اخبار داغ

نماز عید سعید فطر در مساجد کردستان اقامه شد + عکس

نماز عید سعید فطر در مساجد کردستان اقامه شد + عکس
نماز عید سعید فطر با حضور مردم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تمامی مساجد و حسینیه‌های استان کردستان اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مردم شهرها و روستاهای استان کردستان پس از یک ماه روزه‌داری، امروز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها نماز عید سعید فطر را اقامه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

امروز نمازگزاران برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا و کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در نمازهای عید سعید فطر شرکت کردند.

,

نماز عید سعید فطر در حسینیه سنندج به امامت آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی و مسجد جامع نیز اقامه شد.

,

ماموستا فایق رستمی روز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر سنندج، ضمن تبریک این عید بزرگ به همه مسلمانان اظهار داشت: پیام دین اسلام و قرآن کریم، اتحاد، یکدلی، مودت، رحم، عدالت، رفع تبعیض، تعصب و تکبر به بشریت بوده و امروز جهان به این مولفه‌ها به شدت نیازمند است.

,

وی با بیان اینکه تنها راه رفع مشکلات بشریت به ویژه در بحث شیوع کرونا، وجود همدلی، برادری و همکاری است، افزود: اکنون که همه با بیماری خطرناک درگیر هستند باید یار و غمخوار همدیگر بوده و خانواده‌های نیازمند، مساکین و فقرا را فراموش نکنیم.

,

امام جمعه سنندج از همراهی مردم کردستان برای کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر از کرونا تقدیر کرد و یادآور شد: مردم ایماندار ایران در طول شیوع این ویروس با غمخواری و دلسوزی، به خوبی نشان دادند که همانند سابق در زمان بحران و مشکلات، در کنار هم هستند و از هیچ تلاشی برای کمک به همنوعان فروگذار نمی‌کنند.

,

ماموستا رستمی قرآن را کتابی جامع برای تمام بشریت در زمینه یاد گرفتن درس اخلاق عنوان کرد و گفت: خداوند ۲ برکت و امتیاز قرآن و ماه رمضان را به امت اسلامی عطا کرد که افتخار بزرگی است و همه باید با بهره‌گیری از آن به درجه والای بندگی واقعی پروردگار برسیم.

,

وی اسلام را دین عدالت و مودت و مساوات توصیف کرد و اظهار داشت: در دین اسلام، هیچ تفاوتی بین عرب و عجم وجود ندارد و تنها چیزی که باعث برتری انسان‌ها بر یکدیگر می‌شود، تقوا و پرهیزگاری است.

,

امام جمعه سنندج به سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر هم اشاره کرد و افزود: ملت ایران و رزمندگان، عزت‌مندانه و با شرافت، در برابر ۳۷ کشور دنیا ایستادند و اجازه ندادند در دوران جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه