اخبار داغ

پس از 2 روز تلاش و جستجو صورت گرفت؛

کشف جسد جوان غرق شده در سد درونگر درگز

کشف جسد جوان غرق شده در سد درونگر درگز
یک فرد 30 ساله که برای نجات جان گوسفند خود وارد سد درونگر شده بود متاسفانه در آب سد غرق شد و پس از دو روز تلاش و جستجو توسط نیروهای آتش نشانی درگز و غواصان مشهد، جسم بی جان وی در اعماق سد پیدا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در پی تماس تلفنی نگهبان سد درونگر درگز و نیروهای هنگ مرزی مبنی بر غرق شدن یک فرد 30 ساله در سد، نیروهای آتش نشانی درگز پس از کسب مجوز های لازم، به محل سد اعزام شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

تیم آتش نشانی درگز پس از حضور در محل عملیات، جستجوی سطحی در مناطق کم عمق را شروع کردند که در این فاصله نیروهای امدادی هلال احمر و سایر ارگانها نیز به محل آمدند.

,

6 ساعت تلاش و جستجو در مناطق کم عمق نتیجه ای در بر نداشت و نیاز بود که مناطق عمیق تر به وسیله ست غواصی مورد جستجو قرار گیرد؛ متاسفانه در شهرستان درگز حتی یک ست غواصی هم وجود نداشت و این مساله اعلام نیاز شد تا از طریق هلال احمر تهیه شود.

,

با فراهم شدن تجهیزات غواصی در روز بعد و الحاق نیروهای تخصصی غواصی سدها و سیلاب اعزامی از مشهد به آتش نشانان شهرداری درگز، عملیات مجددا آغاز شد و پس از چند ساعت جستجو در آبهای عمیق، جسد نامبرده پیدا شد.

,

منابع محلی و آشنایان مرحوم، دلیل ورود وی به سد را نجات جان یک راس گوسفند دانسته بودند که به داخل سد افتاده بود.

,

متاسفانه علی رغم تذکرات فراوان و هشدارهای نصب شده، باز هم عده ای شرایط را درک نکرده و بدون داشتن مهارت و تجهیزات کافی وارد سدها می شوند که باعث بروز چنین مشکلاتی می شود.

,

ضمن اینکه شهرستان درگز با داشتن 2 سد بزرگ و تعدادی چشمه و رودخانه عمیق، هنوز با مشکل نداشتن تجهیزات غواصی دست و پنجه نرم می کند؛ تجهیزاتی که در سال گذشته نبود آن باعث شد، عملیات جستجوی جسد فرد غرق شده در یک حوضچه آبهای چهلمیر، بیش از 7 ساعت طول بکشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه