اخبار داغ

در نشست اعضای کارگروه لجستیک سازمان بسیج مهندسین صنعتی مطرح شد:

خطای راهبردی دولت در وارادات کامیون های با کارکرد 3 سال

خطای راهبردی دولت در وارادات کامیون های با کارکرد 3 سال
در سال جهش تولید در شرایطی که توان کارخانجات تولید کامیون در کشور پاسخگوی نیاز کشور نیست دولت به جای تقویت بخش تولید به واردات روی آورده و نیاز کشور را با اتکای به کشورهای اروپایی جبران می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، در سال جهش تولید در شرایطی که توان کارخانجات تولید کامیون در کشور پاسخگوی نیاز کشور نیست دولت به جای تقویت بخش تولید به واردات روی آورده و نیاز کشور را با اتکای به کشورهای اروپایی جبران می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در این رابطه در جلسه کارگروه لجستیک سازمان بسیج مهندسین صنعتی موضوعاتی مطرح گردید که نیازمند تامل و پیگیری است.
,
 
,
کارشناسان و مدیران به این موضوع اشاره داشتند که دولت می تواند با افزایش بهره وری و استفاده از روشهای نوین،حمل و نقل را در کشور ساماندهی کند. نیاز امروز کشور در حوزه حمل و نقل نوسازی ناوگان نیست بلکه با هوشمند سازی میتوان هم از افزایش مصرف سوخت و قاچاق آن جلوگیری کرد و هم نیاز کشور در حمل و نقل داخلی و بین المللی را پاسخگو بود.
,
 
,
متاسفانه مدیران سازمان حمل و نقل و راهداری کشور با ارائه آمار نامشخص سعی در توجیه واردات دارند در حالی که به دلیل عدم تمرکز در حمل و نقل بار در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی به وارادت کامیون روی آورده اند که همخوانی با سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون برنامه ششم توسعه ندارد.
,
 
,
ضمن اینکه اگر قرار بر نوسازی هم باشد می بایست با توان تولید داخل و ایجاد کنسرسیوم های تولید این اقدام صورت پذیرد.بنابراین توصیه ما به بخش حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بر تجدید نظر در واردات کامیون کارکرده است.همچنین با مصوبه شورای اقتصاد می بایست هوشمند سازی حمل و نقل برای افزایش بهره وری و کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاق سوخت، اجرا شود که متاسفته متوقف شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه