اخبار داغ

کارگردان خراسان شمالی عنوان کرد؛

تقبیح ازدواج دختران زیر ۱۸ سال پاک کردن صورت مشکلات فرهنگی امروز است

تقبیح ازدواج دختران زیر ۱۸ سال پاک کردن صورت مشکلات فرهنگی امروز است
رضا خدادادی با بیان اینکه تقبیح کردن ازدواج دختران در زیر سن 18 سال تنها پاک کردن صورت مسئله ای فرهنگی و اجتماعی است، گفت: باید به فرهنگ های مختلف احترام گذاشت و نهاد خانواده و آموزش و پرورش نیز به مسئولیت تربیت نسلی سالم متعهد شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا خدادادی، تهیه کننده و کارگردان اهل خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک درباره واقعه هولناک قتل رومینا اشرفی و نکات قابل تامل در این واقعه اظهار کرد: جای بسی تاسف است که عده ای تلاش می کنند این واقعه را به اسلام متصل و این باور را اینگونه القا کنند که اسلام زن زدا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,  ,

خدادادی تصریح کرد: این در حالی است که پیامبر اسلام از تولد حضرت فاطمه(س) به عنوان رحمت خدا یاد کرد.

,

وی افزود: پیامبر اسلام بود که با باور زنده به گور کردن دختران در جامعه عرب مقابله کرد.

,

وی در ادامه با اشاره به قتل رومینا دختر 13 ساله تالشی، بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز ابعاد این اتفاق به طور کامل مشخص نیست، با این وجود، در این واقعه رابطه دوستی این دختر با پسری بسیار بزرگتر از سن خود از جمله نکاتی است که به عنوان یک پدیده اجتماعی قابل تامل و قابل توجه است.

,

خدادادی تصریح کرد: متولیان نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور باید در زمینه آگاه سازی نوجوانان و جوانان جامعه از انجام دوستی ها و ارتباطات اجتماعی خود با دیگران مخصوصا با جنس مخالف اهتمام ویژه و برنامه داشته باشند تا ارتباطات و تعاملات نوجوانان و جوانان با یکدیگر به رویه ای غیر منطقی و غیر عاقلانه منجر نشوند که آسیب های اجتماعی را به دنبال داشته باشند.

,

وی درباره قصد ازدواج این مقتول 13 ساله با پسری بسیار بزرگتر از سن خود نیز بیان کرد: در مرحله اول باید کارشناسان بررسی کنند که چه شد دختری در این سن به چنین تصمیمی اقدام کرد!

,

وی با تاکید بر این نکته که عده ای بر ازدواج دختران زیر 18 سال مواضعی تند می گیرند و از آن به عنوان کودک همسری یاد می کنند، عنوان کرد: تقبیح کردن ازدواج دختران در زیر سن 18 سال تنها پاک کردن صورت مسئله ای فرهنگی و اجتماعی است.

,

این تهیه کننده و کارگردان اهل خراسان شمالی تصریح کرد: ایران کشوری است که با اقوام، سنن و فرهنگی های متعدد و مختلف که باید به این فرهنگ های مختلف اعتماد کرد و احترام گذاشت نه اینکه با دستورالعمل های قضایی و دستوری به مقابله با آن پرداخت.

,

وی همچنین تصریح کرد: تصمیم گیری در این باره در سرزمینی با سنن و فرهنگ های متعدد و مختلف با یک دستورالعمل مشخص و یک نسخه قانونی اشتباه است درحالیکه در این شرایط باید از باورها و عقاید مختلف درک متقابل داشت.

,

وی اظهار کرد: این واقعه دردناک دوباره مسئولیت خانواده ها و آموزش و پرورش و دیگر نهادهای متولی در حوزه فرهنگی و اجتماعی کشور را نسبت به آگاه سازی و تعلیم و تربیت صحیح فرزندان و آماده سازی آنان برای تصمیم گیری های عاقلانه و صحیح در شرایط مختلف زندگی را یادآور شد.

,

وی افزود: با این وجود، هنوز شاهد هستیم که آموزش و پرورش در عرصه تعلیم و تربیت هنوز بر وجه تعلیم اهتمام دارد و بر تربیت دانش آموزان کم توجه بوده است.

,

خدادادی همچنین بیان کرد: متاسفانه نهاد خانواده نیز مسئولیت تربیت نسل آینده را بر دوش آموزش و پرورش انداخته و از این مسئولیت خود غفلت کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه