اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند در گفت و گو با خاورستان:

ماجرای قتل رومینا مصداقی از نتایج سند 2030 است/ نهادهای رسمی در بخش آگاهی بخشی به جوانان کم کاری می‌کنند

ماجرای قتل رومینا مصداقی از نتایج سند 2030 است/ نهادهای رسمی در بخش آگاهی بخشی به جوانان کم کاری می‌کنند
معزی‌فر با اشاره به سند 2030، گفت: قطعا نتایج سند 2030 مصادیقی از جمله ارتباط رومینای 13 ساله با پسری 35 ساله می‌تواند باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، قتل دختر 13 ساله تالشی توسط پدرش موجی از انزجار در افکار عمومی ایجاد کرد و باعث شد رسانه‌های معاند و ضدانقلاب از این اتفاق سوءاستفاده کرده و موج سواری رسانه ای داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
هادی معزی‌فر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: پدر رومینا اشرفی از نظر قانونی حق قضاوت و اجرای حکم برای دخترش را نداشته است.
,
 
,
وی افزود: اسلام برای هر کاری بهترین راه را معرفی کرده و به ما اجازه نمی‌دهد نسبت بر هر مسئله قضاوت کرده و اجرای حکم داشته باشیم.
,
 
,
مدیر گروه معارف دانشگاه صنعتی بیرجند بیان کرد: اما این‌که رسانه‌های ضدانقلاب و معاند از این مسئله سوءاستفاده کردند و به این بهانه دین و تعصب ما را زیر سوال بردند نیز درست نیست.
,
 
,
معزی‌فر عنوان کرد: رسانه‌های معاند همیشه در پی این هستند که از کوچکترین مسئله‌ای که در داخل کشور ما اتفاق می‌افتد علیه کشور سوءاستفاده کرده و موج سواری رسانه‌ای داشته باشند.
,
 
,
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در این مسئله که جهانی شده بود و مختص ایران نبود نیز رسانه‌های معاند به بهانه‌های واهی به دین ما تاختند و مباحثی از جمله فعال بودن اماکن مقدس، مساجد و برگزاری نماز را  در ایران زیر سوال بردند.
,
 
,
مدیرگروه معارف دانشگاه صنعتی بیرجند در مورد ازدواج در سن پایین و مطرح شدن مسائلی از جمله کودک همسری، گفت: قطعا صحبت‌هایی که تحت این عناوین مطرح می‌شود بر علیه ما استفاده خواهد شد.
,
 
,
معزی‌فر به تفاوت سنی بسیار زیاد بین رومینا اشرفی و فردی که با وی ارتباط داشته اشاره کرد و افزود: روانشناسان نیز برای بحث تفاوت سنی حداقل و حداکثرهایی را در نظر می‌گیرند که در شرایط عادی حداکثر 8 سال است و نباید خیلی تفاوت سنی فاحشی بین دو نفر باشد.
,
 
,
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که "فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده است"، تصریح کرد: متأسفانه یکی از دلایلی که باعث بروز مشکلاتی بین جوانان و خانواده‌ها شده و قبح روابط بین دختر و پسر را از بین برده است، فضای مجازی و خوراک‌های غربی است که به مخاطبان در این فضا داده می‌شود.
,
 
,
مدیرگروه معارف دانشگاه صنعتی بیرجند بیان کرد: کار فرهنگی در داخل کشور انجام شده اما کافی نیست و باید بیش از این باشد چراکه هر چه ما کار فرهنگی انجام دهیم دشمن در طرف مقابل خوراک‌های غیرفرهنگی و غیراخلاقی به جوانان ما خواهد داد چراکه دشمن برای رسیدن به اهدافش جوانان را هدف گرفته است.
,
 
,
معزی‌فر گفت: کار فرهنگی برای تاثیرگذاری بسیار زمان می‌برد و باید فعالان حوزه فرهنگی برای انجام کارهای فرهنگی بیشتر وقت بگذارند در حالی که در طرف مقابل اقدامات ضدفرهنگی با توجه به شیوه و روش‌هایی که دشمن برای تولیداتش استفاده می‌کند با سرعت بالایی در حال تولید و پخش است و علاوه بر جذب مخاطب بیشتر، زودتر از کار فرهنگی به نتیجه می‌رسد که این اصلا به نفع کشور ما نیست و می‌طلبد فعالان فرهنگی در این زمینه‌ها با خلاقیت و روش‌هایی که مخاطب پسند به ویژه برای قشر جوان باشد تلاش کنند.
,
 
,
وی با اشاره به برخی از فیلم های سینمایی و سریال‌ها تصریح کرد: متاسفانه در برخی فیلم های سینمایی و سریال‌ها به حجاب به طور خاص چادر بانوان توجه نمی‌شود و همیشه افرادی که وضعیت مالی و زندگی‌های خوبی دارند را با پوشش های متفاوت و مانتویی نشان داده اما در مقابل افرادی که شرایط مالی خوبی ندارند و با انواع مشکلات مواجه‌اند دارای پوشش و حجاب کامل چادر هستند. نشان دادن این گونه فیلم‌ها تاثیرات و پیام خود را روی مخاطب می‌گذارد و باعث تغییر تفکر و حتی روش زندگی، پوشش، بیرون رفتن و بسیاری مسائل دیگر می‌شود.
,
 
,
مدیرگروه معارف دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: طبیعی است که دختران ما با دیدن معمولی‌ترین فیلم به این فکر بیفتند که اگر بخواهند بروز باشند، خیلی خوب باشند و احترام اجتماعی داشته باشند لازمه‌اش نداشتن چادر و پوشش‌هایی است که شاید عرف و جامعه فعلی کمتر بپسندد.
,
 
,
معزی‌فر گفت: متأسفانه فعالیت‌های زیادی برای سست کردن پایه‌های اعتقادی، مذهبی و اخلاقی مردم کشور ما در فضای مجازی انجام می‌شود و دشمن در نقاط مختلف جهان با بکارگیری ابزارهای مختلف و صرف هزینه‌های زیاد برای رسیدن به اهدافش از راه‌های مختلف از جمله فضای مجازی تلاش می‌کند.
,
 
,
وی عنوان کرد: وقتی بنیان خانواده سست شود خیلی از مشکلات و آسیب‌های دیگر را به دنبال خواهد داشت و افرادی زیادی را غرق خواهد کرد.
,
 
,
مدیرگروه معارف دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: زمانی که در جامعه شاهد بی عفتی، بی حیایی و خود آرایی باشیم قطعا شاهد گرفتار شدن رومیناهای دیگری در کشور در چنگال افرادی به ظاهر عاشق خواهیم بود که متأسفانه همیشه در این گونه موارد دختران آسیب می‌بینند.
,
 
,
معزی‌فر بیان کرد: متأسفانه در کشور ما نهادهای رسمی در بخش آگاهی بخشی به جوانان کم کاری کرده و عملا هیچ کار فرهنگی در این بخش انجام نمی‌شود. بعد که شاهد مشکلاتی مانند رومینا اشرفی هستیم برخی‌ها حساس می‌شوند و سوال می‌کنند چرا این اتفاق افتاد؟
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که مسائل مربوط به جوانان و کارهای فرهنگی در این خصوص کم انجام شده، شاهد این‌گونه مشکلات هستیم.
,
 
,
مدیرگروه معارف دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به سند 2030، افزود: قطعا نتایج سند 2030 مصادیقی از جمله ارتباط رومینای 13 ساله با پسری 35 ساله می‌تواند باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه