اخبار داغ

خبر جدید رئیس کل بانک مرکزی؛

صادرات دوباره احیا شد/ ادغام دو بانک حکمت و مهر اقتصاد در سپه

صادرات دوباره احیا شد/ ادغام دو بانک حکمت و مهر اقتصاد در سپه
همتی گفت:با روندی که به پیش می‌رویم تعادل برای تأمین ارز کالا‌های اساسی، ضروری و به ویژه مواد اولیه کارخانجات برقرار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر تقویت نظارت بانک مرکزی افزود: ما اقدامات مهمی را برای کنترل و اصلاح نظام بانکی آغاز کرده ایم و بخش قابل توجهی از تصمیم گیری‌ها درباره نرخ‌های سود بانکی و بین بانکی نتیجه انضباطی بود که در بانک‌های مختلف ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح را به تدریج ادغام می‌کنیم و ظرف هفته آینده ادغام دو بانک حکمت و مهراقتصاد در بانک سپه نهایی خواهد شد.

,

رئیس کل بانک مرکزی افزود: سه بانک دیگر هم ادغام شان به تدریج انجام می‌شود.

,

همتی با اشاره به این که چند بانک ناترازی مالی شان بالا بود گفت: این‌ها را تحت کنترل گرفتیم، مدیریت شان را اصلاح کردیم و تحت نظر مستقیم قرار گرفتند و ان شاء الله بتوانیم ناترازی شان را جمع کنیم.

,

وی افزود: در مورد بازار پول و انضباطی که در نرخ سود باید وجود داشته باشد کار‌های مهمی انجام دادیم بنابراین نظام بانکی ما به سمتی می‌رود که نظارت‌ها جدی‌تر شود.

,

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شاید یکی از دلایلی که توانستیم هدف گذاری تورم داشته باشیم استفاده از ابزار عملیات بازار باز بود که بانک‌ها نقش مهمی در رسیدن به این هدف خواهند داشت.

,

همتی با تأکید بر این که بانک مرکزی نقدینگی را کنترل می‌کند افزود: من مطمئن هستم امسال نقدینگی ما به مراتب از رشد نقدینگی سال 98 کمتر خواهد بود.

,

وی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات به سمتی پیش می‌رود که بازار پولی ما از شفافیت و آرامش بیشتری برخوردار باشد.

,

رئیس کل بانک مرکزی گفت: وقتی بازار پول آرامش و روندی منطقی داشته باشد و به سمت کنترل تورم برود به یقین روی نرخ ارز و بقیه بازار هم تأثیر خواهد گذاشت.

, نرخ ارز,

همتی ابراز امیدواری کرد: با روش‌های به کار گرفته شده در بازار پول و ارز شاهد آرامش بیشتری تا پایان سال در این بخش باشیم.

,

 3 میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین کردیم 

,  3 میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین کردیم , 3 میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین کردیم ,

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در دو ماهه اول امسال به رغم مشکلات در صادرات غیرنفتی ما حدود 3 میلیارد دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی تأمین کردیم.

,

عبدالناصر همتی با اشاره به اینکه اکنون روند صادرات روند خوب و مثبتی پیدا کرده است، افزود: در دو ماهه اول ما اُفت زیادی در صادرات غیرنفتی داشتیم، ولی خوشبختانه صادرات دوباره احیا شد و برگشت ارز به سامانه نیما سرعت گرفته است.

,

وی گفت: با روندی که به پیش می‌رویم تعادل برای تأمین ارز کالا‌های اساسی، ضروری و به ویژه مواد اولیه کارخانجات برقرار خواهد شد و این موضوع به طور جدی پیگیری می‌شود.

,

همتی افزود: اکنون هم از طریق سامانه نیما ارز تأمین می‌کنیم و هم صادرکنندگان به طور مستقیم ارز واردکنندگان را تأمین می‌کنند و باهم ارتباط برقرار کرده اند.

,

وی با تأکید بر استفاده از همه روش‌ها برای ساده کردن تجارت، گفت: تجار ما باید بدور از شرایط تحریمی غیرقانونی بتوانند راحت تجارت و ارزشان را جا به جا کنند.

,

رئیس کل بانک مرکزی افزود: این اختیار را به صادرکنندگان و واردکنندگان دادیم، اما آمار و اطلاعاتشان در بانک مرکزی ثبت می‌شود و ما آن را کنترل می‌کنیم.

,

همتی گفت: به رغم فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران امسال هم مانند پارسال کالا‌های اساسی، ضروری و مواد اولیه را تأمین می‌کنیم.

,

وی افزود: در همین دو ماه اول سال به رغم همه مشکلات حدود 3 میلیارد دلار ارز برای واردات تأمین کردیم و امیدواریم در ماه‌های آینده این روند بهتر شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه