اخبار داغ

آیا تیروئید ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟

آیا تیروئید ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؟
یک فوق تخصص غدد و متابولیسم بالغین با اشاره به اینکه بیماری تیروئید احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد، از بیماران خواست به طور منظم داروهای خود را مصرف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر خلیلی با تاکید بر اینکه یک فاکتور خطر اصلی برای تیروئید،  سیگار است، گفت: بیمارانی که تیروئید دارند هرچه سریع‌تر باید از این شرایط بوجود آمده در این بحران استفاده کنند و سیگار را ترک کنند.

وی افزود: آنچه طی ماه‌های گذشته از رفتار ویروس کرونا و سابقه ویروس‌های مختلف در برخورد با تیروئید متوجه شدیم این است که اگر کسی اختلال تیروئید دارد، ریسک بیشتری برای ابتلا به کرونا ندارد و در صورتی هم که به کرونا مبتلا شود، بیماری او شدیدتر نخواهد بود. داروهای درمان تیروئید به هیچ عنوان باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی‌شود و بیماران با خیال راحت باید داروهای خود را به شکل مرتب مصرف کنند.

خلیلی ادامه داد: قرص «لووتیروکسین» باید صبح‌ها به صورت ناشتا و نیم ساعت پیش از صبحانه مصرف شود و اگر کسی از مکمل یا جوشانده‌ای مصرف می‌کند حتما باید فاصله ۵ یا ۶ ساعته با قرص لووتیروکسین را رعایت کند.

بنابر اعلام کانال خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وی با بیان اینکه این روزها استرس در میزان بالاتری نسبت به گذشته قرار دارد، اظهار کرد: در این روزها بیماران در مراجعه به ما می‌گویند نمیتوانیم نفس بکشیم که این حالت به دنبال استرس و نگرانی از کرونا به وجود آمده است. این احساس کاذب است و به بیماری کووید۱۹ ربطی ندارد. البته در صورتی که همراه این احساس، سرفه‌های مکرر داشتند، تنگی نفس به شکلی که نتوانند جملات خود را کامل کنند داشتند و... اینها حالتی از ابتلا به کووید ۱۹ است و باید به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه