اخبار داغ

روانشناس خانواده مطرح کرد؛

قتل رومینا از کجا نشات می‌گیرد؟/ تناقض سخنان هجمه‌کنندگان به قصاص

قتل رومینا از کجا نشات می‌گیرد؟/ تناقض سخنان هجمه‌کنندگان به قصاص
پارام گفت: این جنایت به بدترین شکل ممکن صورت گرفته و کسی در محکوم بودن آن شکی ندارد اما کسانی که امروز به این مساله که چرا نباید پدر رومینا قصاص شود، می‌پردازند چرا در سالهای گذشته و در قتل‌های دیگر حکم قصاص را بد می‌دانستند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، الهام پارام، روانشناس خانواده در گفت‌وگو با آناج در خصوص ریشه‌های قتل رومینا توسط پدرش اظهار داشت: نخستین مساله‌ای که باید به آن توجه شود این است که برخی رفتارهای غلط و تعصب‌های بیجای خودشان را به نام دین جا می‌زنند در حالیکه در هیچ جای اسلام چنین قساوتی حتی برای دشمنان در نظر گرفته نشده چه برسد به اینکه کسی به اسم دین و یا غیرت با فرزند خودش این کار را انجام دهد پس چنین کسی نباید حتی مدعی دیندار بودن را بکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به فضای به راه افتاده در فضای مجازی گفت: این جنایت به بدترین شکل ممکن صورت گرفته و کسی در محکوم بودن آن شکی ندارد اما کسانی که امروز به این مساله که چرا نباید پدر رومینا قصاص شود، می‌پردازند چرا در سالهای گذشته و در قتل‌های دیگر حکم قصاص را بد می‌دانستند؟ مگر گرفتن جان انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است که برای یک قاتل قصاص خوب باشد و برای قاتل دیگر حکم قصاص بد باشد؟

,

این روانشناس خانواده در خصوص مقایسه این قتل با فیلم خانه پدری عنوان کرد: فیلم خانه پدری که حالا بسیاری سنگش را به سینه می‌زنند نشانگر این بود که یک پدر و برادر دختر بیگناهی را به قتل رساندند و آب هم از آب تکان نخورد و هیچ جزایی نداشتند! در حالت عادی چنین مساله‌ای در کجای کشور رخ می‌دهد که ما با چنین ضریبی این فیلم را نشان می‌دهیم و راه را برای عده‌ای بیمار روانی باز می‌کنیم که اگر مادر، دختر و یا خواهرشان را کشتند هیچ اتفاقی برایشان رخ نمی‌دهد و به خاطر غیرتشان تحسین می‌شوند؟

,

وی ادامه داد: در فیلم خانه پدری تا پایان عمر پدر و پسری که مرتکب قتل شدند مجازات نمی‌شوند و بالعکس توسط برادر پدر به خاطر غیرت تحسین می‌شوند؛ آیا ساخت چنین فیلمی نشان دادن چراغ سبزی برای برخی بیماران روانی نیست که هر کاری انجام دهند هیچ مجازاتی نخواهند داشت؟

,

پارام در پایان با اشاره به پسر 30 ساله‌ای که رومینا با او فرار کرده بود، یادآور شد: متاسفانه در جامعه چنین افرادی که از احساس و تجربه کمِ برخی دختران نوجوان سوءاستفاده می‌کنند کم نیست. افرادی که به بهانه عشق دختران نوجوان را فریب می‌دهند و در بیشتر مواقع با آسیب‌های روحی و جسمی زیادی آنها را ترک می‌کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه