اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

یک بام و دو هوای رسانه‌های معاند در واکنش به حکم قصاص/ کودک همسری راهکار دشمنان برای کم رنگ کردن مسئله ازدواج

یک بام و دو هوای رسانه‌های معاند در واکنش به حکم قصاص/ کودک همسری راهکار دشمنان برای کم رنگ کردن مسئله ازدواج
حجت‌الاسلام احمد شیخ بهائی گفت: در رسیدگی به پرونده قتل رومینا اشرافی اکنون ضدانقلاب خواهان قصاص است و در صورتی که حکم قصاص صادر شود، ضد انقلاب مردم را دعوت به شورش کرده و این حکم را غیر انسانی می‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد شیخ بهائی استاد درس خارج فقه در کرمان در ارتباط با سواستفاده رسانه های غربی از قتل رومینا اشرافی به خبرنگار راه آرمان گفت: اسلام یک منظومه است و برنامه جامعی برای سعادت دنیا و آخرت انسان ها ارائه کرده است، اگر همه این منظومه با هم اجرا نشود زشت ترین چهره را پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: کار دشمنان اسلام برهم زدن تناسب و جایگاه موضوعات متعدد است و در نتیجه تبدیل چهره زیبای اسلام به چهره ای زشت است.

,

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: اسلام نسبت به مسائل تربیتی و قانونی بسیار حساس است، قانون ها خط قرمزها را مشخص می کنند، در حالیکه تربیت، رشد انسان ها در زندگی فردی، خانواده و اجتماع را تضمین می کند.

,

حجت الاسلام شیخ بهائی ابراز کرد: با وجود همه هدایت ها راهنمایی ها، انسان موجودی صاحب اختیار است و خود تصمیم می گیرد که چه اقدامی را انجام دهد و در نهایت خود انسان مسئول نتیجه کارهای خود است.

,

وی یادآور شد: در حادثه قتل رومینا اشرافی این موضوع از جندین جهت باید مورد بررسی قرار گیرد، در موضوع تربیتی این بحث مطرح است که آیا قانون اسلام در مسیر تربیت به درستی طی شده است یا خیر؟

,

دین اسلام با هدف کاهش جرم و جنایت تبیین شده است

, دین اسلام با هدف کاهش جرم و جنایت تبیین شده است, دین اسلام با هدف کاهش جرم و جنایت تبیین شده است,

استاد درس خارج فقه در کرمان مطرح کرد: در ارتباط با خط کشی قانونی این سوال مطرح می شود که آیا در این موضوع خط قرمزها رعایت شده است و در نهایت این شبهه ایجاد می شود که آیا در برخورد با جرمی که اتفاق افتاده، تصمیم اسلام چه خواهد بود؟

,

حجت الاسلام شیخ بهائی بیان کرد: طراحی اسلام از ابتدا به گونه ای است که زمینه بروز جرم و جنایت به حداقل برسد، اگر قانون های تربیتی اسلام به درستی اجرا می شد قطعا این چنین اتفاقات تلخی رخ نمی داد.

,

وی ادامه داد: پس از وقوع این جرم نیز اسلام برای جلوگیری از تکرار این جنایت دستورالعمل هایی دارد و مسئولان قضائی وظیفه رسیدگی و اعمال قانون را دارند، اعمال قانون تلخ است اما باید اجرا شود.

,

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: در واقع اعمال قانون مانند خارج کردن یک توده سرطانی در جریان عمل جراحی است که تلخ و سخت است اما زمانی که توسط پزشکی متخصص انجام شود نه تنها جنایات محسوب نمی شود بلکه یک خدمت نیز به شمار می رود و از گسترش آن جلوگیری می کند.

,

اهمال ارکان تربیتی توجیه کننده بروز جنایت نیست

, اهمال ارکان تربیتی توجیه کننده بروز جنایت نیست, اهمال ارکان تربیتی توجیه کننده بروز جنایت نیست,

حجت الاسلام شیخ بهائی اذعان کرد: در تربیت انسان ها جامعه و خانواده مسئول است و اگر یکی از این ارکان مسئولیت خود را به درستی ایفا نکند و سبب بروز یک جنایت شوند، از سوی دیگر این نقص ها توجیه کننده جنایت نیست.

,

وی گفت: فرد مجرم در هر جایگاهی که قرار دارد باید طبق قانون الهی مجازات شود، در قانون الهی ابتدا از وقوع جرم پیشگیری می شود اما در صورت ارتکاب جرم با جدیت برخورد می کند تا از گسترش این جنایات جلوگیری کند.

,

استاد درس خارج فقه در کرمان اظهار کرد: ما هرگز ادعا نمی کنیم با اجرایی شدن این برنامه ها وقوع جرم و جنایت در کشور به صفر می رسد، اما ادعای ما این است که اگر قانون اسلام با تمام جزئیات اجرا شود، درصد ارتکاب به اینگونه جنایات در جامعه به شدت کاهش می یابد.

,

رسانه های معاند هدف انحراف افکار نا‌آگاه را دنبال می کنند

, رسانه های معاند هدف انحراف افکار نا‌آگاه را دنبال می کنند, رسانه های معاند هدف انحراف افکار نا‌آگاه را دنبال می کنند,

حجت الاسلام شیخ بهائی عنوان کرد: رسانه های بیگانه با سواستفاده از این اتفاق مبانی دین اسلام را زیر سوال برده اند، اما باید توجه داشت دشمنان گاهی شبهه هایی مطرح می کنند تا افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارند دچار ابهام شوند.

,

وی افزود: قصاص در اسلام یک حکم شرعی است، در دوران جاهلیت بر این اعتقاد بودند که قتل مانع قتل می شود اما اسلام به جای استفاده از واژه قتل از اصطلاح قصاص استفاده کرد.

,

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: با اینکه در قصاص جانی در مقابل جانی گرفته می شود اما باعث حیات جامعه می شود اما اجرای این حکم نیز استثنائاتی دارد و مجری قانون باید تصمیم گیرنده باشد.

,

حجت الاسلام شیخ بهائی تشریح کرد: در رسیدگی به این پرونده اگر حکم قصاص صادر شود، ضد انقلاب مردم را دعوت به شورش کرده و این حکم را غیر انسانی می داند، اگر مسئله ازدواج را علم کنند بر روی بحث کودک همسری و اساس ازدواج اعتراض خواهد کرد.

,

رواج هوس بازی به نام عشق به دنبال تخریب بنیان خانواده

, رواج هوس بازی به نام عشق به دنبال تخریب بنیان خانواده, رواج هوس بازی به نام عشق به دنبال تخریب بنیان خانواده,

وی یادآور شد: از سوی دیگر دشمن در تلاش است با ترویج آزاد سازی روابط زن و مرد در ایران به خیال خام خود خدمتی به بشریت کرده باشد و هوس بازی را به عنوان عشق مطرح کنند.

,

استاد درس خارج فقه در کرمان بیان کرد: در زمانی که تاکید ما بر حفظ روابط میان زن و مرد و بنیان خانواده است دشمنان به نام عشق در مقابل این امر مهم ایستادگی می کنند.

,

حجت الاسلام شیخ بهائی ابراز کرد: دشمن با سواستفاده از شرایط، قوانینی همچون قصاص را که در گذشته ضد بشریت خوانده بود امروز راهکار مبارزه می داند، در حالیکه خود زمینه این خشونت ها را فراهم کرده است.

,

وی ادامه داد: در جامعه کنونی ایران توقع اشاعه فساد باطل است از این رو بروز یک حادثه سر و صدای زیادی در جهان ایجاد می کند، این در حالی است که جوامع غربی که به عنوان نمونه معرفی می شوند، هزاران صحنه مشابه دارند و هیچ یک خبری نمی شوند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اخبار کرونا به صورت لحظه ای در جهان منتشر می شود اما چرا اخبار بی بند‌و‌‌‌‌‌‌باری جنسی و اخلاقی جامعه غرب که سر به فلک کشیده منتشر نمی شود و تنها گاهی نشانه هایی از آن دیده می شود.

,

حجت الاسلام شیخ بهائی در پایان خاطرنشان کرد: مگس به دنبال زخم است و دشمنان همچون مگس هایی هستند که در همه صحنه های زیبایی که در کشور همچون کمک مومنانه و اقتدار ایران در مقابل آمریکا رقم می خورد، به گوشه ای خزیده و سکوت می کنند و در مقابل کوچکترین جرمی که اتفاق می افتد این چنین گوش فلک را کر می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه