اخبار داغ

بسته معرفی کتاب به مناسبت روز مقاومت و ایثار؛

روایت هایی جذاب از خونین شهری که خرمشهر شد

روایت هایی جذاب از خونین شهری که خرمشهر شد
سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهراست روزی که در تاریخ دفاع مقدس بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد و روز مقاومت و ایثار نام گذاری شده است. به همین بهانه در این گزارش به معرفی چند اثر ادبی درباره خرمشهر خواهیم پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهراست روزی که در تاریخ دفاع مقدس بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد و روز مقاومت و ایثار نام گذاری شده است. به همین بهانه در این گزارش به معرفی چند اثر ادبی درباره خرمشهر خواهیم پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
کتاب های زیادی در رابطه با روزهای خرمشهر از مقاومت و اشغال تا عملیات آزادسازی آن به رشته تحریر آمده است که  از جمله آن می توان به 
,
«خرمشهر خانه رو به آفتاب»،«ماموریت در خرمشهر»، «مهمان فشنگ های جنگی»، «خانه ام همین جاست»، «خرمشهر کو جهان آرا»،«آزادی خرمشهر»، «باد های برفی»، «توفان سرخ»، «گردان گم شده»، «به داد ما برسید»، «جنایت های ما در خرمشهر»، «عبور از آخرین خاکریز»، «در کوچه های خرمشهر»، «پاییز ۵۹»، «من در شلمچه بودم»، « رازهای دوران پر التهاب»، «اعترافات»، «خرمشهر در آتش»؛ «پوتین های مریم»، «آتش و خون در خرمشهر» و «آخرین شب در خرمشهر» اشاره کرد.
,
 
,
اما در این گزارش به معرفی کوتاهی از چند اثر در مورد خرمشهر خواهیم پرداخت. 
,
 
,
, ,

کتاب «نینوایی در کرانه کارون» خاطراتی از رزمندگان اردبیلی از عملیات الی بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شده را به قلم سید سعید اطهرنیاری و پری آخته روایت کرده که نشر خط هشت و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل آن را منتشر کرده است.
,
,
 
,
, ,
 
,
کتاب بعدی «تکاوران خرمشهر» نام دارد که  روایت خاطرات ناخدا یکم هوشنگ صمدی  از حضور و اقدامات تکاوران نیروی دریایی ارتش در خرمشهر است و مطالبی جذاب را برای خوانندگان بازگو می‌کند. جالب اینجاست فرمانده سابق نیروی دریایی و معاون هماهنگ کننده کل ارتش یعنی دریادار سیاری هم در جمع این تکاوران بوده اند. 
,
 
,


اما شاید بهترین کتابی که تا کنون توانسته از روز‌های خونین خرمشهر روایتی داشته باشد و مورد استقبال هم قرار گرفته است؛ کتاب «دا» است که شامل خاطرات سید زهرا حسینی از ۲۰ روز حضور در خرمشهر و اتفاقاتی است که خودش آن‌ها را تجربه کرده است. این کتاب از درگیری ها و اتفاقاتی روایت می کند که کمی هم به پشت جبهه نبرد و پرستاری از مجروحان و رسیدگی به آنها و همه مشکلات آن پرداخته است. 
 
, ,
,
,
,
 
,
به نظر می‌رسد به علت اهمیت مسئله آزادسازی خرمشهر باید خیلی بیشتر به آن پرداخت و در حوزه ادبیات دفاع مقدس پرونده‌ای ویژه خرمشهر تهیه و تنظیم کرد  و در اختیار نسل جوان و آیندگان قرار داد.
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه