اخبار داغ

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

نمایندگان با روحیه انقلابی و عدالتخواهانه مشکلات کشور را حل کنند/تحقق رهایی از اقتصاد نفتی و رونق تولید در مجلس جدید

نمایندگان با روحیه انقلابی و عدالتخواهانه مشکلات کشور را حل کنند/تحقق رهایی از اقتصاد نفتی و رونق تولید در مجلس جدید
ملک زاده، عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امید است رهایی از اقتصاد نقتی و رونق تولید و اشتغال در مجلس جدید تحقق یابد، گفت: نمایندگان مجلس با روحیه انقلابی و عدالتخواهانه به اصلاح امور و رفع مشکلات کشور اقدام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد ملک‌زاده، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به پیام رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس یازدهم، اظهار داشت: پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را مثل همیشه می‌توان به عنوان نقشه راه مجلس شورای اسلامی در ابتدای دوره جدید دانست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: در این پیام مهم ایشان ضمن اشاره به اهم مشکلات و موانع موجود بر سر راه ملت ایران که نمایندگان ملت موظف به حل و فصل آنها می‌باشند، توصیه‌های مهمی در خصوص انجام وظایف محوله به وکلای ملت به عنوان کسانی که برنامه‌ها و اقدامات آنان قرار است در راس امور برنامه‌های جاری کشور باشد، ارائه نمودند.

نمایندگان در کارکرد صحیح مجلس نقش مهمی دارند
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به برخی نکات این پیام رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبر انقلاب با اشاره به تعبیر جامع امام راحل که مجلس را در راس امور می‌دانستند بر لزوم حرکت همگان در مسیر قانون تاکید نمودند، مسلما نمایندگان مجلس که خود از قانون گذاران نظام به حساب می‌آیند جزء نفرات اول در رعایت قانون و حرکت در مسیر قانونی هستند.

,
,
, نمایندگان در کارکرد صحیح مجلس نقش مهمی دارند, نمایندگان در کارکرد صحیح مجلس نقش مهمی دارند,
,

وی اضافه کرد: اگر نمایندگان ملت خدای ناکرده از مسیر قانونی و پاکدستی و امانتداری منحرف شوند طبعا مجلس نمی‌تواند در جایگاه شایسته‌ای که امام راحل برای آن ترسیم نمودند قرار گیرد که رهبر معظم انقلاب یک نمونه بارز این انحراف را «سرگرم شدن به حواشی زیان‌بار، وارد کردن انگیزه‌های ناسالم شخصی و جناحی، سهل‌انگاری در کار و دسته‌بندی‌های ناسالم قومی و منطقه‌ای» از سوی نمایندگان عنوان نمودند و از آن با عنوان «آفات عمده نمایندگی مجلس» نام بردند.

نمایندگان از حب و بغض های شخصی و جناحی در انجام وظایف پرهیز کنند
حجت الاسلام ملک زاده تاکید کرد:  نمایندگان باید از حُب و بغض های شخصی و جناحی در انجام وظیفه نظارتی خود پرهیز کنند ‌و با روحیه انقلابی به اصلاح امور و تدوین قوانین راهگشا و نسخ قوانین زائد و دست و پا گیر بپردازند که عدم توجه به این وظیفه مهم نمایندگی از سوی برخی وکلای مجلس در دوره‌های گذشته، پیامدهای زیانباری را برای جامعه و کشور رقم زده است.

,
,
, نمایندگان از حب و بغض های شخصی و جناحی در انجام وظایف پرهیز کنند, نمایندگان از حب و بغض های شخصی و جناحی در انجام وظایف پرهیز کنند,
,

وی با اشاره به مسئله عدالت اقتصادی، عنون داشت: مهمترین مشکل امروز جامعه ما از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، مشکلات اقتصادی و فقدان عدالت مورد انتظار در این مساله است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: رهبر انقلاب با اشاره به اینکه «در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمده مشهود، نمره مطلوبی در باب عدالت در دهه پیشرفت و عدالت به‌دست نیاورده‌ایم» بطور خاص نمایندگان مجلس یازدهم را مخاطب ساختند و‌ اولویت برنامه‌های آنان را تلاش مضاعف در باب معیشت طبقات ضعیف معین فرمودند.

رهایی از اقتصاد نقتی و رونق تولید از الزامات مجلس جدید
وی گفت:  مسلما موفقیت در انجام این وظیفه بدون اصلاح نظام اقتصادی کشور عملی نخواهد شد از جمله معضلاتی که ایشان بارها بر آن تاکید نموده‌اند، رهایی از اقتصاد نفتی و قطع وابستگی به این محصول در منابع مالی با رونق گرفتن تولید و اشتغال در کشور می‌باشد که امید می‌رود در این دوره جدید مجلس تحقق یابد.

انتهای پیام/

,
,
, رهایی از اقتصاد نقتی و رونق تولید از الزامات مجلس جدید, رهایی از اقتصاد نقتی و رونق تولید از الزامات مجلس جدید,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه