اخبار داغ

مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری:

ملخ‌های شهرستان ری بی‌خطر بوده و در روزهای آینده از بین می‌رود

ملخ‌های شهرستان ری بی‌خطر بوده و در روزهای آینده از بین می‌رود
تورانی گفت: ملخ‌های سطح شهرستان ری از نوع بومی و بی‌خطر هستند و در روزهای آینده از بین می‌رود همچنین قرار شد شهرداری‌ها نسبت به کم کردن نور میادین و بوستان‌ها اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛داود تورانی مسؤول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری ظهر امروز در جلسه مبارزه با ملخ‌ها که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به دستورالعملی که از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران ابلاغ شده، جلسات متعددی در سطح شهرستان و بخش‌ها داشتیم که در این راستا سمپاشی در اراضی بخش فشافویه صورت گرفته و از امروز در بخش کهریزک آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ملخ های شهرستان ری بومی و بی‌خطر هستند، افزود: باتوجه به بارش‌های فراوانی که داشتیم جمعیت این حشرات افزایش پیدا کرده است و عمر مفید این ملخ‌ها ۲۰روز است که جای نگرانی ندارد و با توجه به اقدامات صورت گرفته و مدت عمر آن‌ها در روزهای آینده از بین می‌روند.

مسؤول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری گفت: خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری در پارک‌ها و بوستان‌ها از اقداماتی است که قرار شد شهرداری‌ها انجام دهند زیرا باتوجه به اینکه ملخ‌ها جذب نور می‌شوند، روشنایی پروژکتورهای میادین و بوستان‌ها این حشرات را به سمت شهر می‌کشاند.

تورانی ادامه داد: با توجه به اینکه سم‌های مبارزه با ملخ‌ها برای شهروندان مسمومیت ایجاد می‌کند و نمی‌توان داخل شهر را سمپاشی کرد لذا اگر نور چراغ‌ها کم شود ملخ‌ها از اراضی و مراتع به سمت شهر نمی‌آیند و از طریق سمپاشی در اراضی و مراتع از بین می‌روند.

وی در ادامه ابراز داشت: برخی از اراضی منابع طبیعی به سازمان پارک‌ها و جنگل‌های شهرداری تهران واگذار شده که جنگل‌های کلاغیه، دوتویه و عشق آباد از این دسته هستند و قرار شد شهرداری منطقه ۲۰ نسبت به سمپاشی این اراضی جنگلی اقدام کند.

مسؤول ستاد مدیریت بحران شهرستان ری در پایان با اشاره به اینکه فرمانداری و بخشداری‌ها برای مبارزه با ملخ‌ها با جهاد کشاورزی همکاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم نگرانی در این باره نداشته باشند چون این گونه ملخ‌ها هیچ خطری ندارند و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت بر زمین‌های کشاورزی نیز نداشتیم و طی روزهای آینده از بین خواهند رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه