اخبار داغ

ابراهیمی:

اهمیت و فواید داخلی و بین المللی رأی بالا در انتخاب رئیس مجلس

اهمیت و فواید داخلی و بین المللی رأی بالا در انتخاب رئیس مجلس
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب رئیس مجلس با رای بالا اهمیت داخلی و خارجی دارد؛ در مجامع بین المللی مورد توجه بیشتری است و در بُعد داخلی نیز قطعاً مفید خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی ابراهیمی با اشاره به پیش رو بودن انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس یازدهم اظهار داشت: کسی که در راس مجلس قرار دارد باید وِجهه و مقبولیت اجتماعی داشته باشد و بتواند مجلس را اداره کند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرد منتخب باید نیرویی انقلابی باشد، تصریح کرد: عملکرد و رفتار نمایندگان مجلس به ویژه هیئت رئیسه و رئیس مجلس نیز باید انقلابی باشد و نگاهش در راستای محرومیت زدایی باشد.

نماینده منتخب مردم سلسله و دلفان درمجلس یازدهم خاطر نشان کرد: دور افتادن لرستان از توسعه، وجود مشکلات زیادی در زمینه‌های آب، گاز، جاده، کشاورزی و... عمدتاً به دلیل ضعف در مجلس بوده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سابقه مدیریتی به ویژه سابقه حضور در مجلس را می‌توان به عنوان یک معیار برای ریاست مجلس نام برد چرا که سبب بالا رفتن تجربه و نتیجه‌بخش شدن تصمیم‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه همه فاکتورهای مورد نظر برای انتخاب رییس مجلس باید کنار هم گذاشته شود تا بر اساس آن بهترین انتخاب صورت بگیرد، گفت: سابقه اجرایی قوی، بالا بودن تراز علمی فرد، سابقه و تجربه نمایندگی،سابقه عضو هیئت رئیسه بودن هر کدام معیارهایی هستند که می‌تواند برای انتخاب هیئت رئیسه و رئیس مجلس تاثیر به‌سزایی داشته باشند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: رئیس مجلس باید عنوان جایگاهی که از بازوی نظارتی خود استفاده می‌کند در زمینه توزیع عادلانه بودجه و... نظارت درستی داشته باشد، تا هیچ‌گاه شاهد چپاول و غارت بیت المال نباشیم و بتوانیم جایگاه مجلس را به جایگاه واقعی خود برگردانیم.

نماینده منتخب مردم سلسله و دلفان درمجلس یازدهم بیان کرد: کسی که کار اجرایی قوی داشته باشد قطعا می‌تواند کمک بسیاری در راستای پیشبرد مجلس داشته باشد و قدرت مدیریت در مجلس باید به‌گونه‌ای باشد که تصمیم‌گیری‌ها بین ریاست مجلس و اعضای مجلس صورت گرفته شود، نه همانند دوره قبل که خیلی از نمایندگان از موضوع گران‌شدن بنزین اطلاع نداشتند و فقط رئیس مجلس وقت مطلع بود.

ابراهیمی افزود: رئیس مجلس با نمایندگان باید تعامل داشته باشد تا با مشورت و نظرخواهی کل نمایندگان در رابطه با مسائل ریز و درشت مملکت تصمیم‌گیری شود و تمام نمایندگان برای پیش‌برد بهتر امور ملت اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مجلس بعد از بیانیه گام دوم انقلاب اولین مجلسی است که پایه‌گذاری شده و در سال آینده نیز انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم که نشان از اهمیت این مجلس دارد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب رئیس مجلس با رای بالا اهمیت داخلی و خارجی دارد؛ در بعد خارجی وقتی یک نماینده با پشتوانه رای بالا منتخب می‌شود در مجامع بین المللی مورد توجه بیشتری است و در بُعد داخلی نیز قطعاً مفید خواهد بود تا اینکه کسی با رای پایین انتخاب شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه