اخبار داغ

معاون شهردار منطقه 2 مشهد مطرح کرد:

ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر طرح تفصیلی اسماعیل‌آباد/ شهرداری به تنهایی مسئول حل معضل کارتن‌خوابی نیست

ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر طرح تفصیلی اسماعیل‌آباد/ شهرداری به تنهایی مسئول حل معضل کارتن‌خوابی نیست
قیطاقی گفت: طرح تفصیلی اسماعیل آباد باید هرچه زودتر اجرایی شود اما متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه همکاری از سوی ساکنان این منطقه با شهرداری برای اجرای آن انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان قیطاقی، معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه 2 مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: اسماعیل آباد دارای شرایط خاصی است و این منطقه پیش از این روستا بوده و با گسترش شهر، امروز جزو مناطق شهری محسوب می‌شود که دارای طرح تفصیلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر طرح تفصیلی اسماعیل آباد

, ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر طرح تفصیلی اسماعیل آباد,

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی اسماعیل آباد در کمیسیون ماده پنج بررسی، تصویب و منتظر اجراست، گفت: این طرح باید هرچه زودتر اجرایی شود اما متأسفانه تاکنون هیچ‌گونه همکاری از سوی ساکنان اسماعیل آباد با شهرداری برای اجرای طرح تفصیلی انجام نشده است زیرا اکثر ساختمان‌های احداث شده در این منطقه غیر قانونی، فاقد پروانه ساخت و پایان کار هستند و حتی عوارض شهرداری را نیز پرداخت نمی‌کنند، از طرف دیگر توقع دارند شهرداری به صورت یک‌جانبه به آن‌ها خدمت‌رسانی کند.

,

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه 2 مشهد تصریح کرد: یک سری حقوق شهرداری نسبت به شهروندان دارند و یک سری حقوق شهروندان نسبت به شهرداری دارند که این دو مقوله باید به صورت هم‌زمان اجرایی و انجام شود اما متأسفانه شهروندان ساکن منطقه اسماعیل آباد هیچ‌یک از وظایف خود را در قبال شهرداری منطقه انجام نمی‌دهند.

,

قیطاقی در خصوص مشکلات کال اسماعیل آباد و جاری شدن سیل در هنگام بارش‌های شدید در این منطقه گفت: سال گذشته 30 میلیارد تومان برای ساماندهی کال اسماعیل آباد و احداث فضای سبز از سوی شورای شهر مشهد به تصویب رسید که تاکنون 5 ملک توسط شهرداری مشهد و با همکاری نیروی انتظامی، سپاه و سازمان بازآفرینی شهری تملک شده است و این روند برای سایر ملک‌هایی که به محدوده کال اسماعیل آباد تعرض کرده‌اند، ادامه دارد.

,

70 ساختمان که به حریم کال اسماعیل آباد تجاوز کرده‌اند

, 70 ساختمان که به حریم کال اسماعیل آباد تجاوز کرده‌اند,

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 70 ساختمان که به حریم رودخانه تجاوز کرده‌اند و در کال اسماعیل آباد ساخت و ساز کرده‌اند، شناسایی شدند که تمامی این ساختمان‌ها بر اساس طرح تفصیلی باید تخریب شوند که در این خصوص شهرداری حاضر شده تا این املاک را تملک کند بدین معنی که در قبال تخریب ملک آن‌ها وجهی به شهروندان پرداخت می‌شود اما باز هم شاهد این هستیم که شهروندان در این منطقه کمترین همکاری را با شهرداری داشته‌اند.

,

معاون فنی و اجرایی شهرداری منطقه 2 مشهد ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای طبق قانون می‌تواند به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها ورود کند و تمامی املاکی که در این مناطق به صورت غیرمجاز ساخته شده‌اند را بدن پرداخت هیچ هزینه‌ای به مالک، رفع تصرف و قلع کند اما بااین‌وجود شهرداری حاضر شده تا این منازل را تملک کند و در قبال آن به صاحبان آن‌ها وجهی را پرداخت کند اما آن‌ها حاضر به این کار نیستند.

,

قیطاقی با تأکید بر اینکه بر اساس قانون حتماً طرح تفصیلی اسماعیل آباد باید اجرا شود و فعالیت‌های شهرداری بر اساس آن تعریف می‌شوند، گفت: سال گذشته دو پارک بزرگ در منطقه اسماعیل آباد افتتاح شد و برای ساخت فضای سبز بیشتر در این منطقه باید منتظر اجرایی شدن طرح تفصیلی باشیم که در این خصوص نیز شهروندان با شهرداری همکاری‌های لازم را انجام نمی‌دهند.

,

وی افزود: شهرداری جهت گسترش امور فرهنگی و کمک به برقراری امنیت در این منطقه اقدامات فراوانی انجام داده است که می‌توان به ساخت سوله ورزشی پیامبر اعظم(ص) و واگذاری آن به سپاه نیز اشاره کرد، که هم‌اکنون معاونت تربت بدنی سپاه از این سوله در حال بهره‌برداری و خدمت‌رسانی به اهالی منطقه اسماعیل آباد است.

,

معاون شهردار منطقه 2 مشهد در خصوص کارتن‌خواب‌های منطقه اسماعیل آباد گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که از تمام سطح شهر مشهد، افراد معتاد و بی‌خانمان به منطقه اسماعیل آباد می‌آیند و در دل کال حفره‌هایی برای خود ایجاد می‌کنند و زندگی می‌کنند که در این خصوص اقدامات خوبی با همکاری سپاه جهت اسکان این افراد در خانه‌های سبز و چادر موقت انجام شده اما این اقدامات درمان‌کننده این معضل نیست و این افراد کارتن‌خواب پس از بیرون آمدن از این خانه‌های سبز، دوباره رفتار گذشته خود را پیش می‌گیرند.

,

شهرداری به تنهایی مسئول حل معضل کارتن‌خوابی نیست

, شهرداری به تنهایی مسئول حل معضل کارتن‌خوابی نیست,

قیطاقی تأکید کرد: برخی از  مسائل و مشکلات اسماعیل آباد در نهادهای کشوری مطرح شده است اما مسئله مهم این است که مشکلات این منطقه را نمی‌توان در کوتاه‌مدت برطرف کرد همچنین جلسات بسیاری با سمن‌ها در حال انجام است تا بتوان معضل کارتن‌خوابی نیز در منطقه اسماعیل آباد حل شود اما حل این معضل نیازمند همکاری تمامی ارگان‌های فعال در مشهد است زیرا شهرداری به تنهایی مسئول حل معضل کارتن‌خوابی نیست.

,

رشد روز افزون کارتن خواب‌ها در اسماعیل آباد

, رشد روز افزون کارتن خواب‌ها در اسماعیل آباد,

وی با بیان اینکه بر اساس یک سری آمار غیررسمی، هم‌اکنون 9 هزار کارتن‌خواب و معتاد متجاهر در مشهد حضور دارند، تصریح کرد: شهرداری تنها در یک مرحله 300 کارتن خواب را جمع آوری کرد اما پس از مدتی باز هم شاهد حضور آن ها هستیم از طرف دیگر کرونا باعث شد تا مرگ‌ومیر کارتن‌خواب‌ها در منطقه اسماعیل آباد زیاد شود و مشکلات فراوانی را در این منطقه ایجاد کرد اما با گرم شدن هوا و متوقف شدن آب‌های جاری، شاهد رشد روزافزون کارتن‌خواب‌ها در کال اسماعیل آباد هستیم که باید تصمیم جدی در خصوص آن‌ها گرفته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه