اخبار داغ

تحریم ناجا، تحریم امنیت؛

ناجا یکی از مؤلفه‌های عزت و اقتدار ایران/پنج تن از شهدای مدافع امنیت نیروی انتظامی استان مرکزی را بیشتر بشناسید

ناجا یکی از مؤلفه‌های عزت و اقتدار ایران/پنج تن از شهدای مدافع امنیت نیروی انتظامی استان مرکزی را بیشتر بشناسید
اقدام اخیر آمریکا در تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نشان داد که آنچه امروز آن‌ها را در نیل به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است امنیت جای‌جای جمهوری اسلامی در منطقه پرالتهاب خاورمیانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛  هفته‌ی گذشته ایالات‌متحده آمریکا در ادامه‌ی مواضع و اقدامات خصمانه‌ی خود علیه ملت ایران در اقدامی خلاف عرف و قوانین بین‌الملل، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به لیست تحریم‌های ظالمانه‌ی خود اضافه کرد و با این اقدام چهره منفور خود را بیش از پیش نمایان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

اقدام اخیر آمریکا نشان داد که آنچه امروز آن‌ها را در نیل به اهداف شوم خود ناکام گذاشته است امنیت جای‌جای جمهوری اسلامی در منطقه پرالتهاب خاورمیانه است و عملکرد ناجا در کنار سایر نیروهای مسلح کشور چه در عرصه‌ی تقابل سخت با تروریست‌های دست پرورده آمریکا در مرزهای جنوب شرق کشور و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ و چه در عرصه‌ی تأمین امنیت داخلی کشور و برخورد قاطع با هنجارشکنان برای دفاع از جان و مال مردم آن‌ها را این‌چنین به خشم می‌آورد.

,

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران متشکل از بخش‌های مختلف از حوزه مرزبانی و دفاع از حریم کشور تا مبارزه با مواد مخدر و حضور فعال در حوزه امنیت اقتصادی و فضای سایبری نقش مهمی در حراست و پاسداری از امنیت و ثبات کشور ایفا می‌کند و بدون تردید کسی نیست که قدردان فرزندان دلاور این سرزمین مقدس که جان خود را برای آسایش مردم در طبق اخلاص گذاشته‌اند نباشد چراکه امنیت و آرامش امروز ما مرهون ایثار این عزیزان و صبر و مقاومت خانواده آن‌هاست.

,

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی سالهای پس از انقلاب اسلامی با تقدیم بیش از ۸ هزار ۵۰۰ شهید گران‌قدر در دوران دفاع مقدس و ۴ هزار و ۵۰۰ شهید پس ‌از آن در مقابله با اشرار، تروریست ها و سودگران مرگ در راستای حفاظت از امنیت کشور همواره یکی از مؤلفه‌های عزت و اقتدار ایران بوده است که در این ‌بین تعداد شهدای نیروی انتظامی استان مرکزی ۲۱۳ شهید است.

,

در ادامه به‌صورت مختصر به معرفی پنج شهید مدافع امنیت نیروی انتظامی استان مرکزی که طی سالهای اخیر در عملیات‌های مختلف از جمله مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا و سرقت در مناطق مختلف کشور به درجه رفیع شهادت نائل‌آمده‌اند اشاره خواهیم کرد:

,

ستوان دوم شهید مرتضی کارچانی
شانزدهم مهرماه سال ۹۷ براثر درگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سیب و سوران واقع در استان سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان مواد مخدر ستوان دوم مرتضی کارچانی با اصابت گلوله به گردنش در سن ۲۴ سالگی و در ماه محرم به درجه رفیع شهادت نائل گردید و ضمن کشف مقادیری مواد مخدر دو نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

, ستوان دوم شهید مرتضی کارچانی, ستوان دوم شهید مرتضی کارچانی,
,

, , , ,

شهید مدافع وطن مرتضی کارچانی اهل بخش کارچان اراک با مدرک لیسانس و از نیروهای کارآزموده ناجا بود که به لحاظ ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی مورداحترام خاص همکاران و مردم منطقه قرار داشت.

,

مادر این شهید والامقام دراین‌باره روایت می‌کند: مردم سوران بسیار مرتضی را دوست داشتند. وقتی همکارش به مرتضی گفته بود، چرا اینجا را برای خدمت انتخاب کرده‌ای؟ گفته بود: «همه سورانی‌ها من را دوست دارند.» به آینده جوانان شهرش به‌خصوص دوستانش خیلی اهمیت می‌داد به‌گونه‌ای که از آرزو‌های دیرینه‌اش ایمن‌سازی جوانان از دام اعتیاد به مواد مخدر بود که تا سرحد جان پای این آرزویش ایستاد.

, .,

استوار یکم سرباز شهید حسین محمدی

, استوار یکم سرباز شهید حسین محمدی, استوار یکم سرباز شهید حسین محمدی,

, , , ,

استوار یکم وظیفه ناجا شهید حسین محمدی از اهالی یکی از روستای قم بود که دوران خدمت سربازی را در کلانتری ۱۱ شهرستان خمین سپری می‌کرد و در شامگاه ۳۰ مردادماه سال ۹۷ در درگیری با سارقان مسلح احشام در روستای کاظم‌آباد از توابع خمین به ضرب گلوله به فیض رفیع شهادت نائل آمد.

, .,

قاتل شهید مدافع وطن حسین محمدی بلافاصله در عملیات پلیس دستگیر و پرونده قصاص قاتل تشکیل و پس از طی مراحل قانونی حکم قصاص در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تائید و اجرا شد.

, .,

ستوان یکم شهید علی اکبر معصومی نژاد

, ستوان یکم شهید علی اکبر معصومی نژاد, ستوان یکم شهید علی اکبر معصومی نژاد,

, , , ,

 شهید علی‌اکبر معصومی از شهدای والامقام و مظلوم مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در میرجاوه، متولد شهرستان اراک، متاهل و دارای ۲ فرزند است.

, .,

این شهید والامقام از نیروهای تکاوری ۱۲۸ میرجاوه بود که در درگیری با اشرار و سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در روز سه‌شنبه ۲۰ خردادماه ۹۷ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به خیل شهدای مدافع وطن پیوست.

, .,

سرباز شهید امین سربندی

, سرباز شهید امین سربندی, سرباز شهید امین سربندی,

, , , ,

شهید امین سربندی اهل و ساکن شهرستان شازند و دارای ۲۳ سال سن بود که دوران خدمت سربازی را در یکی از کلانتری های این شهرستان سپری می کرد.

,

شهید سربندی بامداد روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه سال ۹۶ در جریان عملیات مبارزه با قاچاقچیان کالا در اثر شدت جراحات وارده ناشی از برخورد یکی از خودروهای تحت تعقیب از سوی پلیس با وی به درجه رفیع شهادت رسید.

, .,

سروان شهید وحید رضا رسولی

, سروان شهید وحید رضا رسولی, سروان شهید وحید رضا رسولی,

, , , ,

سروان وحید رضا رسولی متولد و ساکن اراک از دانش‌آموختگان دوره ۲۹ دانشگاه علوم انتظامی امین و جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر سراوان بود که در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه عمومی شمس‌آباد واقع در ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان زاهدان در ۲۴ مردادماه ۹۶ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

,

شهدای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظم و امنیت جان خود را فدا کرده اند تا برای مردم آرامش، آسایش و امنیت به ارمغان بیاورند؛ بسیاری از این عزیزان، در مقابله با اشرار، گروه های ضدانقلاب، قاچاقچیان و ... به شهادت رسیدند. تقدیم شهدای بسیاری در راه دفاع از امنیت و نظم کشور بیانگر این مهم است که نیروی عظیم انتظامی، این نهاد مقدس، با شهدا پیمان بسته و راه شهیدان را ادامه می‌دهد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه