اخبار داغ

در میزگرد با اساتید دانشگاه مطرح شد؛

تحریم ناجا، فاقد ارزش حقوقی و سیاسی/ امریکا امنیت عمومی مردم را نشانه رفته است

تحریم ناجا، فاقد ارزش حقوقی و سیاسی/ امریکا امنیت عمومی مردم را نشانه رفته است
اساتید دانشگاهی در رابطه با اقدام خصمانه امریکا در تحریم ناجا به موضوعات مهمی همچون "استیصال امریکا در مواجه با جمهوری اسلامی"، "نقش محوری ناجا در مبارزه با اشرار و مافیا" و اتحاد و همدلی بیشتر با تحریم ناجا اشاره کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، در چند روز گذشته، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه سیاست های کینه توزانه خود این بار تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

در فهرستی که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته "نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران" نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌ است.

,

سیاست های خصمانه و دشمنی امریکا با ملت ایران این بار در تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خود را نشان داده است، نیروی انتظامی یا به تعبیری پلیس در هر کشوری مسئول امنیت شهروندان در درون مرزهای کشور است و طبیعی است که باید از حق و حقوق مردم آن کشور دفاع کند، از تأمین امنیت مرزها گرفته تا جاده ها و جرائم.

,

آنچه که برای همه ما قابل درک و روشن و مبرهن است اینکه مبارزه و و مقابله با با قچاقچیان و مواد مخدر، تروریست های متجاوز در مرزهای کشور، اشرار، اراذل، سارقان، متجازوزان به حریم خصوصی افراد، قانون شکنان و تأمین امنیت حانی، مالی و عرضی تک تک شهروندان در همه عرصه های زندگی از خانه تا وسیله نقلیه و مغازه ها و خیابان ها و حتی فضای مجازی از وظایف داتی نیروی انتظامی است.

,

این وظایف ذاتی پلیس در ایران در مجموع عملکرد بسیار خوبی داشته و حتی شهدا و جانبازان فراوانی در این راه تقدیم شده است که نتیجه ان احساس امنیت بالای شهروندان است.

,

به همین منظور گروه سیاسی ایلام بیدار در میزگردی بصورت مجازی با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی به بررسی این اقدام امریکا پرداخته است.

,

در این میزگرد که بصورت مجازی برگزار شد، اساتید دانشگاهی در رابطه با اقدام خصمانه امریکا در تحریم ناجا به موضوعات مهمی همچون "استیصال امریکا در مواجه با جمهوری اسلامی"، "نقش محوری ناجا در مبارزه با اشرار و مافیا" و اتحاد و همدلی بیشتر با تحریم ناجا اشاره کرده اند.

,
مشروح این میزگرد را با هم در زیر می خوانیم.
, مشروح این میزگرد را با هم در زیر می خوانیم., مشروح این میزگرد را با هم در زیر می خوانیم.,

*هدف امریکا از قرار دادن نیروی انتظامی در لیست تحریم های خود چیست؟

, *هدف امریکا از قرار دادن نیروی انتظامی در لیست تحریم های خود چیست؟, *هدف امریکا از قرار دادن نیروی انتظامی در لیست تحریم های خود چیست؟,

دکتر "نصرت الله حیدری"، استادیار علوم سیاسی و روابط بین الملل در این باره گفت: تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا نشان از درماندگی و استیصال دولت امریکا و نقض صریح مقررات و حقوق بین الملل است.

,

رژیم ایالات متحده آمریکا در تداوم سیاستهای خصمانه واستکباری خود علیه جمهوری اسلامی ایران بخصوص نهادهای رسمی و قانونی آن ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را در لیست تحریم های اعمالی خود قرار داد.

,

حقیقت این است که دولت آمریکا با بهره گیری از حربه تحریم به دنبال تزلزل در مقامات ایران و به تسلیم کشاندن ایران به پای میز مذاکره است. ایران بواسطه همین رفتارهای غیر قانونی و خارج از عرف بین المللی تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی امریکا قرار گرفته است، اما این اقدامات گسترده تحریمی آمریکا تا الان هیچ تاثیری در عزم واراده ایران برای دفاع از منافع ملی خود ندلشته است.

,

, ,

استیصال امریکا در مواجه با جمهوری اسلامی

, استیصال امریکا در مواجه با جمهوری اسلامی, استیصال امریکا در مواجه با جمهوری اسلامی,

سناریوی تکراری تحریم این بار علیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم در این راستا قابل ارزیابی است، در واقع حربه تحریم به یک اقدام نخ نما از سوی مقامات آمریکا تبدیل شده است و نشان از استیصال مقامات آمریکایی در مواجه با جمهوری اسلامی ایران است.

,

ماهیت واقدامات تحریمی آمریکا در واقع نمایان گر خوی تجاور گری و یاغی گری دولت آمریکا است وهمین اقدامات امنیت وثبات بین المللی را با خطر مواجه ساخته است. تحریم یک نیروی رسمی یک کشور عضو سازمان ملل متحد که با امنیت کشور و حتی امنیت منطقه هم در ارتباط است نشان از خوی استکباری آمریکا و در نوع خود در جهان بدیع ودر تضاد آشکار با قوانین ومقررات بین المللی است واقدامی بی ثبات ساز وضد امنیتی محسوب می گردد.

,

آمریکا با اعمال تحریم غیر قانونی خود علیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در واقع ضمن نقض قطعنامه 2331 به تعهدات خود در خصوص مقررات بین المللی پشت کرده است. تحریم های امریکا با هیچ یک از اصول ومقررات بین المللی همخوانی ندارد و نشان از عدم رعایت نزاکت بین المللی از سوی آمریکا در زمینه اجرای حقوق بین الملل است.

,

*تحریم نیروی کارآمد انتظامی برای امریکا چه عواقبی خواهد داشت؟

, *تحریم نیروی کارآمد انتظامی برای امریکا چه عواقبی خواهد داشت؟, *تحریم نیروی کارآمد انتظامی برای امریکا چه عواقبی خواهد داشت؟,

تحریم نیروی انتظامی که حافظ رسمی امنیت یک کشور است اقدامی خطرناک و در راستای تنش آفرینی واخلال در نظم و امنیت منطقه و بی ثبات سازی امنیت ایران و منطقه به حساب می آید،لذا لازم است جامعه جهانی در برابر این زیاده خواهی آمریکا ونقض مقررات بین المللی واکنش نشان داده و ان را به شدت محکوم نمایند.

,

 ارزیابی دیگر من از علل این اقدام در اعمال تحریم علیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خنثی سازی اقدامات بی ثبات ساز امریکا در امور داخلی است.نیروی انتظامی با مشارکت مردمی توانسته است علی رغم اقدامات خرابکارانه وضد امنیتی امریکا علیه امنیت داخلی ایران خوش بدرخشد وتوطئه های امریکا را علیه امنیت کشور خنثی نماید و همین امر امریکاییها را به شدت نگران و عصبانی کرده است.

,

تحریم ناجا، فاقد ارزش حقوقی و سیاسی

, تحریم ناجا، فاقد ارزش حقوقی و سیاسی, تحریم ناجا، فاقد ارزش حقوقی و سیاسی,

سناریوی تحریم ناکارامدی ان بر همگان روشن و به یک اقدام تکراری و فاقد ارزش حقوقی و سیاسی تبدیل شده است وهیچ تاثیری در عزم واراده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماموریتهای محوله نخواهد داشت بلکه این نیرو با قدرت و اراده و توان مضاعف ماموریتهای رسمی خود را در حفظ و صیانت ار امنیت کشور که بستر ساز توسعه وابادانی است به انجام خواهند رساند.

,

تحریم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که این نیرو وظایف و ماموریتهای خود را به خوبی به انجام رسانده است و موجب خشم امریکا در اعمال تحریم شده است،لذا این مسیر باید با قدرت و توان مضاعف ادامه یابد.

,

نقش محوری ناجا در مبارزه با اشرار و مافیا

, نقش محوری ناجا در مبارزه با اشرار و مافیا, نقش محوری ناجا در مبارزه با اشرار و مافیا,

"علی مصطفی وندی"، از اساتید دانشگاه نیز ریشه اصلی اعلام تحریم های اخیر آمریکا را شکست طرح آنها برای مداخله داخلی در ایران دانست و گفت: آمریکا در ایجاد بی ثباتی، نا امنی و جنگ داخلی در ایران شکست خورده است.

,

دشمنان نظام در طی سالهای گذشته سعی در ایجاد ناآرامی با ترفند های مختلف نموده اند اما تاکنون در این زمینه نتیجه ای حاصل نشده است، پلیس در حوزه های مختلف امنیت شهری، مرزبانی، مبارزه با مواد مخدر و مقابله با مافیا نقشی محوری دارد و توانسته به خوبی در این بخش ها عمل کند.

,

تحریم شخصیت‌ها، مسئولان سیاسی اقتصادی، امنیتی و نهادها از برنامه های آمریکا علیه نظام اسلامی بوده است و امروز هم در تحریم نیروی انتظامی این عداوت و دشمنی آشکار شد.

,

ضریب امنیت در کشور ما به لطف نیروی انتظامی قدم به قدم در حال بالا رفتن است و این به معنی موفقیت روز افزون ناجا است. نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور و منطقه است، فعالیت کارآمد این ارگان نظامی باعث شده تا آمریکا چشم دیدن امنیت در منطقه را نداشته باشد.

,

عصبانیت امریکا از ناجا و اقدامات ارزنده آن

, عصبانیت امریکا از ناجا و اقدامات ارزنده آن, عصبانیت امریکا از ناجا و اقدامات ارزنده آن,

ولایت مداری و جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی باعث شده نقشه های شوم آمریکا برای ضربه زدن به امنیت نه تنها در سطح کشور بلکه منطقه و جهان نقش برآب شود، از سوی دیگر استکبار جهانی علیرغم تشکیل فرزندان نامشروع در قالب گروهک های تروریستی و یا راه اندازی کاروان های مواد مخدر و صرف هزینه های میلیاردی برای ضربه زدن به ایران باز هم با اقتدار نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی ضربات سنگینی متحمل شوند که این شکست های پی در پی باعث خشم آنان از این نیروهای مقتدر شده است.

,

آمریکا با گسترده تر کردن تحریم ها به دنبال فشار بر روی امنیت و آرامش ایران است وایجاد تحریم های جدید را اشتباه بزرگی برای آمریکا دانست چراکه تاریخ به خوبی نشان داده که تحریم های آمریکا همیشه اثری عکس داشته است و ایران مصمم تر راه خود را ادامه می دهد. قطعاً بازهم این تحریم ها نتیجه ای نخواهد داشت زیرا مردم و رهبر انقلاب اسلامی پشتیبان نیروی انتظامی کشور بوده و قدردان زحمات این نیروهای جان برکف هستند.

,

, ,

اتحاد و همدلی بیشتر با تحریم ناجا

, اتحاد و همدلی بیشتر با تحریم ناجا, اتحاد و همدلی بیشتر با تحریم ناجا,

"حامد شیرخدا"، از دیگر اساتید دانشگاهی نیز گفت: تحریم دلیرمردان نیروی انتظامی بدون شک خودزنی دیگری از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی و از سر یاس و استیصال بوده است که باعث اتحاد و همدلی بیشتر نیروهای انقلاب و جبهه مقاومت خواهد شد.

,

خون شهدای نیروی انتظامی با شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در هم آمیخته شده است و مدافع حرم و مدافع وطن همه فرزندان ملت بزرگ ایران اسلامی هستند.

,

 دشمنان با تحریم نیرویی که حافظ مال،جان و ناموس مردم است و امنیت داخلی را مدیون آن دلیرمردان هستیم به دنبال پیگیری پروژه شکست خورده ناامنی داخلی است ولی باید بدانند نیروی انتظامی عزیز ملت بود و عزیزتر شد، قوی بود و قویتر خواهد شد.

,

تک تک مردم ایران زمین عضو نیروی انتظامی هستند و به این عضویت افتخار میکنند چرا که امنیت در جمهوری اسلامی مردم پایه و مردم محور است.

,

تحریم ناجا نشان دهنده عملکرد مثبت آن است

, تحریم ناجا نشان دهنده عملکرد مثبت آن است, تحریم ناجا نشان دهنده عملکرد مثبت آن است,

"ایوب عزیزی"، از دیگر مدرس دانشگاه هم در این باره گفت: این تحریم ها نشان می‌دهد که نیروی انتظامی در راه دفاع از ارزشهای و آرمانهای انقلاب اسلامی حرکت و در پیروی از رهبری و فرماندهی خود ایثار و ایستادگی می‌کند.

,

ایالات متحده با وضع و اجرای چنین تحریم‌هایی، ادب و عرف و بین المللی را نادیده گرفته و مستقیماً افراد و نهادهایی را تحت تحریم قرار داده که با نظم و امنیت ملت ایران و در تصویری بزرگتر با امنیت منطقه آمیخته است.

,

چنین تحریم هایی نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی امریک است که بر اساس توهمات همیشگی و تحت تاثیر بی خرد صورت می‌گیرد.

,

آنها مدعی اند که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سرکوب‌های دولتی علیه معترضان نقش اصلی را دارد و بازداشتگاه‌هایی که دارد غیر قانونی است، اما ملت ایران این ادعاها را نابخردانه می داند و هرگونه تحیرم نهادهای کشوری را محکوم می کند .

,

, ,

امریکا امنیت عمومی مردم را نشانه رفته است

, امریکا امنیت عمومی مردم را نشانه رفته است, امریکا امنیت عمومی مردم را نشانه رفته است,

دکتر "مهدی ویسه"، از اساتید دانشگاه هم در این خصوص گفت: اوج خباثت آمریکا در تحریم ناجا کاملاً مشهود و کینه ورزی و دشمنی شیطان بزرگ برای کسانیکه با تاخیر این عداوت را درک کرده‌اند هم تردیدی نگه نداشته است.

,

نیروی انتظامی هر کشور ضامن امنیت و آرامش جامعه بوده و امروز آمریکای جنایتکار امنیت عمومی مردم را نشانه رفته است. تحلیل این رفتار سفیهانه و کینه توزانه دولت آمریکا در قبال مردم ایران به ما می‌گوید که این اقدام از روی درماندگی و استیصال بوده و در مرحله بعد شفافیتی در خوی ددمنشانه آمریکا برای ملت ایران و جهانیان ایجاد نموده است.

,

ثابت شد که این کشور در قبال مسئولیت های بین المللی و اجتماعی هیچگونه تعهدی ندارد چراکه ناجا با هزاران شهید و جانباز در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در خط اول مبارزه قرار دارد و نیز همین نبرد در مبارزه با تروریسم در اشکال مختلفی نقش بسزایی داشته و دارد.

,

 بر این باورم که ملت ایران و فرزندان برومندش در ناجا با عزمی انقلابی و توانی مضاعف در اجرای ماموریت های اصلی خویش گام خواهند برداشت و این اقدامات کور و غیرقانونی خللی در اجرای مسئولیت‌های سنگین این نیرو نخواهد داشت.

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه