اخبار داغ

یک کارشناس خانواده در گفتگو با کردتودی مطرح کرد؛

عده ای به دنبال تجویز نوعی بی‌دروپیکری در روابط دخترها و پسر‌ها هستند

عده ای به دنبال تجویز نوعی بی‌دروپیکری در روابط دخترها و پسر‌ها هستند
یک کارشناس خانواده گفت: برخی اتفاق قتل رومینا را دستمایه‌ای برای حمله به اصل غیرت‌ورزی قرار داده‌اند و به دنبال تجویز نوعی بی‌در وپیکری در روابط دخترها و پسر‌ها هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، صبح روز یکم خرداد دختری ۱۴ ساله دریکی از روستاهای تالش توسط پدرش به علت مخالفت با ازدواج او با مردی 30 ساله با داس به قتل می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

ضعف اطلاع‌رسانی منابع رسمی و عدم موضع‌گیری به‌موقع مسؤولین شهرستان موجب می‌شود تا در برخی رسانه‌ها به حدس و گمان و شایعات دامن زده و با گل‌آلود کردن فضا کشته شدن این دختر ۱۴ ساله را به مسائل مذهبی ربط بدهند.

,

اما اصل ماجرا این است که دختری ۱۴ ساله پس از مدت‌ها دوستی مخفیانه با مردی 30 ساله اهل و ساکن شلفون ویزنه سرانجام با وی فرار می‌کند، پدرش پس از شکایت و با کمک نیروی انتظامی او را از شهرستان آستارا به خانه بازمی‌گرداند.

,

اما این پایان ماجرا نبوده و اصرار دختر برای ازدواج با این پسر 30 ساله و عصبانیت پدر، باعث رقم خوردن این حادثه تلخ و کشته شدن دختری نوجوان توسط پدرش با داس در طویله می‌شود.

,

غیرت اگر براساس اعتدال و حکم عقل باشد، بخشی از کمال و رشد انسان است

, غیرت اگر براساس اعتدال و حکم عقل باشد، بخشی از کمال و رشد انسان است,

بهار زندی کارشناس امور خانواده در گفتگو با خبرنگار کردتودی می گوید: جایگاه زن در اسلام ناب جایگاه مرتفعی است، نه آنکه فقط در ۱۴۰۰ سال پیش و در قبایل بدوی سخن از حقوق اقتصادی و معیشتی و جایگاه زن در انتخاب همسر محصور باشد، بلکه خطاب تمامی دستورات خداست و در تمام خطاب‌های الهی زن هیچ تفاوتی با مرد در تخاطب ندارد. بر این اساس آنچه اهمیت پیدا می‌کند چگونگی نگریستن به مسئله زن در دین، قرائت‌های این نگرش و دیدگاه و از همه مهمتر عمل یک مسلمان در قبال زن است. 

,

وی گفت: غیرت اگر براساس اعتدال و حکم عقل باشد، بخشی از کمال و رشد انسان است و به نوعی جزو فضایل وجودی او محسوب می‌شود و مورد پذیرش اسلام است، اما اگر عقلانی نباشد، جزو رذایل به حساب خواهد آمد.

,

زندی افزود:  در ماجرای رخ داده برای رومینا این دختر نوجوان برخی از افرادی که در فضای مجازی عمل پدر را تقبیح می‌کنند، البته ما نیز این رفتار را تقبیح می‌کنیم، اما خاستگاه اظهارنظرها متفاوت است. آن‌ها‌ به دنبال حمله کردن به حریم‌ها و حرمت‌ها هستند. در این شکی نیست که پدر رومینا، جنایتی بزرگ مرتکب شده است و قتل این دختر با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست. او یک گناه کبیره انجام داده است و حتماً باید مجازات شود، اما برخی این اتفاق را دستمایه‌ای برای حمله به اصل غیرت‌ورزی قرار داده‌اند و به دنبال تجویز نوعی اباحه‌گری و بی‌دروپیکری در روابط دخترها و پسر‌ها هستند.

,

وی ادامه داد: اگر پدر در فضای خانواده، فردی مهربان و غمگسار باشد و بتواند با فرزندان خود به خصوص دختران ارتباط خوبی برقرار کند، هرگز کار به این‌جا نخواهد رسید. مشکل اصلی ما در این است که خانواده نقش عاطفی خود را نادیده گرفته و پدران نیز وظایف پدرانه و نوازشگرانه خود را به درستی ایفا نمی‌کنند.

,

این کارشناس خانواده  تصریح کرد: درست است که رومینا در ظاهر، قاتلی به نام پدر دارد، اما شرکای قتل او، افراد بسیاری هستند. کسانی که زمینه روابط آزاد میان دختران و پسران را ایجاد کردند و این روابط را عادی جلوه دادند و می‌دهند، شرکای جرم قاتل رومینا هستند. کسانی که پدر رومینا را تحریک کردند و به او غیرت افراطی تزریق کردند، آن‌‌ها هم شرکای جرم‌ پدر داس‌کش و ظالم رومینا هستند. کسانی که هم‌اکنون در فضای رسانه‌ای با حرف‌ها و کنش‌های خود و موضع‌گیری‌هایشان رومیناهای دیگری را پرورش می‌دهند، این‌ها هم قاتلان بالقوه رومیناهای آینده هستند.

,

زندی گفت: مشاوره های پیش از ازدواج باید اتفاق بیفتد حتی اگر فرد بیش از 30 سال داشته  باشد نیازبه راهنمایی های دارد چه برسد به یک نوجوان که در رویاها  زندگی  می کند و منطق را در نظر نیمیگرند وهمه چیز را زیبا و خوب می بنند و فکر نمی کند که اگر با این فرد فرار کند چه پیامدهایی را دارد زیرا می خواهند خودشان را از فشارهای زندگی رها کنند اما به پیامدهای بعدی که متحمل سختی های بیشتر بود فکر نمی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه