اخبار داغ

امام جمعه قزوین:

ورود نفتکش‌های ایران به آب‌های ونزوئلا اوج اقتدار ایران است/ نمایندگان مجلس با جدیت جهش تولید را دنبال کنند

ورود نفتکش‌های ایران به آب‌های ونزوئلا اوج اقتدار ایران است/ نمایندگان مجلس با جدیت جهش تولید را دنبال کنند
امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی گفت: نمایندگان مجلس با جدیت جهش تولید را دنبال کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی که از شبکه قزوین به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم در اولین فرصتی که خطر ویروس کرونا کمی بهبود پیدا کرد، اولین حضور و نمایش مردمی در نماز عید سعید فطر تجلی پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی تصریح کرد: خدای متعال در قرآن کریم در معرفی خودش فرموده، اولین کسی که به تقوا مبادرت می‌ورزد، خداست و اگر تقوا را حفظ و نگهداریِ عهد و پیمان‌ها بین انسان و خدا معرفی کنیم، خداوند فرموده من نگهدارنده این پیمانها بوده و سر عهد و پیمان خود هستم و شما نیز طرف دیگر پیمان‌ها هستید و آنها را حفظ کنید.

,

امام جمعه قزوین بیان کرد: نماز عید فطر جشن پیروزی در ره‌آوردهای ماه مبارک رمضان و شب قدر است. عظمت خدا را به برکت ماه مبارک رمضان می‌بینیم و وقتی چشمانمان را با توبه شست‌وشو دادیم به خوبی عظمت و کبریایی خدا را درک می‌کنیم، همانطور که در قنوت نماز عید فطر این مطلب را می‌گوییم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدا فرموده اگر از دانشگاه رمضان به خوبی استفاده کنید، اهل تقوا می‌شوید و به هر میزانی که آداب ماه مبارک رمضان را رعایت کنیم، به همان میزان به تقوا دست می‌یابیم.

,

وی افزود: یکی از مهمترین پذیرایی‌های خدا در ماه مبارک رمضان، دعا و مناجات بود و به این معناست که با مکتب دعا آشنا شدیم و این فرصت را خوب شناختیم و می‌باید در طول سال از این فرهنگ به خوبی استفاده کنیم. توبه و انس و الفت با قرآن را آموختیم و این توبه و انس با قرآن را در تمام طول سال مورد توجه قرار می‌دهیم.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در قرآن کریم می‌خوانیم حضرت موسی(ع) به قومش نوید داد از خدا نیرو بگیرید و صبوری کنید خدا آینده زمین را برای بندگان صالح قرار داده است. قاعده کلی را حضرت موسی(ع) بیان کرده که عاقبت و آینده در دنیا و آخرت از آن متقین است.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: کسی که در کشاکش اتفاقات دنیوی موفق می‌شود شخصی است که اهل تقوا باشد. کسی که در دنیا نیرومند زندگی می‌کند و سرافکنده و ذلیل نیست، اهل تقواست.

,

وی ادامه داد: شخصی که آگاه و بینا در دنیا زندگی می‌کند اهل تقواست، دو ره‌آورد تقوا، دانایی و توانایی است. امام خمینی(ره) زمانی که قیام کردند تنها و بدون هیچ قدرتی مقابل مفاسد ایستادند و امر به معروف و نهی از منکر کردند و قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون را زیر پا گذاشتند و خدای متعال این شخص اهل تقوا را به جایگاهی می‌رساند که جهان توسط وی متحول شده و نظم و نظام عالم هم اکنون با افکار و اندیشه‌های او درحال تغییر است.

,

عابدینی اذعان کرد: در حدیثی از امام کاظم(ع) آمده است مردی از قم قیام می‌کند و کسانی در اطراف او جمع می‌شوند و به خوف و خطر ورود می‌کنند که اهل صلابت و استقامت هستند و هیچ طوفانی نمی‌تواند آنها را از سرجایشان حرکت دهد، این جماعت از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس در وجودشان نیست. اینها فقط به خدا توکل می‌کنند و عاقبت از آن اهل تقواست.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: با توکل به خدا و استقامت در راه حق بساط باطل برچیده می‌شود همانطور که بساط حکومت پهلوی از ایران برچیده شد. قیام ۱۵ خرداد اسطوره ستم شاهی را درهم شکست و افسانه‌ها و افسون‌ها را باطل کرد ما این پیروزی ها را محصول قرآن و عبادت و بندگی می‌دانیم.

,

عابدینی با اشاره به قیام 15 خرداد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنده و مجری فرمان خدا و کسی که در عصر غیبت سرپرستی مؤمنان را عهده دار هستند، در مقابل مؤمنان لطف، ولایت و رحمت خدا و در مقابل دشمنان، قهر و خشم الهی بودند، همانطور که خداوند اینگونه است.

,

, ,

امام جمعه قزوین تصریح کرد: 15 خرداد وقتی آغاز می‌شود، میدان ایفای نقش امام خمینی(ره) مدرسه فیضیه بود اما پس از مدتی مدرسه فیضیه به تمام کشور ایران توسعه پیدا کرد و همه مردم با قلب فیضیه هماهنگ شدند و طولی نکشید چهار دیواری فیضیه به جبهه‌های جنگ توسعه پیدا کرد و امروز خط مقدم جبهه‌های جنگ ما غزه، لبنان، یمن وآفریقاست و با قدرت تصمیم می‌گیریم نفتکش‌های ما زیر گوش امریکا وارد ونزوئلا شوند و تهدیدهای امریکا هیچ تأثیری در حرکت ما نداشته باشد.

,

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی اینگونه نبود و امریکایی‌ها در کشور ما هر غلطی می‌کردند اما حاکمان کشور هیچ حقی برای محاکمه آنها نداشتند و امروز می‌بینیم با اقتدار نفتکش‌های ما در دریا مسیرهای طولانی را طی می‌کنند و عقب نشینی نمی‌کنند، این فرهنگ نوینی است که در مقابل مذاکرات بی‌حاصل قرار دارد و مقابله به مثل با دشمنان است.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام علی(ع) فرموده هر کجا هستید در مقابل دشمنان محکم برخورد کنید و در مقابل مؤمنان با خوبی و نرمی رفتار نمایید. برای خدا سرکوب کردن ظالمان بر اساس اراده است و اراده الهی بر این موضوع استوار است که ریشه ظالمان را از میان بردارد و به مؤمنان و مستضعفان عزت عنایت کند.

,

عابدینی عنوان کرد: اینکه امام فرمود ما امریکا را زیر پا می‌گذاریم از منظر سیاسی بیان نکرد، ایشان دین را نشان می‌دهد و بر اساس ولایت الهی صحبت کرد و حقیقتا این معنا را بیان کردند و این کلام ایشان مبنای ایمانی داشت.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال فرمودند، هرکس با کتاب و مکتب و نام و یاد و اسماء و احکام من زندگی نکند این فرد در آشفته بازار و ترس و سرگردانی و حیرت و استرس و ناامیدی زندگی خواهد کرد.

,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال می‌فرماید نماز را برای ذکر و یاد من بپا دارید، زمانی که برای نمازجمعه دعوت می‌شوید دنبال ذکر حرکت کنید. در این آشفته بازار استرس و ناامیدی و یاس با پناه بردن به یاد و ذکر و وعده‌های الهی به آرامش می‌رسید، با کسب آرامش از ذکر خداست که قلب‌ها آرام می‌گیرد.

,

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در وصیت نامه خویش فرمودند با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از میان شما می‌روم. امروز جهان نیازمند این فرهنگ است در مقابل این فرهنگ، فرهنگ تهاجمی و رعب انگیز و وحشت زا قرار دارد که عامل ناامنی و ناامیدی و استرس بین ملت‌ها شده است.

,

عابدینی اذعان کرد: طی روزهای گذشته شاهد بودیم که پلیس امریکا زانوی خود را بر گردن سیاهپوستی قرار داده و درحال فشاردادن است و این فرد هرچقدر التماس می‌کرد فایده‌ای نداشت و این سیاهپوست جان خود را از دست می‌دهد و جلوی چشمان مدعیان تمدن و دموکراسی و آزادی این اتفاق رخ می‌دهد.

,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان با اشاره به شروع مجلس جدید ابراز کرد: آغاز به کار مجلس یازدهم را که حاصل ثمرات ‌و میوه‌های انقلاب اسلامی به حساب می‌آید به ملت شریف ایران و هم استانی‌های عزیزمان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم نمایندگان قزوین در عرصه قانونگذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین بیشترین موفقیت را داشته باشند و جامعه ما به سمت جهش تولید حرکت کند و جهش تولید را با همکاری مجلس و دولت و مردم و قوه قضاییه شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه