اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب خبر داد؛

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم از مزارع اسلام آباد غرب

پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم از مزارع اسلام آباد غرب
کامران کریمی گفت: پیش بینی می‌شود امسال 80 هزار تن گندم و 900 تن کلزا از مزارع شهرستان اسلام آبادغرب برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کامران کریمی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: با توجه به  نزدیک شدن زمان برداشت کلزا و گندم در شهرستان  پیش بینی می شود ۸۰ هزار تن گندم و ۹۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن برداشت دانه های روغنی کلزا از ۴۶۰ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان گفت: زراعت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در راستای پایداری کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشور است که نظارت در زمان داشت، مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز این محصول اهمیت زیادی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب خاطر نشان کرد:  کشت کلزا ضمن مشارکت در تولید روغن خوراکی مورد نیاز کشور در داخل و تلاش برای بی نیازی از واردات این محصول، بهترین تناوب برای گندم و جو است که رعایت این امر علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری ها و علف های هرز را کاهش می دهد.

این مسئول افزود: خرید تضمینی و پرداخت بموقع به بهره برداران، از بسته‌های حمایتی امسال دولت به کلزا کاران است.

وی گفت: مراکز خرید به تعداد کافی برای خرید تضمینی گندم  در نظر گرفته شده است و با تدابیر اندیشیده شده و پیش بینی می شود با هماهنگی‌های انجام شده کشاورزان شهرستان هیچ مشکلی برای تحویل گندم خود به مراکز خرید نداشته باشند.

کریمی خاطر نشان کرد: همچنین هماهنگی لازم به عمل آمده که پول کشاورزان به موقع پرداخت شود و هیچ گونه وجهی بابت بدهی از حساب کشاورزان برداشته نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه