اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

تسهیلات بانکی به سمت تولید هدایت نمی شود

تسهیلات بانکی به سمت تولید هدایت نمی شود
حسین محمودی اصل، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سوداگری و دلالی موجب هدایت نقدینگی به سمت بورس شده است و این افراد تلاش می‌کنند با جریان سازی هراس در دل سهامداران ایجاد کرده و بورس را دچار مشکل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و تورم در کشور از مسائل مختلفی ناشی می‌شود که نداشتن برنامه مناسب از سوی بانک مرکزی یکی از دلایل ایجاد این نوع مشکلات در اقتصاد ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی افزود: انحراف تسهیلات بانکی و عدم به کارگیری این تسهیلات در جهت جهش و رونق تولید و استفاده از تسهیلات در جاهایی به غیر از اقتصاد از دیگر مشکلاتی است که موجب ایجاد تورم در جامعه می‌شود.
,
 
,
این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه تسهیلات ارائه شده از بانک‌ها در بخش تولید وارد نشده و در بازارهای دیگری سرمایه‌گذاری می‌شود.
,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: کمبود ارز برای واردات کالاهای اساسی و تاثیرگذاری تحریم‌ها در اقتصاد و وابسته بودن اقتصاد ایران به نفت از دیرگر دلایلی است که اقتصاد ایران را با مشکل مواجه کرده است.
,
 
,
محمودی اصل بیان داشت: مناسب نبودن هزینه‌ها و درآمد دولت و بزرگی آن موجب ایجاد تورم و مشکلات اقتصادی شده و نظام مدیریتی نامناسب به مشکلات اقتصادی دامن می‌زند.
,
 
,
وی با بیان اینکه نظام مدیریتی کشور پویا و توانمند نبوده و از همه منابع انسانی استفاده نمی‌شود، ادامه داد: عدم توجه به ساختارسازی مناسب موجب شده تا خروجی مطلوبی به دست نیاید.
,
 
,
این استاد دانشگاه بیان داشت: بازار کشور در حال حاضر بیشتر به سمت دلالی و سوداگری سوق داشته و منابع به سمت تولید هدایت نمی‌شود که این امر نیز به التهابات موجود در بازار اضافه می‌کند.
,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر نیز همین سوداگری و دلالی موجب هدایت نقدینگی به سمت بورس شده است و این افراد تلاش می‌کنند با جریان سازی هراس در دل سهامداران ایجاد کرده و بورس را دچار مشکل کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه کاهش نرخ سود بانکی در بستر سازی مناسب انجام نشد، افزود: به همین دلیل دولت در هدایت سرمایه‌ها به بورس نیز نتوانست تاثیرگذار باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه