اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی ها از اول مرداد ماه آغاز می شود

سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی پیش دبستانی ها از اول مرداد ماه آغاز می شود
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی ها در استان از اول مرداد ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ احمد اسکندری نسب در جلسه هماهنگی سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان استان با اشاره به اهمیت برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در جایدهی مناسب دانش آموزان خاطر نشان کرد: ورود به دبستان فصل جدیدی از زندگی کودکان است و باید برای آنها در پایگاه های سنجش خاطره دل انگیز ایجاد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی خاطر نشان کرد: به ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تاکید شده که بهترین مدارس خود را در اختیار پایگاه های سنجش قرار دهند تا سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی با کیفیت بالا در استان اجرا شود.
اسکندری نسب بر توجه به وضعیت روانی و جسمانی نو آموزان در پایگاه های سنجش تاکید کرد و افزود: توجه به نتایج غربالگری سنجش نیز در راستای مداخله بهنگام و ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی ضرورتی انکار ناپذیر است.
رئیس  ستاد اجرایی سنجش سلامت  و آمادگی جسمانی نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان استان  با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای برنامه سنجش بیان کرد:  جایدهی مناسب دانش آموزان و مداخله به موقع آموزشی و توانبخشی، تشخیص به موقع نارسایی ها و ارزیابی وضعیت شنوایی، بینایی، بهداشت، آمادگی جسمانی و تحصیلی دانش آموزان را  از مهمترین اهداف این طرح است.
احمد اسکندری نسب به فعالیت ۳۵ پایگاه سنجش در شهرستان ها و مناطق مختلف استان اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به ظرفیت های موجود و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی ، سعی شده تا شرایطی فراهم شود که والدین و دانش آموزان کمترین مشکل و توقف را در پایگاه های سنجش داشته باشند.
وی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان از اول مرداد ماه در استان آغاز می شود، بیان کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰ هزار نو آموز بد ورود به دبستان در این برنامه مورد ارزیابی قرار گیرند.
احمد اسکندری نسب بر کیفیت بخشی به برنامه سنجش  وپوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان استان تاکید کرد و گفت: برنامه سنجش اطلاعات مفید و موثری را در اختیار مسئولان برای تدوین برنامه ها قرار می دهد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان برای کلاس اولی ها  ضروری است، خاطر نشان کرد: اجرای اصولی این طرح با تعامل و همکاری اولیاء نو آموزان، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی  در افزایش بهره وری و  ارتقاء کیفیت آموزشی بسیار موثر است.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه