اخبار داغ

یک کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

دزفول؛ سنگر پایداری و استقامت/ آزادسازی خرمشهر مرهون ایستادگی مردم پایتخت مقاومت است

دزفول؛ سنگر پایداری و استقامت/ آزادسازی خرمشهر مرهون ایستادگی مردم پایتخت مقاومت است
مجتبی میر گفت: اگر امروز روز پایداری و مقاومت دزفول نامیده می شود به این دلیل است که مردم این شهر در برابر آتش سنگین دشمن قد خم نکردند، بلکه و مقاومت کردند و دزفول به عنوان سنگر پایداری و مقاومت شناخته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ چهارم خرداد ماه در تقویم رسمی کشورمان با عنوان سالروز مقاومت و پایداری مردم دزفول ثبت شده است، مردمی که در برابر موشک باران عراق در جنگ تحمیلی مردانه ایستادند و این روز را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند و به موجب این افتخارآفرینی، دزفول نیز به عنوان پایتخت مقاومت ایران نامگذاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,

 
مردم شهید پرور دزفول مدت هشت سال دفاع مقدس با وجود اصابت موشک و اراده رژیم بعثی در خالی کردن شهر و درهم کوبیدن آن، با مقاومت خود این هدف متجاوزان را به یکی از آرزوهای دست نیافتنی آن ها مبدل کردند.
 
در این مدت باوجود تهدیدات گسترده رژیم بعث عراق، مردم دزفول هرگز تسلیم ‌نشدند و با وجود این که این شهر در دوران جنگ بارها مورد هجوم و موشک‌باران رژیم عراق بود، هیچ زمانی در برابرمتجاوزان قد خم نکردند.
 
به این مناسبت فرخنده با مجتبی میر، یکی از کارشناسان سیاسی گفت و گویی انجام شده است که تقدیم مخاطبان می شود.
 
2 هزار و 800 شبانه روز مقاومت

این کارشناس با اشاره به دلیل نامگذاری روز دزفول به خبرنگار ما گفت: طبق روایت هایی که از اتفاق های های دوران هشت سال دفاع مقدس شده و بر اساس بررسی های اجمالی می بینیم که بیش از 2 هزار و 800 شبانه روز، مردم دزفول در برابر آتش دشمن رژیم بعثی مقاومت می کنند.
 
به گفته میر، 76 مرحله شهر دزفول موشک باران شد و هدف 2 هزار و 500 گلوله توپ قرار گرفت، اما با این وجود مردم دزفول با تکیه بر اطمینان و ایمان به وعده الهی، در برابر این آتش سنگین سر خم نکردند و مردانه ایستادند.
 
وی افزود: یکی از چهره های نزدیک صدام به نام ژنرال حسن دوری در این خصوص می گوید که این حجم بمب و موشکی که ما بر سر این مردم ریخیتم، برای تخریب زمینی به مساحت کل دزفول کافی بود.
 
این کارشناس سیاسی با اشاره به هدف صدام از این حجم آتش به دزفول افزود: طبق بررسی که تحلیل گران نظامی انجام داده اند، موقعیت جغرافیایی خاص دزفول نسبت به سایر شهرهای مرزی دلیل این حمله های موشکی بود.

تخلیه شهر؛ هدف رژیم بعثی
 

میر تصریح کرد: هدف رژیم بعث این بود که با این حجم موشک باران، مردم شهر را تخلیه کنند، تحلیل گران نظامی هم بیان می کنند که اگر مردم، دزفول را خالی می کردند سقوط استان خوزستان حتمی بود.

وی اضافه کرد: دو لشکر عراق ماموریت داشتند که به محض این که این اتفاق بیفتد و مقاومت مردم دزفول بشکند، این شهر و سایر شهرها را تصرف کنند، اما مردم دزفول در برابر این حملات به گونه ای وصف ناپذیر ایستادگی کردند.
 
این کارشناس با اشاره به خاطره مقام معظم رهبری درباره روزهایی که دزفول مورد آماج موشک و توپ قرار داشت و روحیه قوی مردم این شهر، بیان کرد: رهبر معظم می فرمایند در همان ایام که شهر دزفول مورد حملات موشکی قرار داشت، درست در روز بعد از تجاوز سلاح های دور زن مزدوران عراقی به این شهر، در منطقه حضور یافتند.

خاطره رهبر انفلاب از مقاومت مردم دزفول
 
میر ادامه داد: رهبر انقلاب در دزفول حاضر شدند تا ببینند با این حادثه فاجعه آمیز در این شهر چه رخ داده و روحیه مردم چگونه است، اما وقتی وارد شهر شدند مردم به گونه ای بودند که هیچ اتفاقی در شهرشان نیفتاده است و جوانان پر شعف و شور می گفتند که به ما سلاح‌بدهید تا برویم انتقام بگیریم.
 
وی اذعان کرد: به همین دلیل بود که امام خمینی (ره) نیز بهمن ماه ۶۵ در خصوص مردم دزفول بیان کردند که "دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد، من ویرانه خانه شما را ویرانه خانه خود و شهادت جوانانتان را شهادت و جراحت فرزندان خودم می دانم، با شما هستم و شما را به صبر و استقامت سفارش می کنم".
 
به گفته این کارشناس سیاسی، وقتی دشمن خرمشهر را تصرف کرد، در گوشه گوشه این شهر نوشتند که ما آمده ایم که بمانیم، صدام هم وقتی اراده رزمندگان اسلام را برای بازپس گیری خرمشهر دید، با غرور گفت که اگر خرمشهر را گرفتید کلید بعث را به شما می دهم.

خرمشهر؛ دژ تخریب ناپذیر
 
میر تصریح کرد: اما در واقع خرمشهر دژ تخریب ناپذیری بود که آزاد شد و آزادسازی خرمشهر مرهون مقاومتی است که در دزفول و دیگر شهرهای مرزی اتفاق افتاد.
 
وی با بازخوانی روز ملی دزفول گفت: مقاومت دیروز در دزفول مقاومت امروز در غزه، لبنان، سوریه، عراق و یمن است، همان مقاومت هایی که مردم دزفول و سایر شهرهای مرزی در آن ایام داشتند و رزمندگان به نیکی از آن یاد می کنند برای رزمندگان سوریه و دیگر بلاد اسلامی بازتعریف می شود.
 
این کارشناس افزود: آن مقاومت ها، مقاومت امروز یمن را در پی دارد و می بینیم که این کشور مرتب مورد آماج حملات موشکی و هواپیماهای جنگی عربستان است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
, 2 هزار و 800 شبانه روز مقاومت,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تخلیه شهر؛ هدف رژیم بعثی
 
,
,
,
,
,
,
,
,
, خاطره رهبر انفلاب از مقاومت مردم دزفول,
,
,
,
,
,
,
,
, خرمشهر؛ دژ تخریب ناپذیر,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه