اخبار داغ

مدیر یک واحد تولیدی مطرح کرد؛

چرخ انحصار تولید کاغذ فیلتر زیر فشار واردات شکست

چرخ انحصار تولید کاغذ فیلتر زیر فشار واردات شکست
فتحعلی خانی مدیر یک واحد تولیدی در فراهان با اشاره شکستن انحصار تولید کاغذ فیلتر در شهرک صنعتی فرمهین گفت: با وجود اینکه محصول تولیدی از اولویت هایی نظیر کیفیت بالاتر و قیمت ارزانتر نسبت به نمونه های وارداتی برخوردار است اما واردات بی رویه باعث شده این شرکت تنها با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ شرکت دانش بنیان پارس تاواتا پایا مستقر در شهرک صنعتی فرمهین با طراحی و ساخت خط تولید ایرانی و با استفاده از الیاف درخت کاج موفق به تولید نوع خاصی از کاغذ شده که در تولید فیلتر کاربرد دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

فتحعلی خانی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: تولید کاغذ فیلتر پیش ازاین در انحصار چند شرکت محدود اروپایی، آمریکایی و در آسیا کشورهای چین و کره جنوبی بود.

,

وی افزود: به همت متخصصان داخلی و با طراحی و ساخت داخل خط تولید شرایط تولید سالانه پنج هزار و ۵۰۰ تن از این محصول در داخل کشور فراهم شد که این میزان ۶۰ درصد نیاز سالانه ۹ هزار تنی کشور را تأمین می کند.

,

فتحعلی خانی اظهار کرد: برای تولید این محصول بیش از ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و ۴۰ فرصت شغلی مستقیم و بیش از ۴۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

,

مدیرعامل پارس تاواتا پایا ادامه داد: محصول تولیدی به عنوان مواد اولیه در صنایع تولید فیلتر خودرو نظیر فیلتر هوا، روغن و سوخت و همچنین فیلتر‌های صنعتی استفاده می شود.

,

وی گفت: با وجود اینکه محصول تولیدی از اولویت هایی نظیر کیفیت بالاتر و قیمت ارزانتر نسبت به نمونه های وارداتی برخوردار است اما واردات بی رویه باعث شده این شرکت تنها با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کند که در صورت کاهش واردات و توجه به تولید داخل می توان مانع از خروج سالانه حدود ۵۰ میلیون دلار ارز از کشور شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه