اخبار داغ

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خبر داد

آغاز برداشت گل محمدی از ۹۶ هکتار مزارع کشاورزی قزوین

آغاز برداشت گل محمدی از ۹۶ هکتار مزارع کشاورزی قزوین
علی اکبری گفت: عملیات برداشت گل محمدی از سطح ۹۶ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبری در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: عملیات برداشت گل محمدی از سطح 96 هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 71 تن گل محمدی از این مزارع برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: از این میزان اراضی کشاورزی که به زیرکشت گل محمدی رفته 40 هکتار بصورت نهال و 56 هکتار بصورت بارور است.

,

اکبری تصریح کرد: این میزان سطح زیر کشت در سال جاری نسبت به سال گذشته نزدیک به دو برابر شده و کشاورزان نیز رغبت بیشتری به افزایش سطح زیر کشت این محصول دارند.

,

وی ارقام کشت شده گل محمدی در مزارع کشاورزی را، ارقام جدید و پایه‌های شناسنامه دار، رقم یزد 94 و کاشان 93 ذکر کرد که از نظر گل دهی و میزان طول گل، گلبرگ بیشتری را تولید می‌کنند.

,

این مقام مسئول، مناطق مستعد و مناسب کشت این محصول در استان را شهرستان‌های قزوین (کوهین و الموت)، بوئین زهرا، آوج، آبیک و البرز ذکر کرد.

,

وی به اهمیت مزایای کشت این محصول اشاره کرد و یاد آور شد: از گل محمدی در صنایع داروسازی، عطر سازی، رنگرزی، موادغذایی و بهداشتی، شیرینی و عرقیات سنتی استفاده می‌شود.

,

اکبری در پایان گفت: به منظور حمایت از کشت گیاهان دارویی و گل محمدی در قالب طرح احداث باغ در اراضی شیبدار سالانه بین 20 الی 30 هکتار با توجه به اعتبارات موجود جهت کمک به احداث باغ گل محمدی به شکل یارانه نهال به متقاضیان ارائه می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه