اخبار داغ

گزارشی از نابه سامانی در بازار مسکن؛

رشد حیرت آور قیمت مسکن در شهرستانهای رزن و درگزین/ آرزوی خانه دار شدن به دل جوانان می ماند؟

رشد حیرت آور قیمت مسکن در شهرستانهای رزن و درگزین/ آرزوی خانه دار شدن به دل جوانان می ماند؟
رشد قیمت زمین،مسکن و اجاره بها در شهرهای رزن و قروه درگزین هیچ نسبتی با شرایط منطقه ندارد و در برخی موارد حتی از کلانشهرها هم پیشی گرفته است که این مسئله نشان دهنده نیاز ورود دستگاه های استانی برای سیاستگذاری درست و حل این موضوع اساسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ وضعیت گرانی خرید و اجاره بها مسکن در شهرهای رزن و قروه درجزین به وضعیت نگران کننده و شرایط نامتعارفی با توجه به جایگاه این شهرها رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در حالی که امکانات وسطح زندگی در این دو شهرستان هیچ تناسبی با شهرهای نظیر تهران و کرج ندارد اما قیمت مسکن در اغلب موارد نزدیک به تهران و اطراف آن نظیر کلانشهر کرج است، این در حالی است که بر اساس تمام معیارهای قیمت گذاری زمین و مسکن، این گرانی غیر قابل توجیه است.

,

شهردار رزن در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان مسئله گرانی زمین و مسکن را یک موضوع ملی و کشوری عنوان کرد و اظهار کرد: متاسفانه به علت عدم عرضه مسکن در سال های گذشته در سطح کشور، شاهد رشد تصاعدی قیمت مسکن هستیم.

,

حج الله علیخانی با اشاره به اینکه مسئله مسکن تابع سیاست های ملی مدیریت کشور در زمینه عمرانی، پولی و بانکی است، افزود:در خصوص راهکارهای بومی برای کاهش قیمت زمین و مسکن ما آغاز فعالیت ساخت شهرک های جدید مسکونی در رزن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

,

تعادل قیمت با آغاز ساخت و ساز مسکن در شهرک ها 

, تعادل قیمت با آغاز ساخت و ساز مسکن در شهرک ها , تعادل قیمت با آغاز ساخت و ساز مسکن در شهرک ها ,

وی با بیان اینکه هم اکنون مراحل اداری و حقوقی تاسیس چهار شهرک جدید در رزن در حال انجام است، عنوان کرد: پیش بینی ما این است که با آغاز ساخت و سازها در این چهار شهرک بخشی از بار روانی ایجاد شده در شهر رزن در خصوص گرانی مسکن و اجاره بها کاسته شود و شاهد تعادل در قیمت ها باشیم.

,

شهردار رزن عرضه مسکن در سطح مسکن ملی را نیز مناسب برشمرد و افزود: این مسئله در اختیار وزارت راه و شهرسازی و شهرداری است و شهرداری آمادگی همکاری در این زمینه را نیز دارد.

,

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رزن و درگزین در گفتگو با خبرنگار ما مهاجرت معکوس مردم از تهران و شهرهای بزرگ به شهرستان را از عوامل گرانی های اخیر زمین و مسکن عنوان کرد و گفت: کاهش عرضه مسکن در شهرستان یکی دیگر از عوامل اصلی گرانی اجاره بها و خرید مسکن است.

,

محمد مددی عرضه مسکن را مهمترین عامل در کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش قیمت دانست و افزود: راه اندازی شهرک های شبکه بهداشت و سیمان و شهرک ایثارگران در شهر رزن توسط شورا و شهرداری اتفاقات مثبتی را در زمینه قیمت مسکن در این شهر رقم می زند.

,

رئیس کمیسیون عمران شورای رزن قیمت های کشوری در حوزه مسکن را نیز از عوامل مهم دیگر در زمینه افزایش عجیب قیمت و اجاره بها مسکن در هنرستان برشمرد.

,

شهرستان شدن درگزین و افزایش تقاضا نقش مهمی در افزایش قیمت ها داشته است

, شهرستان شدن درگزین و افزایش تقاضا نقش مهمی در افزایش قیمت ها داشته است, شهرستان شدن درگزین و افزایش تقاضا نقش مهمی در افزایش قیمت ها داشته است,

شهردار قروه درگزین نیز در نشست خبری خود با خبرنگاران شهرستان گفته بود که آغاز عملیات عمرانی ساخت شهرک های جدید در قروه درگزین زمینه ساز ارزانی مسکن است و شهرستان شدن درگزین و افزایش تقاضا نقش مهمی در افزایش قیمت ها داشته است.

,

مهدی اسفندیاری با اشاره به اقدام راه و شهرسازی برای ثبت نام اقدام ملی مسکن و عدم ثبت نام این طرح در قروه درگزین بیان کرده بود که در تلاش هستیم تا به شهر قروه نیز سهمیه ای برای ثبت نام مسکن ملی اختصاص دهند.

,

نائب رئیس شورای شهر قروه درگزین نیز در گفتگو با عصر همدان در خصوص گرانی زمین و مسکن در شهر قروه و راهکارهای شورا و شهرداری گفت: وضعیت گرانی زمین و مسکن در شهر قروه تحت تاثیر عوامل متعددی بوده که از مهترین آنها نقش بنگاه های مرتبط با موضوع می باشد بطوری که متاسفانه بعضی از بنگاه ها در راستای سود و منفعت بیشتر برای خود بطور طبیعی عامل گرانی بیشتر هستند.

,

اصغر مرادی ادامه داد: در این راستا افرادی با عنوان سرمایه گذاری برای خود در حوزه زمین و مسکن سرمایه گذاری می کنند و باعث بالا رفتن قیمت ها در شهر قروه می شوند.

,

وی با اشاره به کاهش عرضه مسکن و زمین افزود: از عوامل دیگر افزایش قیمت زمین کمبود زمین با کاربری مسکونی در نقاط مرغوب و در دسترس است؛ متاسفانه بدلیل عدم مکان یابی اصولی در احداث شهرک های جدید این مشکل وجود دارد.

,

کاهش قیمت مسکن با افزایش مساحت شهر

, کاهش قیمت مسکن با افزایش مساحت شهر, کاهش قیمت مسکن با افزایش مساحت شهر,

نائب رئیس شورای شهر قروه درگزین با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی در دوره پنجم خوشبختانه بعد از اینکه قروه درگزین بعنوان مرکز شهرستان معرفی شد اقدام به افزایش مساحت شهر و اصلاح طرح تفصیلی کرده است،اضافه کرد: اگر این طرح توسط اداره کل راه و شهر سازی استان مصوب گردد بطور حتم بدلیل افزایش عرضه زمین قیمت ها کاهش خواهد یافت.

,

مرادی در خصوص طرح مسکن ملی نیز گفت: پیگیری هایی از طرف شورای شهر صورت گرفته و متقاضیانی نیز وجود دارد ولی با موانع قانونی روبرو هستیم.

,

وی ادامه داد: از آنجا که اجرای این طرح نیازمند زمین دولتی است اداره راه و شهرسازی شهرستان، زمینی را بدین منظور در اختیار ندارد و شورای اسلامی شهر پیگیر حل این مشکل از مسیر قانونی است.

,

تولید مسکن در شهرک های جدید، نظارت بر املاک راهکاری برای کاهش قیمت ها

, تولید مسکن در شهرک های جدید، نظارت بر املاک راهکاری برای کاهش قیمت ها, تولید مسکن در شهرک های جدید، نظارت بر املاک راهکاری برای کاهش قیمت ها,

به گزارش عصر همدان؛ به نظر می رسد علاوه بر دلایل کشوری نظیر تورم و مهاجرت معکوس راهکارهای منطقه ای و بومی همچون نظارت بیشتر بر املاک منطقه و تولید مسکن در شهرکهای جدید در شهرستان خواهد توانست کمی از گرانی عجیب و بعضاً حیرت آور مسکن و اجاره بها در شهرستان کم کند.

,

رشد قیمت زمین، مسکن و اجاره بها در شهرهای رزن و قروه بعضاً هیچ نسبتی با شرایط منطقه ندارد در برخی موارد حتی از کلانشهرها نیز پیشی گرفته است که این مسئله نشان دهنده نیاز ورود دستگاه های استانی برای سیاستگذاری درست و حل این موضوع اساسی است.

,

تولید مسکن در شهرک های جدید، نظارت بر املاک و ایجاد سهمیه در اقدام ملی مسکن راهکارهای منطقه ای و بومی است که در سطح مدیریت شهرستانی می‌تواند موجب کاهش قیمت مسکن و تعدیل وضعیت آشفته شهرستان های رزن و درگزین شود و آرزوی خانه دار شدن جوانان و بسیاری از شهروندان را امکان پذیر کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه