اخبار داغ

علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

نباید با قانون گذاری غلط محدوده سن، ممنوعه ازدواج شود/ جرائمی که سینما آموزش می دهد

نباید با قانون گذاری غلط محدوده سن، ممنوعه ازدواج شود/ جرائمی که سینما آموزش می دهد
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان گفتند: نگاه اسلامی همه گیر است و باید مبنی تصمیم گیری باشد نه این که سنی که در اسلام مجاز شناخته می شود با قانون گذاری غلط محدوده سن، ممنوعه ازدواج شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، طی روزهای اخیر خبری مبنی برقتل دختری 14 ساله در یکی از استان های کشور منتشر و با واکنش های زیادی روبرو بود.

ماجرا از این قرار است که "رومینا اشرفی" دلباخته یکی از پسرهای همشهری شده بود، به گفته محلی ها مخالفت های شدید پدر دختر با ازدواج این دو به دلیل تفاوت های فرهنگی، آنها را به فکر فرار از منزل وا داشت. اما پیگیری های خانواده ها به دستگیری آنها توسط پلیس منجر می شود و رومینا که به دلیل حفظ امنیت جانی خود و آشنایی با خلقیات پدرش تمایل به بازگشت به خانه نداشته اما به ناچار و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل و به دست پدرش در خواب سر بریده شد.

جرائمی که تلویزیون آموزش می دهد

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: مخالف کودک همسری در سنین کم هستیم اما کودک همسری واقعی، از نظر اسلام دختری که به سن 14 سال رسیده و بلوغ جسمی و فکری دارد، می تواند زندگی مستقلی تشکیل دهد.
 
وی بیان کرد: اگر مخالفت برخی مسئولین دولتی با ازدواج در چنین سن هایی نبود ما شاهد فحشا و فرار از منزل نبودیم.

رسولی زاده ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی و قوانین علم پزشکی با بلوغ دختر و پسر، آنها توانایی ازدواج و ورود به یک زندگی مشترک و زوجیت را از نظر جسمی و فیزیکی دارند؛ در موضوع رومینا اشرفی اگر این دختر می توانست ازدواج کند و جامعه به دلیل اشتباهات گذشته برخی مسئولین پذیرای ازدواج وی بود امروز شاهد قتل این دختر نبودیم.

وی گفت: برخی از فیلم های سینمایی بدآموزی داشته و باعث انحراف جامعه می شوند، "خانه پدری" نمونه یکی از آنها است که می طلبد دست اندرکاران امر در حوزه تهیه فیلم دقت بیشتری در ساخت برنامه ها داشته باشند چرا که امروز جامعه تحت تاثیر و الگوپذیری از رسانه است.

امام جمعه اهل سنت سرباز با اشاره به اتهام ترویج همجنس گرایی که چندی پیش شهین مولاوردی را به دادگاه کشاند، گفت: اخیرا وی مطلبی در فضای مجازی منتشر کرد که قتل ها ناموسی تمامی ندارد؛ در این راستا می طلبد که وی ازدواج زیر سن ۱۸ سال را ساماندهی کند تا شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.
 
نباید با قانون گذاری غلط محدوده سن، ممنوعه ازدواج شود
 
 مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت میرجاوه در خصوص قتل رومینا اشرفی گفت: ازدواج و همزیستی یک مسئله غریزی و طبیعی است و خداوند در قرآن کریم پایین ترین سن برای ازدواج را در دختران 9 و در پسران 15 سالگی تعیین کرده است.
 
وی بیان کرد: دختران و پسران در این سن به بلوغ جنسی می رسند، بنابراین خداوند سن خاصی را برای ازدواج تعیین نکرده، اما پایین ترین سن ممکن برای ازدواج را در قرآن بیان شده است.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه ادامه داد: نگاه اسلامی دربرگیرنده و همه گیر است و باید مبنی تصمیم گیری باشد نه این که سنی که در اسلام مجاز شناخته می شود با قانون گذاری غلط محدوده سن، ممنوعه ازدواج شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, جرائمی که تلویزیون آموزش می دهد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نباید با قانون گذاری غلط محدوده سن، ممنوعه ازدواج شود,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه