اخبار داغ

آمریکا یک سامانه تسلیحات لیزری را آزمایش کرد

آمریکا یک سامانه تسلیحات لیزری را آزمایش کرد
نیروی دریایی آمریکا واقع در اقیانوس آرام، با استفاده از یک سامانه تسلیحات لیزری جدید، موفق به سرنگونی یک پهپاد از راه دور شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری سی ان ان، ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام اخیرا یک سامانه تسلیحات لیزری را از کشتی «یو اس اس پورتلند» با موفقیت مورد آزمایش قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بنا به اعلام ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام، کشتی «یو اس اس پورتلند» در ۱۶ ماه می، ‌توانست با استفاده از سامانه لیزری موسوم به MK ۲ MOD ۰، یک پهپاد را ساقط کند. بنا به گزارش سی ان ان، این سامانه لیزری از سوی شرکت صنایع دفاعی «نورثروپ گرومن» تولید شد و نخستین بخش از سامانه لیزری حالت جامد از نوع انرژی بالا محسوب می‌شود.
,
 
,
کری سندرز، فرمانده کشتی «یو اس اس پورتلند» در این باره گفت: با انجام آزمایش‌های پیشرفته در دریا، می‌توانیم به اطلاعات با ارزشی در خصوص قابلیت نمایشگر سامانه تسلیحات لیزری حالت جامد دست یابیم.
,
 
,
این مقام آمریکایی با تاکید بر قابلیت‌های پیشرفته سامانه تسلیحات لیزری گفت: این سلاح جدید به ما امکان تعریف تازه‌ای از جنگ دریایی را می‌دهد.
,
 
,
بنا به اعلام ناوگان دریای اقیانوس آرام، نیروی دریایی آمریکا از سال ۱۹۶۰ تاکنون فعالیت‌های خود در زمینه تولید سلاح‌های لیزری را آغاز کرده است.
,
 
,
شرکت آمریکایی نورثروپ گرومن اطلاعات بیشتری را در خصوص این سامانه تسلیحاتی جدید افشا نکرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه