اخبار داغ

علائم جدید ویروس کووید-19 را بشناسید؛

آسیب های پوستی از علائم احتمالی ابتلا به کرونا است

آسیب های پوستی از علائم احتمالی ابتلا به کرونا است
مجید سرتیپی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس تحقیقات جدید محققان، ضایعات پوستی از جمله علائم ابتلا به ویروس کرونا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون،با افزایش شیوع ویروس کرونا و بازار گرمی برخی از افراد در فضای مجازی با شبهه پراکنی از علائم مبتلا، شماری از شهروندان با استرس و نگرانی بیش از حدی مواجه شدند.

بیماری هراس‌آور کرونا که مدت‌ها پشت مرزهای کشور کمین کرده بود از بهمن ماه سال گذشته در استان قم خودنمایی کرد و اکنون با همه گیر شدن این بیماری طبق آخرین اخبار از طرف وزارت بهداشت و درمان، آمار مبتلایان قطعی به این ویروس در ایران به۱۴۱ هزار و ۵۹۱ تن و تعداد افراد فوت شده به هفت هزار و ۵۶۴ نفر و به تبع آن در سیستان و بلوچستان نیز به هزار و 764 تن با 91 مورد فوتی رسید.

در این میان اگر چه گفته می شود علائمی مانند تب، احساس خستگی، سرفه خشک از دست دادن حس بویایی و چشایی و مشکلات تنفسی نقش اصلی را در ابتلا به کرونا دارند اما طی هفته های اخیر شبهاتی توسط برخی کاربران در شبکه های اجتماعی مبنی بر وجود علائم جدید در کودکان و بزرگسالان منتشر شده که نگرانی ها را به خصوص در ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه های برای برگزاری امتحانات دوچندان کرده است.

علائم جدید ویروس کرونا

مجید سرتیپی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دوران کمون بیماری کووید19- تا چهارده روز طول می کشد، گفت: به طور متوسط در طی 4-5 روز پس از تماس، علائم آشکار و طیفی از بیماری از بی علامت تا پنومونی شدید، سندروم دیسترس حاد تنفسی( ARDS ) و مرگ ممکن است ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه حدود 80 درصد موارد بیماران مبتلا به کووید 19 به صورت بی علامت، علائم خفیف تا متوسط دارند و حدود 15 درصد آنان با علائم شدید و نیاز به بستری مراجعه می کنند، ادامه داد: پنج درصد موارد شرایط بیمار بحرانی شده وممکن است نیازمند بستری در ICU داشته باشد.
 
این مقام مسئول از دست دادن حس بویایی و چشایی را یکی از علائم موجود در بیماران مبتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: علائم گوارشی نظیر بی اشتهایی دل درد، تهوع، استفراغ و اسهال از دیگر مشخصه ها می باشد.

وی با اشاره به بررسی محققان استرالیایی مبنی بر وجود پنج عارضه پوستی در بیماران ادامه داد: در 19 درصد موارد علائمی شبیه به سرمازدگی مشاهده شده که پوست ناحیه دستها و پاها درگیر می شوند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در 9 در صد موارد بثورات وزیکولار مشاهده شده که دراین عار ضه پو ستی تاول های کوچک که معمولا باخارش همراه هستند روی پوست ظاهر می شوند .

وی بیان کرد: در 19 درصد موارد ضایعات پوستی به رنگ سفید یا صورتی مشاهده شده که معمولا با نام کهیر شناخته می شوند و این ضایعات همراه با خارش است و می تواند در سراسر بدن پخش شود.

سرتیپی افزود: در 47 در صد بثورات پو ستی ماکولوپاپولر شن سایی شده که با برآمدگی های قرمز رنگ و کوچک روی پوست شناخته می شود.

وی ادامه داد: محققان تاکید کرده اند که بثورات پوستی ماکولوپاپولر و کهیر عارضه های شایعی هستند و ممکن است بر اثر عوامل مختلفی ظاهر شوند، به همین دلیل نمی توانند در تشتتخیص بیماری OVID-19 کمک کننده باشند .

این مقام مسئول با بیان اینکه در 6 درصد موارد عارضه نکروز تشخیص داده شده است، افزود: این عارضه زمانی ایجاد می شود که گردش خون در رگ های خونی پوست دچار اختلال شود، نکروز نشان دهنده مرگ زودهنگام بافت پوست بوده و اغلب در بیماران سالخورده با موارد شدید COVID-19 مشاهده شده اگرچه علائم بیماری در این گروه سنی نیز متفاوت بوده است.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, علائم جدید ویروس کرونا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه