اخبار داغ

امیر دژاکام خبر داد؛

اجرای نمایش «ایوب خان» در جنگل و دریا

اجرای نمایش «ایوب خان» در جنگل و دریا
امیر دژاکام از آماده‌سازی تازه‌ترین نمایش خود خبر داد و گفت قرار است که این نمایش در فضاهای گوناگونی همچون جنگل، کویر، کنار دریا و ... اجرا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این هنرمند درباره نمایش جدیدش که نام آن «ایوب خان» است، توضیح داد: این نمایش خیابانی نیست ولی بیرون از سالن اجرا می‌شود و به نوعی تئاتر بیرونی است که برای اجرای آن دنبال فضاهای مختلفی هستم مانند پارک، جنگل، کویر، کنار دریا، کاروانسرا و ...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او با اشاره به اینکه این نمایش برای اجرا در مکان‌ها و فضاهای مختلفی آماده می‌شود، افزود: این اثر برای من نوعی آزمایش است که با اجرای آن متوجه می‌شویم تغییر مکان و زمان اجرا چقدر بر بافت دراماتیک نمایش و زیبایی‌شناسی آن تاثیر دارد.

,

این مدرس تئاتر یادآوری کرد: این نکته را بارها در آموزش‌های تئوریک خوانده‌ایم ولی دوست داشتم آن را به صورت عملی هم بیازماییم.

,

دژاکام که تمرین این نمایش را به وسیله اسکایپ انجام می‌دهد، توضیح داد: ویژگی این نمایش حضور تک‌نفره بازیگران است و حتی اگر دو بازیگر رو به روی هم باشند، زیبایی‌شناسی کار اقتضا می‌کند که با فاصله زیادی از یکدیگر قرار بگیرند.

,

او ادامه داد: جالب اینجاست که ما تمرین این نمایش را پیش از شروع کرونا آغاز کردیم ولی برخی از ویژگی‌های آن متناسب با این دوران شد. البته گاهی تمرین‌های حضوری هم داریم ولی تعداد بازیگران کم است و با فاصله زیاد از یکدیگر قرار می‌گیرند.

,

این هنرمند همچنین تصمیم دارد علاوه بر تغییر مکان اجرا، زمان اجرای نمایشش را هم مدام تغییر بدهد به طوری که این نمایش در ساعت‌های گوناگون شبانه‌روز مانند بامداد، پیش از ظهر، غروب، نیمه‌شب و ... اجرا شود.

,

دژاکام که قصد دارد اجرای خود را در جنگل آغاز کند، درباره زمان و مکان احتمالی نخستین اجرای خود توضیح داد: هنوز زمان اجرای‌مان مشخص نیست ولی برای شروع اجراها ، جنگل‌های سعدآباد و دربند را مناسب می‌دانم. دوست دارم اجرا را در جنگل شروع کنیم و در مرحله بعد به کویر و پس از آن به کنار دریا برویم.

,

این کارگردان با تاکید بر اینکه مخاطب این نمایش محدود خواهد بود، افزود: در هر اجرا بین سی تا چهل تماشاگر خواهیم داشت چراکه تئاترمان، لابراتواری است. ضمن اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهیم کرد.

,

به گفته او، این نمایش، ماجرای قتل دختر جوانی است و پسربچه‌ای که به دنبال انگیزه این قتل است، از افراد گوناگونی سوال می‌کند و هر کس قصه خود را بیان می‌کند. به نوعی شبیه داستان فیل در تاریکی است که البته ساختار متفاوتی دارد.

,

دژاکام درباره گروه بازیگران این نمایش نیز گفت: همه اعضای گروه، هنرجویانم هستند و با هر یک در چندین پروژه، همکاری داشته‌ایم. البته در کنار بازیگران بزرگسال، یک بازیگر کودک هم داریم که نقش پسربچه را بازی می‌کند.

,

سرپرست گروه تئاتر «ماهان» در پایان صحبت‌های خود یادآوری کرد: می‌گویند عبادت جمعی در مقایسه با عبادت فردی ارزش بیشتری دارد و اندیشیدن هم از سال‌ها عبادت، گرانبهاتر است. از آنجا که تئاتر، هم جمعی است و هم مبتنی بر اندیشه، حرمت بسیار بالایی دارد. امیدوارم خداوند دست لطفی بر سر ما بکشد که بتوانیم تئاترمان را کنار مردم اجرا کنیم.

,

منبع:ایسنا

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه