اخبار داغ

واکنش جامعه هنری به ماجرای قتل ناموسی؛

رسالت هنرمندان پرداختن به مسائل روز است/قتل رومینا؛ نمونه زنده مشکلات اجتماعی

رسالت هنرمندان پرداختن به مسائل روز است/قتل رومینا؛ نمونه زنده مشکلات اجتماعی
محمد دین دشتی با بیان این که فیلم و سریال در آگاهی بخشی به جامعه نقش اثرگذاری دارد، گفت: رسالت هنر این است که قبل از این که اتفاقی رخ دهد، مسائل را جامعه منتقل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش عصرهامون، طی روزهای اخیر خبر تلخ و هولناکی مبنی بر قتل دختری 14 ساله به نام رومینا اشرفی توسط پدرش در یکی از استان های شمالی کشور منتشر شد.
 
ماجرای قتل این دختر نوجوان که در خواب توسط پدرش به قتل رسید، از این قرار بود که وی دلباخته یکی از پسرهای همشهری خود شده بود، به گفته محلی ها مخالفت های شدید پدر دختر با ازدواج این دو به دلیل تفاوت های فرهنگی، آن ها را به فکر فرار از منزل وا داشت.
 
پیگیری های خانواده ها به دستگیری آنها توسط پلیس منجر شد و رومینا که به دلیل حفظ امنیت جانی خود و آشنایی با خلقیات پدرش تمایل به بازگشت به خانه نداشت، تا این که به ناچار و طبق قوانین به پدر خانواده تحویل و به دست پدرش در خواب سر بریده شد.
 
این ماجرا با واکنش های زیادی توسط چهره های فرهنگی، هنری و مذهبی روبه رو شد که محمد دین دشتی، کارگردان برجسته سینما و تلویزیون سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه به خبرنگار ما گفت: فیلم سازان رسالت دارند به منظور جلوگیری از رخداد چنین اتفاقاتی پیامشان را به جامعه منتقل کنند.
 
وی تصریح کرد: رسالت هنرمند همین است که به یکسری موارد که در جامعه زنگ خطر محسوب می شود بپردازد و در آثار تولیدی خود آن را بیان کند، قتل رومینا اشرفی توسط پدرش نمونه زنده چنین اتفاقاتی است که می شد با ساخت آثار هنری از رخ دادن آن جلوگیری کرد.
 
به گفته این هنرمند، روشنایی بخشی و آگاهی جامعه هدف فیلم سازان بوده و است، باید مسئولان و خانواده ها نیز با انجام یکسری اقدام ها از رخداد چنین مسائلی پیشگیری کنند.
 
دشتی اضافه کرد: خانواده ها  باید مراقب فرزندانشان باشند و نباید با ایجاد محدودیت خیلی زیادی برای انتخاب و شرایط زندگی شان فرزندانشان باعث چنین رخدادهایی شوند.
 
وی افزود: محدودیت زیاد خانواده و اطرافیان می تواند اتفاقاتی را به همراه داشته باشد که بعدها جامعه نیز به واسطه آن باید هزینه سنگینی را پرداخت کند.
 
این کارگردان با تاکید بر این که خانواده نقش اساسی در کاهش این اتفاقات دارند تصریح کرد: انتظار می رود هنرمندان رسالت خود را حفظ و با ساخت فیلم از چنین اتفاق هایی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه