اخبار داغ

کارشناس مشاوره خانواده مطرح کرد؛

جوسازی شبکه‌ها و افراد معاند در پرونده دختر تالشی/ عالمان دینی با باور‌های غلط ازدواج مقابله کنند

جوسازی شبکه‌ها و افراد معاند در پرونده دختر تالشی/ عالمان دینی با باور‌های غلط ازدواج مقابله کنند
حجت‌الاسلام واعظ موسوی ضمن اشاره به ترویج ترویج غرب‌زدگی در فیلم‌های شبکه نمایش خانگی گفت: عالمان دینی باید با باور‌های غلط درباره ازدواج در میان جوانان و جامعه مقابله کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس در رابطه با بحث ازدواج در سنین پایین خاطرنشان کرد: در مقوله ازدواج سن عددی بیش نیست، همانطور که در قرآن شاهد چهار نوع بلوغ برای ازدواج هستیم که مهم‌ترین آن‌ها بلوغ نکاح بوده و ازدواج در سن پایین به هیچ عنوان با موازین و قوانین اسلامی مخالفت نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان این‌که فعالان حقوق زنان پیرامون بحث ازدواج در سنین پایین دچار جو زدگی شده‌اند افزود: نظر‌های جاهلانه برخی از فعالان به اصطلاح حقوق زنان در این رابطه از روی عقاید شخصی و احساسات شخصی بوده است و باعث ترویج اینگونه اختلالات در بحث ازدواج جوانان می‌شود.

,

حجت‌الاسلام واعظ موسوی ضمن اشاره به اهمیت نقش خانواده در آشنایی جوانان با مقوله ازدواج افزود: والدین باید فرزندان خود را با اهمیت خانواده و ازدواج آشنا کنند ولی متاسفانه شاهد این هستیم که خیلی از خانواده‌ها با بهانه درس خواندن، فرزند خود را از بحث فضای خانواده دور کرده‌اند و بلوغ نکاح او را به تعویق می‌اندازند در این رابطه لزوم وجود جلسات مشاوره حول محور ازدواج در دوره متوسطه و دانشگاه احساس می‌شود.  

,

وی پیرامون خبر قتل رومینا اشرفی دختر 13 ساله تالشی توسط پدرش به دلیل فرار از خانه با پسری 35 ساله و جوسازی شبکه‌ها و افراد معاند افزود: پدر رومینا اشرفی قدرت تصمیم‌گیری بین بد و بدتر را نداشت و بدترین روش مقابله را انتخاب کرد لذا برطرف کردن این گونه عدم شناسایی رفتار مناسب توسط والدین در برابر فرزندان با جوسازی و ژست روشن فکرانه حاصل نمی‌شود و فقط اوضاع را حادتر می‌کند.

,

این مشاور خانواده با بیان این‌که رسانه و ارشاد نقش مهمی در فرهنگ‌سازی ازدواج دارد خاطرنشان کرد: امروزه در فضای فرهنگی سینماها و سینمای خانگی دچار ترویج فرهنگ غربی و از بین بردن مقام والای خانواده در زندگی مردم ایران شده‌ایم.

,

وی افزود: فیلم‌های شبکه نمایش خانگی ایرانی در فرهنگ ستیزی اسلامی و ترویج غرب زدگی در راستای شبکه‌های معاند فارسی زبان خارجی عمل می‌کند و متولی نظارت بر این مسئله فقط وزارت ارشاد بوده و افرادی که در این امر کوتاهی می‌کنند باید در قیامت پاسخ‌گو قصار خود باشند. 

,

نویسنده کتاب دانستنی‌های خانواده سبز حضور علمای دینی را در تعلیم مفاهیم ازدواج به جوانان ضروری دانست و گفت: علما باید پای در عرصه آشنایی جوانان با تشکیل خانواده بگذارند و باور‌های غلط درباره ازدواج را از ذهن جوانان‌مان بیرون آورده و بر مقام خانواده بین آن‌ها بیافزایند.

,

حجت‌الاسلام واعظ موسوی درباره شانتاژ رسانه‌های استکبار درمورد قصاص پدر در قتل فرزندش تصریح کرد: مردم بدانند با اطلاعات اندک نباید نظر‌های خود را در فضای مجازی منتشر کنند لذا این نظرها خوراک خبری شبکه‌های اسلام ستیز می‌شود.

,

وی افزود: مردمی که درباره به قتل رسیدن دختر 13 ساله تاشلی توسط پدرش احساس همدردی می‌کنند باید با مراجعه به فقهای دینی و کارشناسان دینی جوان ما که از سطح فکری و علمی بالایی برخوردارند در این رابطه اطلاعات بگیرند و توسط این افراد با کلام و قوانین خداوند متعال آشنا شده و از دلیل هر حکم الهی آگاه شوند سپس با اطلاعات کافی شروع به نقد کنند.

,

این کارشناس مسائل خانواده با تند روی کورکورانه روشن فکران در زمینه‌های گوناگون مخالفت کرد و گفت: در مواجهه با این‌گونه مسائل اجتماعی سطح دریافت مفاهیم قرانی توسط برخی روشنفکران کشور پایین بوده و فقط با استفاده از ژست روشن فکرانه شرایط را نسبت به قبل حادتر می‌کنند.

,

وی در پایان افزود: برخی از روشنفکران و فعالان حوزه خانواده هنوز از الگو‌های غربی برای تنظیم خانواده و مشاوره استفاده می‌کنند در حال این که در غرب ارزش خانواده از بین رفته و سبک‌های مختلف زندگی را شاهد هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه