اخبار داغ

رئیس منابع طبیعی بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند پایگاه های متمرکز آتش نشانی و امداد جنگل است

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند پایگاه های متمرکز آتش نشانی و امداد جنگل است
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با اشاره به کمبود تجهیزات برای مهار آتش سوزی ها در استان گفت: یکی از مهمترین روش ها برای مهار آتش سوزی وجود بالگرد آب پاش یا بالگرد ترابری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص مهمترین راهکارهای کنترل آتش سوزی در جنگل های استان گفت: یکی از مهمترین روش ها برای مهار آتش سوزی وجود بالگرد آب پاش یا بالگرد ترابری برای حمل و نقل نیرو است، بالگرد ترابری می تواند در اسرع وقت نیروها را جا به جا کرده تا بتوانند به موقع سبب کنترل آتش سوزی شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,  ,

رحیمیان بیان کرد: وقتی از منابع طبیعی شهرستان بویراحمد قرار است به محل آتش سوزی در نقاط گرمسیری استان جهت کنترل آتش سوزی حرکت کنیم، اگر در همان ساعات اولیه در محل آتش سوزی حاضر شویم می توان آتش سوزی را راحت تر و  آسان تر کنترل کرد.

,

وی افزود: از دیگر ابزارهای لازم برای کنترل آتش سوزی ها، وجود پایگاه های متمرکز تحت عنوان آتش نشانی  و امداد جنگل است، در شرایط حاضر یک موضوع کلیشه ای به نام امداد جنگل وجود دارد، اما امکاناتی ندارد و نیروهای آن همان  نیروهای معمولی اداره منابع طبیعی هستند، این در حالی است که در دیگر نقاط جهان از نیروهای ماهر، متخصص و ورزیده جهت مهار آتش استفاده می شود و وظیفه آنها تنها خاموش کردن آتش سوزی در جنگل هاست.

,

رحیمیان گفت: از دیگر ابزار های مورد نیاز برای مهار آتش سوزی ها، نصب دوربین های نقطه زن است که تا 30 کیلومتر آتش سوزی ها  را به صورت شبانه روزی کنترل می کند و نسبت به آتش سوزی و دود حساس هستند و اولین علائم آتش را به رادارها گزارش می دهند، این سیستم به نسبت روش های سنتی که بعد از آگاهی از محل آتش سوزی و اطلاع رسانی و  تماس صورت می گیرد، کارایی بهتری دارد، در این خصوص می توان نقاط حساس در جنگل های استان را با استفاده از این دوربین ها پوشش داد.

,

رحیمیان در خصوص دیگر ابزارهای مورد نیاز گفت: می توان به امکانات انفرادی مانند دمنده، برای 40 الی 50 نفر جهت خاموش کردن آتش تجهیز کرد.

,

وی افزود: در کشورهایی که در مقوله حفظ جنگل ها موفق عمل کردند می توان از قبرس و هند نام برد که از 2 الی 3 میلیون هکتار آتش سوزی در سال  به 50 هزار هکتار رسیدند این موضوع نشان دهنده توسعه امکانات و تجهیزات برای صیانت از جنگل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه