اخبار داغ

پیشکسوت دوران دفاع مقدس:

عملیات بیت المقدس، شاهکار 8 سال دفاع مقدس بود/ 90 اردبیلی در راه آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند

عملیات بیت المقدس، شاهکار 8 سال دفاع مقدس بود/ 90 اردبیلی در راه آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیدند
صبور پیشکسوت دوران دفاع مقدس به تشریح نقش رزمندگان اردبیلی در آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: شهیدان داور یسری و شاپور برزگر در کنار 90 شهید اردبیلی در این عملیات نهایت ایثار و فداکاری را از خود به نمایش گذاشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صیور از یادگاران دوران دفاع مقدس اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به تشریح جزئیات آزاد سازی خرمشهر به ویژه نقش رزمندگان اردبیل در عملیات بیت المقدس پرداخت و گفت: سوم خرداد در واقع یادآور روزی است که رزمندگان اسلام با ایثار و فداکاری خود قطعه ای از بهشت به نام خرمشهر را که به تصرف دشمن درآمده بود، آزاد کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی در ادامه سخنان خود به نقش رزمندگان اردبیل در این عملیات اشاره کرد و گفت: سردار شهید داور یسری که در آن زمان محافظت از امام خمینی(ره) را بر عهده داشت پس از کسب اجازه از امام خمینی(ره) عازم منطقه شد و شجاعانه با انفجار پل ارتباطی بین خرمشهر و آبادان ضمن پیشگیری از سقوط آبادان، زمینه ساز فتح خرمشهر نیز شد.

,

صبور به مهاجرین آبادان و خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: مردم با دیدن رشادت های فرزندان این آب و خاک در حالی که از روی ناچاری از شهر و دیار خود مهاجرت می کردند می گفتند؛با رشادت های فرزندانمان به زودی با افتخاز به خانه هایمان بازخواهیم گشت.

,

وی به جزئیات عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: رزمندگان تیپ های عاشورا و محمد رسوال الله بیشترین نقش را در آزادسازی خرمشهر ایفا کردند .

,

این یادگار اردبیلی دفاع مقدس به مسئولیت خود در عملیات آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: من در حالی در این عملیات مسئولیت ساماندهی نیروها و پشتیبانی را بر عهده داشتم که دو برادرم همزمان در خط مقدم بودند که یکی از آنها به نام اصغر صبور با اثابت ترکش به گلو به شهادت رسید و برادر دیگرم نیز به شدت مجروح شد.

,

وی با بیان اینکه در عملیانت بیت المقدس 90 نفر از رزمندگان اردبیلی به شهادت رسیدند گفت: پس از آزادسازی خرمشهر دنیا با قدرت ایران آشنا شدند و حساب کار دستشان آمد.

,

صبور به تلفات دشمن بعثی در این عملیات هم اشاره کرد و گفت: نیروهای بعثی در این عملیات تلفات سنگینی را متحمل شدند به طوریکه 60 هواپیمای آنها توسط رزمندگان اسلام ساقط شد و 35هزار کشته و مجروح نیز روی دست بعثی ها ماند ضمن اینکه در عملیات بیت المقدس 19 هزار نفر نیز به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند.

,

وی از عملیات بیت المقدس به عنوان یکی از شاهکارهای رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس نام برد و گفت: در این عملیات شهدای بزرگ اردبیلی همچون داور یسری، شاپور برزگر به شهادت رسیدند  و شهید دولت آبادی یکی از تاثیرگذارترین رزمندگان اردبیلی در دوران دفاع مقدس نیز با اثابت 9 گلوله به شدت مجروح شد.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه