اخبار داغ

حسینی در نشست«مجلس تراز انقلاب اسلامی»:

مجلس مانند ریاست جمهوری نیست/کاندیداهای هیئت رئیسه باید آماده خدمت باشند

مجلس مانند ریاست جمهوری نیست/کاندیداهای هیئت رئیسه باید آماده خدمت باشند
منتخب مردم تنکابن در مجلس یازدهم گفت: افرادی که کاندیدای هیئت رئیسه می‌شوند و شده‌اند برای مسئولیت و خدمت بیشتر به میدان بیایند و گرنه مجلس مانند ریاست‌جمهوری نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شمس‌الدین حسینی طی سخنانی در جلسه هم‌اندیشی مجلس تراز انقلاب اسلامی با بیان اینکه آغاز مجلس یازدهم با چله دوم انقلاب همزمان شده است، تاکید کرد: راهبردی‌ترین سندی که ما می‌توانیم در دست بگیریم، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر انقلاب برای پیشبرد آن است و همانطور که در مقدمه این بیانیه آمده امیدواریم این بیانیه زمینه‌ساز تمدن اسلامی و راهی برای ظهور منجی بشریت باز کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مجلس یازدهم مجلس فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است، فرصت‌ها مهم هستند؛ چراکه می‌تواند یک دهه از چله دوم انقلاب را تحت تاثیر قرار دهد و  شکل‌گیری ارکان کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

,

منتخب مردم تنکابن در مجلس یازدهم با اشاره به تجربه سایر دورهای مجلس اظهار کرد: وقتی به تجارب و دستاوردهای زنان و مردانی که به مجلس راه پیدا کرده‌اند نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ما در هر مسئولیتی چهره‌های برجسته داریم و اگرچه کار برای انتخاب سخت می‌شود اما بی‌تردید باید اصل این ویژگی را پاس داشت.

,

حسینی با بیان اینکه برای همه موقعیت‌های مجلس شورای اسلامی چهره‌های برجسته داریم، گفت: اگرچه آنطور که در قانون اساسی آمده، مجلس شورای اسلامی متفاوت از قوه مجریه است و نباید این تلقی پدید بیاید که اگر ما ۱۲ پست در هیئت رئیسه داریم و اساسا هیئت رئیسه گذاشته‌ایم، سایر نمایندگان به دنبال این ۱۲ نفر هستند، ما برای هر کاری باید دست به انتخاب و مشورت بزنیم و لذا افرادی که کاندیدای هیئت رئیسه می‌شوند و شده‌اند برای مسئولیت و خدمت بیشتر به میدان بیایند و گرنه مجلس مانند ریاست‌جمهوری نیست.

,

وی تصریح کرد: در مسیر وحدت باید اصول را مبنا قرار داد وگرنه مشخص کردن یک فرد از پیش تعیین شده به وحدتی پایدار نمی‌رسد.

,

وی با اشاره به رایزنی‌های سایر کاندیداهای ریاست مجلس برای انتخاب یک گزینه، اظهار کرد: ما با آقای نیکزاد، حاجی بابایی و سایر منتخبان مجلس یازدهم مشورت کردیم و در مجموع نظر عموم دوستان این بود که از میان ما سه  نفر (حسینی، نیکزاد، حاجی‌بابایی) یک نفر کاندیدای ریاست شود و فضا و شرایط را برای انتخاب سخت‌تر نکنند که با توجه به جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که آقای حاجی‌بابایی این مسئولیت را به عهده بگیرند.

,

حسینی ادامه داد: بنا به اینکه آقای حاجی‌بابایی با ساز و کار مجلس آشنایی بیشتری دارند، قرار شد ایشان در این جایگاه قرار بگیرد.

,

وی تاکید کرد: همچنین آقای نیکزاد صلاح دیدند که برخلاف همه فشارها در جمع افرادی که کاندیدای نایب رئیسی هستند، قرار بگیرند که البته افرادی مثل آقای مصری، فرهنگی، زاهدی و مرادی هم برای نایب رئیسی حضور دارند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه