اخبار داغ

ترکیه از رقبای اقتصادی خود پیشی گرفت

ترکیه از رقبای اقتصادی خود پیشی گرفت
ترکیه به لطف افزایش شدید مصرف داخلی قبل از تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا، یکی از سریعترین روندهای صعودی اقتصاد را در بازارهای دنیا در دوره سه ماهه نخست سال جاری میلادی ثبت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلومبرگ، ترکیه به لطف افزایش شدید مصرف داخلی قبل از تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا، یکی از سریعترین روندهای صعودی اقتصاد را در بازارهای دنیا در دوره سه ماهه نخست سال جاری میلادی ثبت کرد.

تولید ناخالص داخلی ترکیه در سه ماهه اول 2020 نسبت به همین دوره در سال قبل 4.5 درصد رشد داشته است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه پایانی سال 2019 نیز 6 درصد افزایش داشت.

بنا بر این گزراش، میانگین 24 رقم پیش بینی شده برای رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در یک نظرسنجی بلومبرگ 4.9 درصد بوده است.

براساس آمار و ارقام منتشر شده در روز جمعه، اقتصاد ترکیه بر اساس بررسی فصلی و مقایسه روزهای کاری 0.6 درصد رشد داشته است.

با گذشت بیش از یک سال از دوره کوتاه رکود اقتصادی در ترکیه و تزریق بسته محرک مالی، ترکیه از کشورهایی مانند اندونزی، روسیه، لهستان و مکزیک پیشی گرفته است چرا که اعطای اعتبار ارزان قیمت در این کشور باعث افزایش هزینه‌های مصرف کننده داخلی شده است که به طور سنتی بزرگترین محرک رشد اقتصادی محسوب می‌شود.

رشد اقتصادی ترکیه در دوره سه ماهه اول سال جاری میلادی به هزینه‌های دولت و مصرف خانوار در این کشور مربوط می‌شود که نسبت به سال گذشته به ترتیب 6.2 و 5.1 درصد رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه