اخبار داغ

دکترای تخصصی جامعه‌شناسی:

عدم برقراری ارتباط عاطفی والدین با فرزندان سبب گسست خانواده‌ها می‌شود

عدم برقراری ارتباط عاطفی والدین با فرزندان سبب گسست خانواده‌ها می‌شود
احمد رضایی گفت: عدم برقراری ارتباط عاطفی والدین با فرزندان موجب گسست خانواده‌ها می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به عوامل جامعه شناختی که موجب حادثه قتل یک دختر نوجوان در تالش شده است، اظهار کرد: متحول شدن خانواده‌ها یک اتفاقی است که در نسل جدید رخ داده اما هنوز جامعه نسبت به آن حساس نشده که این موضوع هر از گاهی در قالب‌های مختلف خود را بروز می‌دهد.

وی با بیان اینکه نسل جدید نسبت به نسل‌های ابتدای انقلاب دچار یک دگردیسی شده است، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب و پس از آن برخی روابط تابو بوده اما درحال حاضر این تابوها شکسته است.

دکترای تخصصی جامعه شناسی تصریح کرد: امروزه به علت وجود روابط خارج از عرف که بین پسر و دختر وجود دارد شاهد تحول در خانواده‌ها هستیم و هنوز پدر و مادر نمی‌دانند که چگونه با این موضوع برخورد کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران وسایل ارتباط جمعی را یکی از عوامل ایجاد روابط نامتعارف دانست و یادآور شد: ابزارهای ارتباط جمعی موجب گسترده شدن شبکه ارتباطی شده است و فرزندان در منزل خود می‌توانند به آسانی با هر فردی تماس داشته باشند که نیاز به نظارت بیشتر خانواده‌ها است.

رضایی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها همچنان وظایف سنتی را برای تربیت فرزندان خود درنظر می‌گیرند، گفت: فرزندان نیاز به برقراری ارتباط عاظفی با والدین خود را دارند اما خانواده‌ها به دلیل مشکلات مالی و دغدغه‌های زندگی این وظیفه را به خوبی انجام نمی‌دهند که همین امر موجب می‌شود فرزندان برای جبران کمبود محبت به بیرون از منزل کشیده شوند.

وی افزود: وسایل ارتباط جمعی بلوغ زودرس را ایجاد کرده و بسیاری از فرزندان قبل از سن بلوغ بسیاری از مسائل جنسی را می‌دانند که لازم است خانواده‌ها نسبت به این موضوعات با آگاهی کامل عمل کنند.

دکترای تخصصی جامعه شناسی با تاکید بر اینکه دختران و پسران نباید اسیر روابط نامتعارف و بدون آگاهی شوند اظهارکرد: متاسفانه بسیاری از دختران و پسران به خاطر سن پایین، قلیان شدن میل جنسی و غلبه احساس بر عقل دچار سردرگمی در انتخاب شده که همین امر سبب مشکلات زیادی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران بر لزوم فراگیری آموزش‌های تخصصی برای خانواده‌ها و فرزندان تاکید و خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی و آموزشی باید نسبت به ارائه مباحث آموزشی و همچنین خانواده‌ها باید برای فراگیری این آموزش‌ها به صورت جدی اقدام کنند چراکه جامعه متحول شده و درصورت بروز اتفاقی لازم است بدانیم که با آن موضوع چگونه برخورد کنیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه