اخبار داغ

فرمانده سپاه لرستان:

دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد

دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد
سردار مرتضی کشکولی گفت: جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و اگر دفاع مقدس نبود ما چیزی به نام انقلاب اسلامی نداشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، سردارمرتضی کشکولی امروز در محفل خاطره گویی و روایت گری سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: ما موظف به پاسداری از انقلاب اسلامی هستیم و بایستی به این امر اهتمام داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: در طول عمر ۴۲ساله انقلاب اسلامی  پیروزی های زیادی در عرصه های مختلف بدست آورده ایم که سپاه در رسیدن به این موفقیت ها نقش تاثیرگذاری داشته است.

,

فرمانده سپاه لرستان با بیان اینکه دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از طلایی ترین نقاط تاریخ انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: به اعتقاد همگان جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و اگر دفاع مقدس نبود ما چیزی به نام انقلاب اسلامی نداشتیم.

,

 سردار کشکولی با اشاره به نقش محوری سپاه درعملیات های جنگ تحمیلی، بیان کرد:  هرچند نیروهای بسیجی، ارتشی و مردم عزیز وارد میدان جهاد شدند اما در این بین سپاه نقشی محوری داشت که  لازم است ما هم این مسیر را یاد بگیریم و با دقت دنبال کنیم.

,

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب در مورد عملیات کربلای ۵ گفت: از دیدگاه حضرت آقا شب های عملیات کربلای۵ شب های قدر انقلاب است؛همان طوری که در شب های قدر سرنوشت یکساله انسان تعیین می شود سرنوشت انقلاب اسلامی نیز در کربلای۵ رقم خورد.

,

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: کربلای۵ حاصل زحمات پاسداران، بسیجیان، رزمندگان بود و هر کس آن عملیات را فراموش کند نامش از گروه های انقلاب قلم خواهد خورد لذا بایستی آن حادثه بزرگ را زنده نگه داریم.

,

سردار کشکولی با اشاره به استراتژی انقلاب اسلامی عنوان کرد: استراتژی و نقطه عطف ما در منطقه پیروزی بر رژیم اشغالگر قدس است که باید خود را برای این عملیات بزرگ وسرنوشت ساز آماده کنیم کما اینکه در جنگ تحمیلی هم مردم با آمادگی در میدان بودند.

,

وی با بیان اینکه ۲۵درصد جمعیت فلسطین یهودیان هستند، گفت: یهودیان اروپا و آمریکا را برای این منظور به فلسطین آوردند که حافظ منافع آن ها در منطقه باشند و نفت جز منافع آمریکا و اروپاست.

,

این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه از مهر سال ۶۰تا خردادماه سال۶۱  عملیات های زنجیره ای ما برای بازپس گیری خرمشهر بود، یادآور شد: صدام کری می خواند که اگر بتوانید خرمشهر را آزاد کنید من کلید بصره را به ایران می دهم که با یاری خدا و همت رزمندگان بعد از ۱۹ماه جنگ سخت طی چهار مرحله موفق به این مهم شدیم و توانستیم ۱۹هزار نفر را اسیر کنیم.

,

سردار کشکولی با بیان اینکه بیت المقدس اولین عملیات سخت برای رزمندگان لرستانی بود، اظهار داشت: در این عملیات ۱۶۶نفر از رزمندگان لرستانی که عمدتا از چهره های شاخص سپاه و بسیج بودند به شهادت رسیدند.

,

به گفته وی در دوران هشت ساله دفاع مقدس ایران فقط در یکسال اول مدافع بود ودر هفت سال بعدی برای بازپس بگیری مناطق در اشغال رژیم بعث بصورت مهاجم وارد عمل می شد.

,

 فرمانده سپاه لرستان با تأکید بر اینکه  اعجاز جنگ این است که تهدیدها را تبدیل به فرصت می کند، بیان کرد: حاج قاسم عزیزما جملات زیبایی در این خصوص دارند؛ آنقدر که در تحریم ها  و بحران ها فرصت هست درخود فرصت ها نیست همان طوری که تلفات حاج عمران باعث فرصت برای ما شد و توانستیم تیپ ۵۷ را به لشکر ۵۷ ارتقا دهیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه