اخبار داغ

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

مؤسسات قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند

مؤسسات قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند
حجت الاسلام رهبر محمدی گفت: مؤسسات و خانه های قرآنی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رهبر محمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن که به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده بودند طی روزهای گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شدند.

وی افزود: به طور جدی درصدد برگزاری دوره‌های تربیت حفاظ متخصص قرآن به عنوان یکی از ضرورت‌های امروز استان و نیز برپایی محافل قرآنی با محوریت مساجد نقاط حاشیه شهر هستیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر ۶۹ مؤسسه قرآنی و ۳۰۰ خانه قرآنی در سطح استان فعال است.

حجت الاسلام محمدی درباره صدور مجوزهای تأسیس مؤسسه قرآنی گفت: در گذشته براساس تفاهم نامه‌ای که میان سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز تأسیس مؤسسات قرآنی وجود داشت اعطای مجوز تنها از سوی دبیرخانه قرآن سازمان تبلیغات اسلامی صادر می‌شد اما ظرف چند ماه گذشته هر ارگانی به صورت جداگانه نسبت به صدور مجوز مؤسسات قرآنی اقدام می‌کند البته در این تفاهم‌نامه مقرر شده که موسساتی که زیر نظر سازمان تبلیغات فعالیت می‌کنند برای مجوز به اداره ارشاد اسلامی مراجعه نکنند.

وی افزود: حمایت‌های سازمان تبلیغات از مؤسسات قرآنی طرح محور است.

این مسئول گفت: هر ساله آزمون تخصصی اعطای مدرک به حفاظ قرآن در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شد که امسال به خاطر شیوع کرونا این آزمون به تیرماه موکول شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه بیان داشت: بر اساس برگزاری این آزمون هر سال بین ۱۷ تا ۱۸ نفر حافظ کل قرآن کریم به مجموعه حفاظ استان کرمانشاه افزوده می‌شود که دارای مدرک تخصصی درجه ۳ و ۵ از وزارت علوم خواهند شد در واقع بر اساس تفاهم نامه میان سازمان تبلیغات و وزارت علوم مدارک حفاظی که توسط سازمان تبلیغات صادر می‌شود با رتبه‌های علمی دانشگاهی مطابقت داده می‌شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: طی چند سال اخیر یکصد نفر حافظ کل قرآن کریم در استان کرمانشاه داشته‌ایم و در سال گذشته نیز بر اساس نتایج آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم ۳۰ نفر در حفظ ۱۰ جز، ۲۵ نفر در حفظ ۲۰ و ۱۸ نفر حافظ کل به مجموع حفاظ استان افزوده شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه