اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و‌ بلوچستان:

امر تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی انجام شود

امر تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی انجام شود
آیت الله مصطفی محامی گفت: امر تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی و با انسجام بیشتر صورت گرفته و باید در این جهت جنبه‌های مدیریتی و محتوایی در نظر گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه دراستان در دیداری که صبح امروز با اعضای موسسه فرهنگی مهدی‌(عج)یاوران زاهدان داشت، اظهار کرد: کار تربیتی از سنین پایین شروع شده و تا دانشگاه و حوزه علمیه ادامه پیدا می‌کند و باید در هر مقطع سنی از مدل خاص آن مقطع استفاده شود.

امام جمعه زاهدان خطاب به اعضای این موسسه تربیتی، عنوان کرد: وجه تمایز فعالیت‌های شما با اقداماتی که در خارج و بعضا داخل کشور انجام می‌شود، مقوله تربیت دینی و دغدغه‌مندی است.

وی ضمن تأکید بر اتقان و استحکام کار تربیتی در راستای ایجاد انگیزه و جلب اعتماد، بیان کرد: کار تربیت دینی ابعاد مختلفی دارد که یک بخش آن برخورداری از تخصص است، البته باید از تجربیات دیگران نیز بهره گرفته شود.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: کار تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی و با انسجام بیشتر صورت گرفته و باید در این جهت جنبه‌های مدیریتی و محتوایی در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مدیریت حوزه علمیه و مدرسه علی‌الظاهر دارای شباهت بوده اما در واقع کاملاً متفاوت هستند و استانداردهای لازم در کار آموزش و تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و گام‌به‌گام جلو رفتن برای رسیدن به اهداف در کار تعلیم و تربیت، امری مهم بوده و کارها باید به تناسب توان گسترش پیدا کند.

آیت‌الله محامی تاکید کرد: کیفیت‌گرایی باید در امر تعلیم و تربیت بیشتر از کمیت‌گرایی مورد توجه قرار داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از بخش‌هایی است که عمل خوب و بدمان در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهد.

وی خطاب به فعالان موسسه فرهنگی مهدی یاوران زاهدان گفت: باید به گونه‌ای در این زمینه فعالیت کنید که مدل کارتان به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح شود و پس از هر مقطع زمانی، یک ارزیابی از نوع فعالیت و کارتان داشته باشید تا به نقاط قوت و ضعفتان در راستای هرچه بهتر شدن کار دست پیدا کنید.

حجت‌الاسلام حسین کده‌ای، مدیر موسسه فرهنگی و تربیتی مهدی(عج)‌یاوران زاهدان نیز در این دیدار گفت: یکی از خلاء های موجود در استان عدم انسجام نیروهای مسجدی و هیئتی برای انجام فعالیت است.

این مقام مسئول اضافه کرد: موسسه فرهنگی و تربیتی مهدی(عج)‌یاوران به دنبال جمع‌کردن نیروهای مسجدی و هیئتی است با چشم‌انداز تربیت افرادی مثل شهیدان چمران و امام موسی صدر که ازنظر علمی، اخلاقی و روحیه خدمت به مردم سرآمد باشند.

وی بیان کرد: در چند سالی که از فعالیت این موسسه می‌گذرد تاکنون از ظرفیت طلبه‌ها و اساتید دانشگاه بهره گرفته شده و هم‌اکنون تعداد قابل‌توجهی نیز در بخش‌های مختلف از خردسالی تا دانشگاه و حوزه‌های علمیه در حال تربیت شدن با بهره‌گیری از اساتید مجرب می‌باشند و خروجی‌های خوبی در سال‌های اخیر کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه