اخبار داغ

جوانشیر در گفت و گو با دانا؛

لزوم خانه تکانی اساسی در خانه سینما

لزوم خانه تکانی اساسی در خانه سینما
امیرحسین جوانشیر، منتقد سینما معتقد است اهداف و برنامه های خانه سینما مدت هاست از ریل گذاری اصلی خود خارج شده و لزوم بازنگری و اصلاح فوری این رویه غلط برای اداره و بهبود شرایط فعلی خانه سینما، اقدامی لازم و واجب از سوی نهادهای نظارتی و تصمیم گیر کشور بنظر می رسد.
[

امیرحسین جوانشیر، منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معتقد است که اهالی سینمای ایران را با نشان دادن درهای باغ سبز در جهت ساماندهی و برای سرویس دهی و ارائه خدمات و ایجاد شرایط مناسب رفاهی و بهره برداری از یک نظام هماهنگ و قانونمدارانه صنفی و احقاق حقوق در فعالیت های هنری و ... سوق دادند به عضویت در خانه سینما؛ خانه ای که قرار بود زمینه ساز رفاه و آسایش و حفظ شأن و هویت هنرمندان عرصه هنر هفتم باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: امروزه در کمال ناباوری و تاسف شاهدیم که خانه سینما در عمل تبدیل به قرارگاه یارکشی و سازماندهی هنری در جهت تحقق اهداف یک جناح سیاسی خاص بدل گشته و هنرمندان را به پیاده نظام یک تفکر لیبرالی و سکولار که برای اهداف گروهی مشخص تلاش می کنند تبدیل کرده اند.

,

جوانشیر در ادامه افزود:اگر گاهی کمک یا حمایتی هم از تعداد معدودی از اعضا خانه سینما انجام می شود تنها با نیت شوآف سیاسی و برای بستن دهان منتقدان صورت می پذیرد و همه تصمیمات و انتفاعات مهم فقط در یک حلقه مافیایی چند نفره خلاصه می شود و مابقی اعضای این تشکل برجسته صنفی در عمل نقش سیاهی لشکر را دارند و باید از تصمیمات عده معدودی که اکثرا از نوچه های سیاسیون رده بالا هستند تبعیت کنند.

,

این منتقد سینما معتقد است که متولیان خانه سینما در این سالها بیشترین حمایت را از تولید آثار مسئله دار و سیاه نما و هنرمندان و سلبریتی های معلوم الحال و جشنواره های کذایی کرده اند و در بزنگاه های اثرگذار اجتماعی مانند انتخابات ها همواره حضوری جهت دار و فعال داشته اند و از تمام توان و ظرفیت خانه سینما برای بسیج کردن هنرمندان و چهره های مطرح به نفع کاندیداهای خاصی نهایت سوء استفاده های تبلیغاتی فراوانی را انجام دادند تا جایی که به تعبیری میتوان این عده را به مهره های شطرنج بازی سیاسیون تشبیه نمود.

,

جوانشیر در پایان گفت: با توجه به این زاویه خطیر ایجاد شده در برنامه ها و اهداف این تشکل صنفی که امروزه نتیجه آن باعث کم اعتباری سلبریتی ها در چشم مردم شده، و صدای اعتراض بسیاری از اعضای آن را نیز بلند کرده، لزوم بازنگری و اصلاح فوری این رویه غلط و ایجاد شرایط مناسب برای انتخابات آزاد درون صنفی با استفاده از همه نظرات و ظرفیت های هنرمندان برای اداره و بهبود شرایط فعلی خانه سینما ، اقدامی لازم و واجب از سوی نهادهای نظارتی و تصمیم گیر کشور بنظر می رسد.

,

 

,

گفتگو از احسان رستمیان

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه