اخبار داغ

عربستان سفیرش را به بغداد باز می‌گرداند

عربستان سفیرش را به بغداد باز می‌گرداند
عربستان سعودی تصمیم گرفت تا در راستای تقویت روابط با عراق سفر خود را به بغداد بازگرداند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، عربستان با هدف تمایل برای تقویت روابط با عراق تصمیم گرفته است تا سفیر خود را در نزدیکترین زمان ممکن به عراق بازگرداند.

به نوشته این روزنامه، علی عبدالامیر علاوی معاون نخست وزیر و سرپرست وزیر نفت عراق برای بحث درباره روابط برادرانه و اقتصادی بین ریاض و بغداد دیروز سفری به عربستان داشت. وی در اینس فر حامل پیامی از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی بود.

علاوی با عبدالعزیز بن سلمان بن عبدالعزیز وزیر انرژی سعودی دیدار و درباره ثبات بازار نفت و موضوعات مورد علاقه دو کشور در زمینه انرژی گفت وگو کرد.

برپایه این گزارش، دوطرف در این دیدار از بهبود فاکتورهای اصلی در بازار نفت با آغاز اجرای توافقنامه اوپک پلاس ابراز خرسندی کرده و درخصوص لزوم تداوم کار با همه تولید کنندگان به منظور تسریع در بازگردان توازن به بازار تاکید کرده و تعهد راسخ دو کشورشان را به اجرای این توافقنامه اعلام داشتند.

رسانه سعودی تصریح کرد: علاوی با فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر خارجه سعودی نیز دیدار کرد. فیصل در این دیدار تشکیل دولت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی و کسب رای اعتماد از پارلمان عراق را به علاوی تبریک گفت.

به نوشته عکاظ، فیصل همچنین بر تمایل زیاد سلمان بن عبدالعزیز شاه و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به وحدت ملت برادر عراق و اهمیت همکاری با دولت جدید عراق برای تحقق منافع مشترک و تقویت روابط دوجانبه بین و کشور برادر در راستای تحقق امنیت و ثبات برای منطقه تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه