اخبار داغ

رئیس پارک ملی تندوره خبر داد

جاری شدن آب در چشمه های پارک ملی تندوره درگز پس از سالها خشکسالی/ تفرجگاه چهلمیر به زودی بازگشایی خواهد شد

جاری شدن آب در چشمه های پارک ملی تندوره درگز پس از سالها خشکسالی/ تفرجگاه چهلمیر به زودی بازگشایی خواهد شد
اصلاحی گفت: با افزایش حجم بارندگی در زمستان سال گذشته و بهار سال جاری، آب در چشمه های پارک ملی تندوره جریان یافت و بسیاری از چشمه ها که در سال‌های گذشته خشک شده بودند، بهار امسال جوشان شده و آب در آبشخورها لبریز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین اصلاحی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ از جاری شدن مایه حیات در چشمه سارهای خشکیده پارک ملی تندوره درگز خبر داد و اظهار کرد: با افزایش حجم بارندگی در زمستان سال گذشته و بهار سال جاری، آب در چشمه های پارک ملی تندوره جریان یافت و بسیاری از چشمه ها که در سال‌های گذشته خشک شده بودند، بهار امسال جوشان شده و آب در آبشخورها لبریز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: منطقه پارک ملی تندوره از لحاظ گونه های جانوری بسیار غنی است؛ لذا در بالاترین درجه حفاظت گیاهی و جانوری قرار داد؛ یکی از عواملی که می تواند حیات وحش را در ایام گرم و تابستان ها در پارک نگه دارد همین موضوع تامین آب شرب جانوران است.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز ابراز کرد: در حال حاضر منابع آبی پارک ملی تندوره سرشار از آب است و حتی در بعضی از دره‌ها همچون بابانهستان (یا به نقل مردم منطقه بابانیسان) که سالهای طولانی فاقد چشمه و یا آب جاری بوده اند، آب از زمین جوشان شده و جاری می‌ شود؛ این مساله چراغهای امید بسیاری را در دل عاشقان طبیعت برای حفظ و افزایش نسل گونه های جانوری پارک ملی تندوره روشن کرده است.

,

اصلاحی تشریح کرد: آب رسانی به حیات وحش منطقه تندوره در نقاطی که فاقد آب است از طریق منابع ذخیره آبی همچون تانکر فلزی یا پلاستیکی و منبع سیمانی انجام می شود؛ البته در گذشته که با شرایط کمبود آب مواجه بودیم این کار به صورت سیار توسط تیم های محیط بانی صورت می پذیرفت.

,

رئیس پارک ملی تندوره در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر زمان بازگشایی تفرجگاه چهلمیر گفت: این تفرجگاه قبل از شیوع کرونا، نیاز به یک سری تعمیرات داشت که توسط پیمانکاران انجام شد و ما تا حدودی کار را به ایام عید نزدیک کردیم اما شیوع کرونا و لزوم رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی سبب شد دربهای چهلمیر همچنان بر روی علاقه مندان به طبیعت بسته بماند.

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر هم بر اثر شدت وزش باد در این منطقه، تاسیسات برق و آب دچار آسیب شده و شرایط به لحاظ گردشگری مناسب نیست؛ البته اقدامات بسیار خوبی در راستای افزایش جذابیت گردشگری منطقه صورت گرفته که انشالله با هماهنگی مسئولین، برای بعد از عید فطر برنامه بازگشایی چهلمیر را خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه