اخبار داغ

دادستان مرکز استان:

وضعیت پسماند و فاضلاب در قزوین بحرانی است/ برزمین ماندن مشکلات کارکنان عوارضی با منش اسلامی همخوانی ندارد

وضعیت پسماند و فاضلاب در قزوین بحرانی است/ برزمین ماندن مشکلات کارکنان عوارضی با منش اسلامی همخوانی ندارد
محمد قاسمی درباره مشکل کارکنان عوارضی قزوین گفت: شاید راهداری از نظر قانونی تعهدی نداشته باشد؛ اما از نظر اخلاقی و منطقی باید برای اشتغال این پرسنل تعیین تکلیف شود؛ زیرا عدم انجام این کار با سیره نبوی و منش اسلامی همخوانی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ محمد قاسمی در اولین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری که امروز(پنجشنبه) در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: مسئله پسماند و فاضلاب در استان به حد بحران رسیده و این درحالی است که می‌توان از آن به‌عنوان فرصت استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: لازم است طی یک برنامه کوتاه مدت چند ماهه و اورژانسی این پساب‌ها جمع آوری شود تا تهدیدی برای منطقه و آب‌های زیرزمینی و مصارف کشاورزی به همراه نداشته باشد.

,

دادستان مرکز استان بیان کرد: در سال جهش تولید باید مسائل مدیریت و مشکلات حل شود تا به دلیل موانع قانونی واحدهای تولیدی تعطیل نشوند، از این رو از ظرفیت استانی و ملی برای خروج از این بحران استفاده می‌کنیم.

,

وی درباره مشکل کارکنان عوارضی قزوین ابراز کرد: ما مخالف علم نوین و تصمیمات در سطح کلان نیستیم؛ اما این اقدامات نباید حقوق افراد را تحت تاثیر قرار دهد، درواقع لازم است در کنار استفاده از علم نوین و اخذ الکترونیکی عوارض برای نیروهایی که پیش از این در این عوارضی‌ها مشغول به کار بودند، چاره اندیشی شود.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: شاید راهداری از نظر قانونی تعهدی نداشته باشد؛ اما از نظر اخلاقی و منطقی باید برای اشتغال این پرسنل تعیین تکلیف شود؛ زیرا عدم انجام این کار با سیره نبوی و منش اسلامی همخوانی ندارد.

,

وی ادامه داد: ما تلاش‌های شرکت سپندار و وزارتخانه را برای به کارگیری این پرسنل نادیده نمی‌گیریم، اما اکنون موضوع عوارضی در استان درحال تبدیل شدن به بحران است؛ درواقع لازم بود تمام فرضیات در سطح کلان و وزارتخانه درنظر گرفته می‌شد و توقع ما پیگیری این مسئله و تعیین تکلیف پرسنل است.

,

اما و اگرهای ادامه فعالیت شرکت فرنخ

, اما و اگرهای ادامه فعالیت شرکت فرنخ,

قاسمی گفت: ما پیگیر کار این افراد هستیم، می‌توان از طریق اداره کار راهکار قانونی پیدا کنیم تا مشکل بیمه بیکاری این افراد حل شده و ضمن برقرار شدن آرامش در استان، خارج نشینان نیز از موضوع سوءاستفاده نکنند.

,

وی افزود: الکترونیکی کردن عوارض از نظر ایمنی و کاهش مصرف سوخت مفید بود؛ همچنین لازم بود برای شهرک‌های اقماری تدابیری اندیشیده شود زیرا آن‌ها مجبور بودند برای رفت و آمد به مرکز شهر، کل عوارض را پرداخت کنند که با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل حل شد.

,

دادستان قزوین سپس درباره حل مشکل چند واحد صنعتی بیان کرد: برای حل مشکل و پرداخت بدهی شرکت، موضوع فروش ماشین‌آلاتی که در روند تولید اخلالی ایجاد نمی‌کند و اراضی موجود، باید در کمیسیون اقتصاد مقاومتی استان بررسی و تایید شود.

,

وی ادامه داد: فعالیت شرکت مه نخ تا زمانیکه از نظر اقتصادی و اشتغال به‌صرفه باشد مجاز است، اما گاهی ممکن است تغییر کاربری به نفع تمام کارکنان بوده و شرایط اشتغال و سودآوری بهتری را فراهم کند.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری شهرستان نوپاست و باتوجه به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید این ستاد را در محدوده شهرستان ایجاد کرده‌ایم تا موضوع پس از بررسی به ستاد استان معرفی شود و در آنجا با پختگی و سهولت درباره مسائل تصمیم گیری شود.

,

وی افزود: هدف از ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی، تسهیل امر اقتصاد و کمک کردن به رونق تولید و اشتغال است، بسیاری از واحدها از حداقل تسهیلات برای پیشبرد کار استفاده کرده‌اند ما نیز از واحدهای تولیدی حمایت می‌کنیم تا در راستای جهش تولید و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی گام‌هایی برداشته باشیم.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه