتر حواشی و  شایعات دامن زده است.

عبدالله رضیان یکی از نمایندگان مجلس دهم مردم مازندران در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: رد شورای نگهبان در خصوص مناطق آزاد، مربوط به مناطق آزاد 8 گانه قبلی مورد تصویب مجلس است.

وی افزود: این ماجرا مربوط به 8 منطقه آزادی است که از سوی مجلس در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شده بود و جهت تایید به شورای نگهبان فرستاده شد که با وارد آمدن اشکال از سوی شورای نگهبان، مجددا به مجلس و پس از آن با تایید دوباره مجلس، راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اخبار مرتبط با وارد آوردن شورای نگهبان به طرح مناطق آزاد مرتبط با مناطق آزاد سه گانه مازندران نیست.

رضیان ادامه داد: تا این لحظه، بررسی‌های شورای نگهبان در خصوص پرونده مناطق آزاد سه گانه در مازندران تکیل نشده است و اظهارنظری هم طبیعتا اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: در خصوص مناطق آزاد مازندران هنوز مهلت 10 روزه شورای نگهبان به پایان نرسیده است و نتیجه نهایی آن اعلام نشده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: شورای نگهبان این طرح را رد نکرده است بلکه ایراداتی را گرفته است که محل اختلاف میان شورای نگهبان و مجلس است که ممکن است این ایرادات متوجه مناطق آزاد سه گانه مازندران نیز شود.

رضیان اضافه کرد: اگر شورای نگهبان در جریان بررسی تایید مناطق آزاد مازندران، به این طرح ایراد و اشکالی بگیرد، ادامه روند این طرح به مجلس بعدی خواهد کشید.

وی بیان کرد: اگر شورای نگهبان با مناطق آزاد سه گانه در مازندران موافقت کند که کار تمام است، اما اگر آن را رد کند، دو حالت پیش می‌آید.

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این شرایط اگر نمایندگان مجلس یازدهم، اصراری به این تحقق طرح نداشته باشد، که این طرح با شکست مواجه می‌شود اما اگر مجلس دوباره از این طرح دفاع کند و به تصویب برساند، ادامه روند کار جهت تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام کشیده خواهد شد.

به گفته رضیان، شورای نگهبان ظرف 10 روز از تاریخ ابلاغ مجلس، فرصت دارد تا آن را تایید یا رد کند که هنوز 4 روزی به پایان این مهلت، فرصت باقی است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه