اخبار داغ

نجابت در گفتگو با دانا:

ورود نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا عین مقاومت است/ حیثیت آمریکا در سراشیبی قرار دارد

ورود نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا عین مقاومت است/ حیثیت آمریکا در سراشیبی قرار دارد
نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه دلارهای آمریکایی پشتیبان این کشور است، گفت: اگر هژمونی آمریکا شکسته شود حیثیت این کشور در سراشیبی قرار خواهد گرفت.
[

حسین نجابت نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به دستاوردهای خرد و کلان ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا عنوان کرد: از زمانی که این نفتکش ها از بندر شهید رجایی حرکت خود را به سمت ونزوئلا آغاز کردند، رسانه ها و کارشناسان بین المللی این اقدام را زیر نظر داشته و به آن با چشم بیم و امید نگاه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه حرکت نفت کش های ایرانی به طور دقیق در این مدت در حال رسد بود تصریح کرد: در ماجرای نفتکش های ایرانی آمریکا تلاش کرد واکنش های پر سرو صدایی توسط برخی کشورهای منطقه از جمله قطر و عمان اعمال کند اما جمهوری اسلامی ایران با جدیت این واکنش ها را پاسخ داد.

,

این کارشناس حوزه انرژی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که یک کشور از ما طلب کمک کرده و باید براساس حس بشر دوستانه به ملت ونزوئلا کمک کنیم تصریح کرد: رسانه های آمریکایی در این مدت درپی فضاسازی های منفی بودند اما رسیدن نفت کش های ایرانی به ونزوئلا هیمنه آمریکا را شکست و اگر دنیا در زمانی خارج از بحران کرونا بود تحلیل های بی امانی از این اقدام در رسانه ها به صورت می گرفت.

,

نجابت بااشاره به اثرات این اقدام در حوزه بین الملل گفت: این اقدام الگویی است تا اقتدار آمریکا در اعمال تحریم های ناجوانمردانه در دنیا و همراهی برخی کشورها در اروپا با این سیاست از بین برود.

,

وی با اشاره به اینکه هژمونی آمریکا و سلطه دلار در دنیا بیش از واقعیت آمریکا کاربرد دارد تصریح کرد: اگر این اقتدار روزی شکسته شود حیثیت آمریکا که پشتوانه اعتبار دلار است در سراشیبی قرار خواهد گرفت.

,

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه رسیدن نفتکش های ایرانی به ونزوئلا نقطه عطفی در مناسبات بین المللی است عنوان کرد: این اقدام باید به طور دقیق پشتیبانی شود چرا که رسانه های همراه آمریکا تلاش می کنند این حرکت را بی مقدار نمایش داده و بگویند ایران و ونزوئلا دو کشور تحت تحریم هستند و اقدامی داخلی انجام دادند. 

,

نجابت با اشاره به دستاوردهای این اقدام برای جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت نفت ستاره خلیج فارس در شرایط کنونی روزانه بیش از 60 میلیون لیتر بنزین تولید می کند که این میزان بسیار بیشتر از میزان مصرف ماست و می توانیم این تولید را که امکان ذخیره کردن آن را نداریم از طرق مختلف صادر کرده و با معاملات تهاتری نیاز کشور به طلا را جبران کنیم؛ که این جز دستاوردهای خرد اعزام نفت کش به ونزوئلا برای کشور است.

,

روسیه و چین هم از الگوی نفت کش های ایرانی استفاده کنند

, روسیه و چین هم از الگوی نفت کش های ایرانی استفاده کنند, روسیه و چین هم از الگوی نفت کش های ایرانی استفاده کنند,

وی گفت: این اقدام می تواند مقدمه ای برای همکاری های بعدی با سایر کشورها باشد ضمن اینکه  کشورهای دیگر  نیز می توانند با کم اهمیت دانستن تهدیدهای آمریکا روابط خود را با دنیا تنظیم کنند.در این صورت روسیه و چین هم که از بیم آمریکا روابط خود را با ونزوئلا قطع کردندمی توانند این الگو را آغاز کار خود بدانند.

,

این کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه مهمترین دستاورد این اقدام برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد تنفس در فضای به دور از تحریم هاست تاکید کرد: این عین داستان مقاومت در منطقه است و دستاوردهای خرد و کلان همراستایی دارد که هر کدام باید به طور مجزا مورد بررسی قرار گیرد.

,

نجابت با اشاره به دستاوردهای سیاسی این اقدام عنوان کرد: در همه دنیا دوره ای که بتوان با ساده انگاری مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را از هم مجزا دانست به پایان رسیده است.

,

وی با اشاره به اینکه این تصور استعماری قرن گذشته است خاطرنشان کرد: امروز بالاترین دستاوردهای کشور ما در حوزه نظامی است و حوزه نظامی با صنعت، سیاست و اقتصاد گره خورده است.

,

نجابت خاطرنشان کرد: نمی توان در یک بعد رشد کرد و در ابعاد دیگر هیچ دستاوردی نداشت بنابراین وقتی در این سطح به موفقیت و پیروزی رسیدیم دستاوردهای این اقدام در حوزه های سیاسی و سرمایه های اجتماعی نیز مشهود است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه