اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

حال و هوای ذکر، مراقبت و اخلاق ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم/ مسئولان با تلاش مضاعف جهش تولید را حداکثری کنند

حال و هوای ذکر، مراقبت و اخلاق ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم/ مسئولان با تلاش مضاعف جهش تولید را حداکثری کنند
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: حال و هوای ذکر، مراقبت و اخلاق ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز عید فطر که با رعایت فاصله‌گذاری و اصول بهداشتی در خیابان شهدا برگزار شد، اظهار کرد: تلاش کنیم حال و هوای ذکر، دعا، مراقبت و اخلاق ماه مبارک رمضانی و روزه‌داری را پس از ماه مبارک رمضان نیز حفظ کنیم و خودمان را در تمام طول سال برای استفاده حداکثری از ماه مبارک رمضانِ سال آینده مهیا کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی تصریح کرد: امام علی(ع) در یکی از خطبه‌های نماز عید فطر فرمودند آنهایی که اهل خوبی و احسان هستند، جایزه می‌گیرند و کسانی که اهل بطالت هستند، خسارت می‌بینند و این ایام فرصت بسیار خوبی برای احسان و خوبی بود و مردم ما پیرو سیره ائمه اطهار(ع) در حرکت‌های مواسات و احسان مشارکت حداکثری داشتند.

,

امام جمعه قزوین به ادامه حدیث امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت فرموده‌اند روز عید فطر شباهت بسیاری به روز رستاخیز دارد، اینکه از خانه‌هایتان بیرون می‌آیید و به سمت محل برگزاری نماز عید فطر می‌روید، به یاد آورید زمانی را که در روز رستاخیز از قبرها بیرون می‌آیید.

,

, ,

 

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام علی(ع) توصیه می‌کنند وقتی برای برپایی نماز عید فطر آماده می‌شوید، فکر کنید در پیشگاه خدا حاضر شده‌اید و به این فکر کنید که عمر خود را کجا صرف کرده‌اید، جوانی خودتان را در چه مسیری گذرانده‌اید و مال خود را از کجا بدست آورده‌اید و در چه مسیری هزینه می‌کنید.

,

وی بیان کرد: طبق کلام امیرالمؤمنین(ع) کمترین چیزی که در روز عید فطر نصیب روزه‌داران می‌شود، غفران گناهان گذشته به جز حق‌الناس است و پس از آن تأکید می‌کنند بروید برای آینده برنامه‌ریزی کنید.

,

عابدینی در ادامه شهادت استوار یکم شهید میلاد خسروی را تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: این شهید والامقام توسط اشرار به شهادت رسید و یاد و خاطره ایشان و همه کسانی که در این ایام به دلیل بیماری کرونا از بین ما رفتند را گرامی می‌داریم و برای آن عزیزان از خدای متعال طلب غفران و رحمت می‌کنیم.

,

 

,

امام جمعه قزوین با بیان اینکه رفتار جامعه ایمانی نسبت به جوامع دیگر متفاوت است، تصریح کرد: در ماجرای بیماری کرونا دیدیم که بسیاری از کشورها به ملت خود احترام نگذاشتند و مردم را طبقه‌بندی و دسته‌بندی کردند و بخشی از جامعه را با بیماری رها کردند اما در جامعه ما، همه اقشار پای کار آمدند و در کنار تیم‌های پزشکی به فریاد بیماران رسیدند.

,

وی با تقدیر از حرکت مواساتی مردم، خیران و گروه‌های جهادی بیان کرد: مردم با موفقیت به میدان این حرکت آمدند و در استان قزوین نیز اقدامات مالی و جهادی مردم موجب سربلندی بود و کمک بسیار زیادی برای همه کسانی که در شرایط سخت قرار گرفته بودند؛ انجام شد و امیدواریم این حرکت با محوریت مساجد، مصلاها و متدینین ادامه یابد.

,

, ,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سال جهش تولید که از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، عنوان کرد: امیدواریم مسئولان و مدیران با همت و تلاش مضاعف، پای کار بیایند تا جهش تولید که دغدغه رهبر فرزانه انقلاب است را با جدیت بیشتر، پیش ببریم.

,

عابدینی با تأکید بر اینکه شرایط دشمنان هر روز وخیم‌تر می‌شود، اظهار کرد: صهیونیست‌ها کم کم در می‌یابند که سرزمین‌های اشغالی جای زندگی برای آنها نیست و دیگر در آن سرزمین امنیت ندارند و موشک‌های جمهوری اسلامی هر زمان بخواهد بر سر آنها فرود می‌آید.

,

وی تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی وحدت و انسجام مضاعفی پیدا کرده و هر روز شاهد افزایش این وحدت و همدلی هستیم و این وحدت در نماز عید فطر تقویت می‌شود. امام رضا(ع) فرموده‌اند این روز بخاطر اجتماع مسلمانان روز عید نامگذاری شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه