اخبار داغ

کرونا در کرمانشاه همچنان جولان می‌دهد؛

کارناوال‌های «عروسی و عزا» چالش اصلی کنترل کرونا

کارناوال‌های «عروسی و عزا» چالش اصلی کنترل کرونا
با وجود اینکه آمار مبتلایان بیماری کرونا در استان کرمانشاه در روزهای اخیر روندی صعودی دارد، اما کارناوال‌های عروسی و عزا همچنان در شهر برقرار است و چالشی جدی برای کنترل این بیماری محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز , طولانی شدن کنترل و مهار بیماری کرونا - که نه یک بیماری ساده بلکه یک پاندمی اعلام شد – موجب شده تا مردم بعد از برداشته شدن محدودیت ها رعایت موارد بهداشتی را تقلیل دهند و به زندگی روزمره خود برگردند، آن هم در کرمانشاه با این وضعیت که روز به روز بر آمار مبتلایان این بیماری افزوده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

مردمی که همچنان انتظار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ ها را تا از بین رفتن ویروس کرونا از مسئولان دارند و بر آن مصر هستند، خودشان حاضر به لغو هیچ یک از مراسماتشان نیستند و با این کار مهار بیماری را سخت‌تر می‌کنند.

,

با این وجود، مراسم‌هایی که با حضور جمعیت زیادی همانند مجالس عروسی، عزا و دورهمی‌ها و... برگزار می‌شود، اثرات مراقبتی را تضعیف کرده و همچنین احتمال مواجهه با کرونا را افزایش داده است.

,

این روزها که آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه  روز به روز بیشتر می‌شود انتظار بر این است مردم بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت و از تجمع در مراسم عزا و عروسی خودداری کنند.

,

فرماندار: تذکرات لازم برای تجمعات عروسی و عزا داده‌ایم

, فرماندار: تذکرات لازم برای تجمعات عروسی و عزا داده‌ایم,

فضل‌الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مرصاد در این خصوص اظهار داشت: برخی افراد موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند و با این کار جان دیگر افراد را به خطر می اندازند.

,

وی افزود: تذکرات لازم به مردم داده شده است، اما مثل اینکه مردم هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته اند.

,

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: از اینکه بخشی از مردم رعایت نمی کنند نگران هستیم، توصیه ما این است که مردم از تجمعات در مراسم ختم و عروسی خودداری کنند و جان خود و خانواده خود را به خطر نیاندازند.

,

رنجبر گفت: قطعا این کارها باعث می شود که آمار انتقال ویروس کرونا به سایر افراد افزایش پیدا کند.

,

بهداشت: مردم از برگزاری مراسمات خودداری کنند

, بهداشت: مردم از برگزاری مراسمات خودداری کنند,

سارا شاه آبادی، مدیر گروه کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر از مردم خواست تا از برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی خودداری کنند.

,

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان و احتمال انتقال بیماری از طریق تجمعات لازم است از برگزاری هر گونه مراسم  با تجمع افراد در یک مکان ممانعت صورت گیرد.

,

مدیر گروه کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: یکی از اصلی ترین راه‌های انتقال بیماری ارتباط نزدیک با افراد ناقل است.

,

شاه‌آبادی بیان داشت: این بیماری در ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون علامت است و اگر یک فرد بدون علامت در یک جمع حضور یابد و با دیگران ارتباط نزدیک داشته باشد می تواند چند نفر دیگر را هم آلوده کند.

,

وی گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا هر روز رو به افزایش است و در طول ۲۴ ساعت شبانه روز بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ مورد آزمایش انجام می‌شود که یک چهارم تا یک پنجم نمونه‌های گرفته شده، آزمایش آنها مثبت است.

,

مدیر گروه کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: اگر تست کرونای فردی مثبت بود، به دلیل اینکه این بیماری قدرت انتقالش بالاست و اگر کوچکترین عدم رعایت بهداشت صورت گیرد ممکن است فرد مبتلا باشد لذاهمه ما در معرض خطر مبتلا به ویروس کرونا هستیم .

,

بر اساس این گزارش، با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان کرمانشاه انتظار می‌رود مردم برای نجات جان خود و دیگر همشهریان از این ویروس منحوس موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت بیشتری رعایت کنند و البته مسئولان هم به تذکرات بسنده نکرده و برخوردهای شدیدتری در این وضعیت داشته باشند..

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه